پودر بندکشی نمایش نسخه اصلی

کاربرد پودر بندکشی آجر 09127511808 ☎️ - پاورمیکس

بندکشی جزء فرآیندهای تکمیلی ساختمان محسوب می‌شود و در آن فضاهای خالی بین آجر بنایی یا سنگ‌ها را برای محافظت درزهای بین ملات از تاثیرات آب ‌و هوایی، جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین افزایش زیبایی ساختمان با ملات سیمانی یا ملات آهکی پر می‌کنند.

391

کاربرد پودر بندکشی آجر

بندکشی چیست؟
بندکشی جزء فرآیندهای تکمیلی ساختمان محسوب می‌شود و در آن فضاهای خالی بین آجر بنایی یا سنگ‌ها را برای محافظت درزهای بین ملات از تاثیرات آب ‌و هوایی، جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین افزایش زیبایی ساختمان با ملات سیمانی یا ملات آهکی پر می‌کنند.
قابل ذکر است بندهای ملات در دیوار تنها نقاط آسیب پذیر در ساختمان هستند، بنابراین باید به درستی این نقاط آسیب پذیر را در مقابل تاثیرات آب و هوایی، باران، اشعه خورشید و برف محافظت نمود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

بندکشی ساختمان جزو مراحل پایانی و یکی از اصلی‌ترین مراحل در ساختمان سازی است. بندکشی علاوه بر ساختمان های نوساز برای بازسازی و نوسازی ساختمان‌های قدیمی‌تر نیز استفاده می‌شود.

می توان گفت بند کشی مکمل زیبایی آجر نما است. آجرنما جزو مصالح پرکاربرد است که هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. پودر بندکشی از نظر مصالح به سه دسته تقسیم می شود:
1- پودرهای بندکشی کاشی و سرامیک
2- پودرهای بندکشی سنگ تراوتن و سایر سنگ ها
3- پودرهای بندکشی آجر

پودر بند کشی آجر نما به ملاتی که در فاصله بین آجر نماها قرار می‌گیرد گفته می شود. پودر بندکشی آجر نما از پلیمرهای پودری، سنگدانه‌های مناسب، سیمان، غلیظ کننده و افزودنی‌های شیمیایی مجاز تشکیل شده است که برای استفاده با آب ترکیب می شود و ملات چسب مانندی به دست می آید و درزهای خالی بین آجرها را با استفاده از قلم بندکشی آجر یا دستگاه بندکشی آجر نما را پر می کند. 

بیشتر بخوانید: بهترین روش مصرف پودر بندکشی آجر

بندکشی دیوار آجری علاوه بر زیبایی، باعث استحکام و چسبندگی بیشتر آجر نما روی سطح کار می شود. پودر بند کشی آجر نما در رنگ های متنوع در بازار عرضه می شود و برای انواع آجر و آجر نما مثل آجر نسوز، سفال، سنتی و آجر کف استفاده می شود.
اگر بندکشی آجرنما ترک بخورد علاوه بر زشتی نمای ساختمان، آب وارد ترک می شود و در فصل سرما یخ می زند و پس از منبسط شدن باعث خرابی در دیوار خواهد شد. پس انتخاب پودر بندکشی مناسب دارای اهمیت زیادی است.

مراحل ساخت خمیر بندکشی
امروزه پودر بندکشی آماده در بازار عرضه می شود که نسبت ترکیب مواد به خوبی رعایت شده و تنها با اضافه کردن آب ملات آماده می شود. بزرگترین مزیت این پودرهای آماده حذف خطای انسانی در ترکیب مواد اولیه پودربندکشی آجر می باشد. 
این ملات ها تنوع زیادی دارند از جمله پودر بندکشی نانو که افزایش مقاومت بندها در برابر نوسانات دمایی و مقاومت در برابر اشعه های خورشید از مهمترین مزیت های این نوع محصول است. این محصول به صورت یک به یک با آب ترکیب می شود. الیاف پروپیلن موجود در ترکیب پودر بندکشی آماده، مقاومت بالایی ایجاد می کند.
پودر بندکشی سنتی به این صورت ترکیب می شود: 
به ازای هر پیمانه پودر سیمان سفید 3 پیمانه پودر خاک سنگ که باید الک شود تا پودر یکدست شود. مرحله بعد اضافه کردن آب است و بعد از به هم زدن مواد ملات آماده می شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

در صورتی که بخواهیم خمیر بندکشی رنگی درست کنیم در مرحله ترکیب مواد خشک بهتر است رنگ پودری مورد نظر را اضافه کنیم. البته پودرهای بندکشی آماده در رنگ های مختلف تولید و عرضه می شود. 
برای استفاده کافی است سطح آجر با آب مرطوب شود و استاد کار با قلم‌های مخصوص بندکشی بین آجرها  را پر می کند به این صورت که اول بندهای افقی و سپس بندهای عمودی پر می شود و در صورت نیاز بعد از انجام بندکشی با برس و پارچه‌های تمیز، لکه های ملات پاک می شود.

تقسیم بندی پودر بندکشی از نظر مواد تشکیل دهنده
1-پودر بندکشی رنگی
پودرهای بندکشی به دلیل وجود سیمان سفید یا سیمان پرتلند معمولا سفید هستند اما برای ایجاد هماهنگی بیشتر در رنگ و ظاهر با کاشی و سرامیک، محصولات متنوع در طیف های رنگی تولید می شود که اضافه کردن رنگ در ترکیب، تغییری در خصوصیات شیمیایی این محصول نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: میزان مصرف پودر بندکشی آجر

2-پودر بندکشی پلیمری:
نانو ماده اصلی در ساخت پودر بندکشی پلیمری است و پلیمر با سیمان پرتلندترکیب می شود. این ترکیب باعث ایجاد یک ماده بسیار مناسب و مستحکم و غیر قابل نفوذ در برابر رطوبت برای بندکشی به وجود آورده است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

3-پودر بندکشی ضد اسیدی
این پودر از مواد معدنی ویژه ساخته شده می باشد که از رزین‌های پودری به عنوان تکمیل کننده آنها استفاده شده ا و در برابر اسیدهای متوسط و ضعیف، مقاومت خوبی دارد. پودر بندکشی ضد اسید در کف آزمایشگاه‌های شیمیایی استفاده می شود.

4-پودر بندکشی آنتی باکتریال:
کاشی و سرامیک‌های آنتی باکتریال در بیمارستان‌ها و درمانگاه کاربردی است و از هر گونه رشد باکتری و میکروب جلوگیری می کند. به همین دلیل در کنار کاشی‌ها و سرامیک‌های آنتی باکتریال سعی می‌کنند که از پودرهای بندکشی آنتی باکتریال هم استفاده کنند. این پودرها در مقایسه با سایر انواع از قیمت بالاتری دارند.

5-پودر بندکشی آنتی باکتریال
بسیاری از ساختمان‌های بهداشتی از جمله بیمارستان‌ها و درمانگاه با توجه به کاربری که دارند و همچنین محل های دارای رطوبت و نم مانند سرویس های بهداشتی و حمام و استخرها هستند چون در ترکیب آنها از مواد ضد باکتری و ضد قارچ استفاده شده است ترجیح می‌دهند که از کاشی و سرامیک‌های آنتی باکتریال استفاده کنند تا از هر گونه رشد میکروارگانیسم‌های خطرناک مانند باکتری و میکروب جلوگیری کنند. 
این پودر قیمت بالایی دارد و همچنین بسیار قابل انعطاف و شکل پذیر می باشد.

6-پودر بندکشی ضد آب:
همه پودرهای بندکشی به میزان مختلف توانایی جلوگیری از نفوذ رطوبت را دارند اما این نوع از پودرهای بندکشی توانایی ضد آب در مقیاس بالایی دارد.در ساخت این نوع پودرها اغلب از رزین‌ها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ملات بندکشی آجر

تقسیم بندی پودرهای بندکشی از نظر مصالح
1-پودرهای بندکشی آجر
این نوع از ترکیب سیمان پرتلند و پودر سنگ ساخته می شود. اندازه دانه‌های این نوع از پودرها نسبت به پودرهای بندکشی مورد استفاده در کاشی و سرامیک درشت‌تر است و برای پر کردن فواصل ۶ تا ۲۰ میلی‌متری قابل استفاده می باشد. چون عموما آجر در فضاهای خارجی استفاده می شود ، مقاومت پودر بندکشی آجر در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف بسیار بالا است.

2-پودرهای بندکشی کاشی و سرامیک
این نوع پودر بسیار رایج و مورد استفاده در فضاهای داخلی مانند آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی می باشد. انواع و تنوع مختلفی هم در بازار موجود است. اندازه بسیار ریز، مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و همخوانی با فضای داخلی از مهم‌ترین  مزایای این نوع پودر بندکشی هستند.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

3-پودرهای بندکشی سنگ تراوتن و سایر سنگ ها
فاصله میان سنگ‌ها نسبت به مصالح دیگر بیشتر است و به همین علت از پودرهای با اندازه‌های درشت‌تر مثل پودرهای بندکشی آجراستفاده می‌شود. این پودر‌ها چون در فضای خارجی و در تماس  با شرایط آب و هوایی مختلف هستند از از دو نوع دیگر مقاومتتر و دارای  استحکام بیشتری هستند. با توجه به اینکه فرآیند و مواد خاصی در ساخت به کار برده نمی‌شود، ارزان‌تر از دو نوع دیگر است. این محصول با نام های دیگری مانند پودر سنگ و سیمان سفید در صنعت ساخت و ساز شناخته می شود.