پودر بندکشی نمایش نسخه اصلی

【مزایای استفاده از پودر بندکشی آجر】09127511808 | پاورمیکس

پودر بندکشی جزء فرآیندهای تکمیلی ساختمان محسوب می‌شود و در آن فضاهای خالی بین آجر بنایی یا سنگ‌ها را برای محافظت درزهای بین ملات از تاثیرات آب ‌و هوایی، جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین افزایش زیبایی ساختمان با ملات سیمانی یا ملات آهکی پر می‌کنند.

397

مزایای استفاده از پودر بندکشی آجر

بندکشی چیست؟
بندکشی جزء فرآیندهای تکمیلی ساختمان محسوب می‌شود و در آن فضاهای خالی بین آجر بنایی یا سنگ‌ها را برای محافظت درزهای بین ملات از تاثیرات آب ‌و هوایی، جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین افزایش زیبایی ساختمان با ملات سیمانی یا ملات آهکی پر می‌کنند.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

قابل ذکر است بندهای ملات در دیوار تنها نقاط آسیب پذیر در ساختمان هستند، بنابراین باید به درستی این نقاط آسیب پذیر را در مقابل تاثیرات آب و هوایی، باران، اشعه خورشید و برف محافظت نمود.
بندکشی ساختمان جزو مراحل پایانی و یکی از اصلی‌ترین مراحل در ساختمان سازی است. بندکشی علاوه بر ساختمان های نوساز برای بازسازی و نوسازی ساختمان‌های قدیمی‌تر نیز استفاده می‌شود.
به پرکردن شکاف ها و ترک های موجود در نمای ساختمان با مواد و مصالحی مانند ساروج یا سیمان بندکشی گفته می شود.

پودر بندکشی 
پودر بند کشی یا مرز بندی (Bandage powder )، فراورده ای سیمانی است که از ترکیب سیمان,مواد پلیمری,مواد آلی,فیلترهای معدنی,رنگدانه ها و... که برای پرکردن و نفوذ ناپذیری درزهای بین کاشی، آجر و سنگ، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش‌های سرامیکی  هستند.نصب شده در برابر رطوبت و آب بر روی سطوح استفاده می شود. بندکشی علاوه بر زیبایی نتیجه ی کار باعث عمرو کارایی مصالح به کار رفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کاربرد پودر بندکشی آجر 

ملات بند کشی علاوه بر زه کشی و مرزبندی انواع سنگ، کاشی و سرامیک و موزائیک در درز بندی قطعات پیش ساخته بتنی و سیمانی و نیز انواع ترک ها تا عمق ۱۵ میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد.  
برای استفاده از پودر بندکشی و به دست آوردن ملات فقط کافی است این پودر با مقدار مشخصی آب مخلوط شود. پس از آن می‌توان به شیوه‌های مختلفی در فواصل میان کاشی‌ها و سرامیک‌ها عملیات بندکشی را انجام داد. کاربرد بندکشی در سرویس‌های بهداشتی بسیار رایج است. 
در گذشته از معمولا از مخلوط سیمان و پودر سنگ  صورت دوغاب استفاده می‌شد، برای روان شدن و نفوذ در درزها باید آب زیادی به مخلوط اضافه کرد که میزان زیاد آب در زمان کوتاهی پس از تبخیر آب سبب فرو رفتگی بندها شده که این فرورفتگی محل تجمع آلودگی و جرم خواهد بود. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

استفاده از ابزار ضدعفونی و پاک کننده‌هابه تدریج باعث کنده شدن این لایه شده و با ایجاد تخلخل و موجب آلودگی بیشتر و سریعتر بندها میشود. با توجه به رنگ سیمان در دو رنگ سفید و خاکستری وجود داشت. در مواردی برای ایجاد ظاهری زیبا و متناسب با طرح از پودرهای رنگی چون دوده، اخرا و لاجورد استفاده می‌شد، اما استحکام لازم را نداشت. 

پودر بندکشی آجر
می توان گفت بند کشی مکمل زیبایی آجر نما است. آجرنما جزو مصالح پرکاربرد است که هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. پودر بندکشی از نظر مصالح به سه دسته تقسیم می شود:
1- پودرهای بندکشی کاشی و سرامیک
2- پودرهای بندکشی سنگ تراوتن و سایر سنگ ها
3- پودرهای بندکشی آجر

پودر بند کشی آجر نما به ملاتی که در فاصله بین آجر نماها قرار می‌گیرد گفته می شود. پودر بندکشی آجر نما از پلیمرهای پودری، سنگدانه‌های مناسب، سیمان، غلیظ کننده و افزودنی‌های شیمیایی مجاز تشکیل شده است که برای استفاده با آب ترکیب می شود و ملات چسب مانندی به دست می آید و درزهای خالی بین آجرها را با استفاده از قلم بندکشی آجر یا دستگاه بندکشی آجر نما را پر می کند. 

بیشتر بخوانید: بهترین روش مصرف پودر بندکشی آجر

بندکشی دیوار آجری علاوه بر زیبایی، باعث استحکام و چسبندگی بیشتر آجر نما روی سطح کار می شود. پودر بند کشی آجر نما در رنگ های متنوع در بازار عرضه می شود و برای انواع آجر و آجر نما مثل آجر نسوز، سفال، سنتی و آجر کف استفاده می شود.

اگر بندکشی آجرنما ترک بخورد علاوه بر زشتی نمای ساختمان، آب وارد ترک می شود و در فصل سرما یخ می زند و پس از منبسط شدن باعث خرابی در دیوار خواهد شد. پس انتخاب پودر بندکشی مناسب دارای اهمیت زیادی است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

با توجه به مواد به کار رفته در پودرهای بندکشی، می‌توان آنها را به انواع مختلفی دسته بندی کرد که هر کدام از آنها در یک حوزه خاص در ساخت و ساز و نما به کار می روند. 
1- پودر بندکشی نانو
2- پودر بندکشی آنتی باکتریال
3- پودر بندکشی رنگی
4- پودر بندکشی ضد آب
5- پودر بندکشی ضد اسید
6- پودر بندکشی رنگی اصلاح شده با لاتکس

بیشتر بخوانید: میزان مصرف پودر بندکشی آجر

انواع پودر بندکشی مصالح ساختمانی
1-پودر بندکشی آجر
یک نوع پودر ساختمانی بر پایه سیمان و استفاده از پودر سنگ است که برای بستن فضای بین آجر، سنگ، نماهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود.

2-پودر بندکشی کاشی و سرامیک
متنوع‌ترین و پیچیده‌ترین نوع پودر بندکشی پودر مربوط به کاشی و سرامیک است که دانه‌های آن بسیار ریز بوده و افزودنی‌های مختلفی مانند لاتکس، اپوکسی و مواد رنگی به آنها در ترکیب خود دارا می باشد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

3-پودر بندکشی سنگ
زبرترین، ارزان‌ترین و ساده‌ترین نوع پودر استفاده شده در ساختمان پودر بندکشی سنگ است که دانه‌های آن بزرگ بوده و برای فواصل بین سنگ‌های ساختمانی به کار گرفته می‌شود. 

مزایای پودر بندکشی آجر
1- به دلیل چسبندگی بسیار زیاد به آجر باعث افزایش استحکام و مقاومت بنای آجری می شود.
2- در زیبا سازی نمای خارجی و داخلی ساختمان نقش مهمی دارد.
3- از سقوط آجر نما جلوگیری می کند.
4- یک عایق رطوبتی است.
5- ایجاد استحکام در سطح در برابر ترک خوردگی و شکستن
6- به راحتی قابل اجراست.
7- در زمان صرفه جویی می شود
8- باعث افزایش سرعت کار می شود.
9- ملات پس از خشک شدن منقبض نمی شود 
10- تنوع رنگ زیادی دارد.
11- رنگ ها در مدت طولانی ماندگار هستند.
12- صرفه اقتصادی دارد.
13- ضد شوره و ترک  می باشد.
14- در برابر باران اسیدی مقاوم است.
15- در برابر تابش خورشید و اشعه یو وی مقاوم است.