پودر بندکشی نمایش نسخه اصلی

آجر نما چیست؟ - کاربرد انواع آجرنما در ساختمان ها - فروشگاه پاورمیکس

آجر های نما به مصالحی گفته می شود که برای ساخت نمای ساختمان ها استفاده می شوند. این آجر ها به هدف دیده شدن و در معرض دید قرار گرفتن ساخته می شوند.

5421

کاربرد انواع آجرنما در معماری ساختمان ها

آجر نما چیست؟

آجر های نما به مصالحی گفته می شود که برای ساخت نمای ساختمان ها استفاده می شوند. این آجر ها به هدف دیده شدن و در معرض دید قرار گرفتن ساخته می شوند؛ در نتیجه برای مثال بر خلاف آجر ماشینی ده سوراخ در طرح های زیبا و با در نظر گرفتن زیبایی شناسی تولید شده و در بازار ارائه می شوند. انواع آجر نما جدای از طراحی های جذاب، دارای خصوصیات فوق العاده دیگری نیز هستند.

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی آجر نما به همراه مزایای آن

آجر های نما چه مشخصه هایی دارند؟


آجر های نما همان طور که از اسمشان مشخص است؛ برای به کار گیری در نمای ساختمان ها تولید می شوند. مثلا بر روی دیوارهای خارجی. این آجر ها با دیگر آجر های ساخت و ساز از قبیل آجر فشاری متفاوت اند و ظاهری بسیار تمیز دارند. از آنجایی که کاربرد و هدف اولیه آن ها این است که ظاهر و نمایی مطلوب به ساختمان بدهند؛ آجرهای نما از مواد و مصالح متفاوتی تشکیل شده اند.

فروش انواع پودربندکشی با قیمت مناسب در فروشگاه پاورمیکس. برای خرید محصول مورد نظر خود با شماره 02536551115 تماس حاصل کنید.

تفاوت آجرهای نما در چیست ؟


آجر های نما در طرح های مختلفی و گزینه های متنوعی از سبک سنتی تا سبک مدرن و رنگ ها و بافت های مختلف موجود هستند. این آجرها با توجه به مشخصات مورد نظر کاربران و معماران قابل شخصی سازی نیز هستند.

بیشتر بخوانید: 10 روش آب بندی پشت بام

آجر قالبی در نما ساختمان

این آجر یکی از انواع آجر نمای مدرن محسوب می شود؛ که در طی چند دهه گذشته بسیار محبوب شده اند. آجرهای قالبی از نظر تفاوت در بافت شامل بافت غلتکی، ماسه ای، زنگ زده و حتی لعاب دار هستند. آن ها مثل آجرهای ماشینی به نسبت آجرهای دست ساز شکل و ابعاد یکنواخت و یکدستی دارند. آجر ماشینی آجرهایی هستند که توسط ماشین آلات مدرن قالب زنی می شوند.

آجر مهندسی

آجر های مهندسی در درجه اول برای ارتقای عملکرد تکنیکی ساخته شده اند. این نوع از انواع آجر نما بیش تر به واسطه خصوصیات و مشخصات فیزیکی آن ها در نما به کار برده می شود تا ظاهر زیبا. مقاومت فشاری بالا و جذب آب کم، دو تا از خصوصیات عمده آجر های مهندسی هستند. این آجرها عمدتا سطحی صاف و رنگی قرمز دارند. آجر فشاری و آجر ماشینی نیز به عنوان آجرهایی با مقاومت بالا کاربرد دارند. البته که نباید از تفاوت آجر فشاری با ماشینی غافل شد.

معایب و مزایای آجر های نما


به دنبال این جمله به کاربرد مصالح ساختمانی در معماری و اهمیت آن ها می توان پی برد. آجرهای نما به میزان قابل توجهی قیمت فروش املاک را افزایش می دهند؛ زیرا نمای هنری منحصر به فرد ارائه شده توسط انواع آجر نما غیر قابل جایگزینی است.

بیشتر بخوانید: قیمت پودر بندکشی سفید الگانت

آجر نماها از نظر زیبا شناسی

آجرهای نما در رنگ ها، اشکال و بافت سطوح متنوع موجود هستند که بدین ترتیب طیف وسیعی از گزینه های طراحی را در اختیار معمار قرار می دهند.

مطابقت با آخرین مدها

اکثر آجرهای نما با استفاده از فرایندهای سنتی و قدیمی اما همراه با لمس عناصر طراحی معماری مدرن طراحی و ساخته می شوند.

هزینه آجر نما


انواع آجرهای نما بسته به فرایند ساخت، مواد تشکیل دهنده و رنگ آن ها هزینه تولید متفاوتی در مقایسه با دیگر آجر ها دارند. در نتیجه قیمت آجر نما با آجر های ساخت و ساز معمولی متفاوت است. اما با این حال نمای آجری از نماهای کم هزینه می باشد.

مقاوم در برابر آتش

منظور از مقاومت در برابر آتش این است که مصالح به کار رفته در دیوار کشی ساختمان می تواند از توسعه کامل آتش در ساختمان جلوگیری کند. به هنگام آتش سوزی در دماهای به طرز استثنایی بالا تضمین می شود که انواع آجر نما در برابر آتش مقاوم عمل کنند و هرگز در گسترش آتش مشارکت نکنند.

بهبود عایق حرارتی

آجر های رسی یکی از بهترین مصالح به منظور افزایش راندمان انرژی ساختمان ها هستند. آجر های نما معمولا جزو انواع آجر های رسی و آجر های غیر رسی مانند بتن هستند؛ به همین سبب خصوصیت عایق حرارتی سازه را بهبود می بخشند.

پایداری محیط زیستی


انواع آجر نما محصولات خالص طبیعی ساخته شده از خاک رس هستند که تمامی الزامات دوستار محیط زیستی ساخت و ساز را رعایت می کنند . به عنوان نمونه آجر فشاری به دلیل اینکه می توان دوباره آن را بازیابی کرد ؛ دوستار محیط زیست شناخته می شود.