×

انواع ملات‌ آماده آب بند به همراه مزایا و کاربرد آن - پاورمیکس

ملات آماده آب‌ بند بر پایه سیمان غیرمنعطف است و در ترکیبش ماسه کوارتز، سیمان پروتلند و افزودنی وجود دارد.

ملات‌ آماده آب بند

 
ملات آب‌ بند بر پایه سیمان غیرمنعطف است و در ترکیبش ماسه کوارتز، سیمان پروتلند و افزودن وجود دارد. این ملات آماده کیفیت بتن را کاهش نمی‌دهد و چسبندگی‌ اش بسیار زیاد است. بعد از خشک‌شدن، سطحی نفودناپذیر ایجاد می‌کنند. مقاومت بالایی در برابر فشارهای هیدرواستاتیک دارد و از ورود آب‌های مهاجم به بتن جلوگیری می‌کند.
 
پودر بندکشی پلیمری چیست؟ 
 
 
ملات آماده آب بند 
 
مواد تشکیل‌ دهنده این ملات آماده به ساختار بتن آسیبی نمی‌ رساند. از این ملات در سازه‌های سرپوشیده و آبی، آب‌ بندی مخزن‌ها و استخرهای شنا، لوله‌های حرارتی، زیرزمین و انبارها استفاده می‌کنند. ملات آب‌ بند در ساخت دیواره‌های سد، آبگیرها و تونل‌ها نقش مهمی دارد. یادتان باشد اگر احتمال ترک‌خوردگی ناگهانی در سطحی وجود دارد، بهتر است از ملات آب‌ بند استفاده کنید.
 

ملات آب بند یا ملات چسبنده

 
سیستم آب بندی مطمئن و دائمی سطوح بتنی و یا مواد سیمانی برای کنترل رطوبت، نشت و یا فرار آب است. تشکیل و توسعه کریستال های غیر محلول در داخل لوله های مویینه و ریز ترک ها باعث مسدود شدن دائمی آن ها شده و از عبور و یا نشت آب جلوگیری نموده و تا پایان عمر سازه آن را آب بندی می شود، MTOPAN 501 به صورت پودر عرضه می شود. در هنگام مصرف MTOPAN 501 را به شکل دوغاب تهیه و به طور مستقیم روی سطوح بتنی، بلوک و یا ملات سیمانی اجرا کنید. پودر خشک آن برای خشکه پاشی در درزهای اجرایی کاربرد دارد.
 

 انواع ملات آب بند

 
 AQUAFIN-2K-M  ملات آب بند الاستومری
AQUAFIN-1K ملات آب بند کننده 
 
 ملات نفوذگر آب بند کننده AQUAFIN-IC 
 
ملات ترمیمی آب بند کننده بتن ASOCRET-IM 
 

ملات آب بند الاستومری AQUAFIN-2K-M

 
ملات آب بند الاستومری AQUAFIN_2K/M یک ترکیب دو  جزیی الاستومر، منعطف و اصلاح شده با پلیمر است که جهت حفاظت و آب بندی سطوح بتنی،
سیمانی، آجری و برخی سنگ های طبیعی به علت خاصیت ایجاد پل بر روی ترک ها به کار می  رود. ملات آب بند الاستومری انعطاف پذیر دو جزئی پایه سیمانی، اصلاح شده با پلیمر.
 

خواص و اثرات ملات آب بند الاستومری AQUAFIN-2K-M

 
·قابل اعمال بر روی سطوح مرطوب بدون نیاز به پرایمر

·اجرای آسان توسط برس، رولر، اسپری و ماله

·قابلیت ایجاد پل بر روی ترک ها تا عرض 6/1 میلیمتر

·عدم ایجاد مانع در برابر خروج بخار آب، (پوشش Vapor barrier نیست.)

·مقاوم در برابر سایش، فرسودگی مکانیکی، UV و همچنین نمک های یخ زدایی.

·دارای تاییدیه آب آشامیدنی DVGW W347

·مقاوم در برابر آب های مهاجم بتن مطابق استاندارد DIN 4030

·8.دارای ازدیاد طول تحت کشش (Elongation بیش از 80 درصد)

·قابل استفاده به عنوان پوشش همچنین قابل پوشش دهی (Overcoating) با ملات های سخت یا منعطف و انواع رنگ ها و پوشش های دیگر.
 
 

پودر بندکشی چیست 

 

 موارد مصرف ملات آب بند الاستومری AQUAFIN-2K-M  

 
ملات آماده آب بند 
 
جهت آب بندی سازه های آبی، پلنت های فاضلاب، سطوح خارجی دیوار های زیرزمینی، دیوار های حائل، آب بندی استخر های شنا، آب نما ها، آکواریوم، دریاچه های مصنوعی، آب راه ها، سطوح مرطوب، سطوح زیر کاشی کاری، بام های سرباز، درزهای انبساط و اجرایی به همراه نوار تقویت درز ASO-JOINT-TAPE
 

آب بند عمومی:

 
·آب بندی خارجی ساختمان های جدید و قدیمی در برابر نم، رطوبت زمین و فشار آب

·آب بندی دیوار های بنایی به کمک ایجاد مانع افقی سیمان

·آب بندی داخلی در برابر رطوبت محیط بیرونی
·آب بندی پارکینگ های زیرزمینی، گاراژ های پیش ساخته، کانتینرها، منابع آب، مخازن ذخیره آب کشاورزی، کانال های آب، سطوح در معرض رطوبت بالا،
تراس ها، بالکن ها و استخر های شنا

·به منظور ثابت نگه داشتن نوارهای تقویت درز ASO-JOINT-TAPE
 

آب بندی سطح زیر کاشی:

 
 
ملات آماده 
 
ملات آب بند الاستومری AQUAFIN-2K-M جهت کاربرد برای آب بندی سطح زیر کاشی ها در اتاق های در معرض رطوبت که مقاومت طولانی در مقابل نفوذ آب در آن ها مد نظر است، مانند حمام، آشپزخانه و بالکن ها مناسب و اقتصادی می باشد. همچنین آب بندی سطح داخلی استخرهای شنا کاربرد های این محصول است. ملات آب بند الاستومری AQUAFIN-2K-M در رنگ ها و  طرح های متنوع قابل ارائه بوده و همچنین در نهایت قابل رنگ آمیزی می باشد. حداقل مقدار ضخامت فیلم خشک و سخت شده در هر نقطه ای از پوشش این ارقام مقادیر فنی محصول بوده و منعکس کننده نیاز های واقعی شما نمی باشد.
 

روش مصرف ملات آب بند الاستومری AQUAFIN-2K-M

 
سطح مورد نظر باید کاملا تمیز شده و کلیه آلودگی های سطح مثل گریس با پاک کننده مناسب پاک شده، ذرات گرد و غبار و برآمدگی ها از سطح زدوده شود. ملات آب بند الاستومری AQUAFIN-2K-M جهت سطوح سیمانی نرم، شمشه های سیمانی ، ملات آسفالت، پلاستر سیمانی، دیواره های گچی و سیمانی مناسب می باشد.
 
کلیه حفره ها، فرورفتگی های موجود در بلوک های بتنی باید با ملات سیمانی مناسب، ASOCRET-FS و AQUAFIN پر و ترمیم گردند. برای بالا بردن میزان چسبندگی بین پوشش و سطح بهتر است بر روی سطوحی که جاذب شدید هستند مثل براده های گچی و بتن سبک با پرایمر ASO-unigrund پوشش داده شود. جهت آماده سازی سطح بسته به شرایط از روش مناسبی مثل جارو کردن، وکیوم، ساییدن سطح، فرزکاری، شات بلاست یا واتر جت می توان استفاده نمود.
 
 
جزییات:

بهتر است در محل اتصال دیواره به کف و گوشه های مقعر ماهیچه کشی به ابعاد cm4 با ASOCRET-RN یا ملات ASOPLAST- MZ انجام شود. ترک های خارجی را می توان با ملات آب بند الاستومری AQUAFIN-2K-M و نوار ASO-JOINT-TAPE-2000 آب بندی نمود. جهت ترک های متحرک و درز های اجرایی باید از نوار ASO-JOINT-TAPE-2000-S استفاده شود.
 
اختلاط:

مواد باید با نسبت حجمی 5 جز پودری به 3 جز مایع به هم اضافه شود. برای این منظور ابتدا 3/2 از جز مایع (UNIFLEX-M) را در سطل تمیزی ریخته در حین اختلاط به آن پودرAQUAFIN_2K/M اضافه شده و تا رسیدن به مخلوط یکنواخت و نرم، هم زدن ادامه می یابد.
 

عملکردملات آب بند الاستومری AQUAFIN-2K-M

 
 انواع ملات آماده
 
سطح باید در طول مواد مرطوب باشد AQUAFIN-2K/M با برس، رولر، ماله و حتی اسپری قابل اعمال می باشد. در نهایت، اعمال 2 لایه از پوشش لازم است تا به ضخامت مورد نیاز برای رسیدن به شرایط مطلوب دست یافت. لایه دوم را با فاصله زمانی 4 ساعت از اعمال لایه اول و تا زمانی که لایه اول دچار آسیب دیدگی نشده باید اعمال نمود. برای جلوگیری از ترک خوردن پوشش پس از خشک شدن ضخامت AQUAFIN-2K/M نباید از mm1 در هر لایه بیشتر شود. برای تقویت فیلم AQUAFIN-2K/M می توان از سیستم ASO-SYSTEM FLEECE-02 در لایه دوم استفاده نمود.
 
توصیه های مهم:

در مناطق گرم و مرطوب پوشش ممکن است در طول سخت شدن چسبناک شود. اگر این پدیده اتفاق افتاد، پوشش را به شکل مه مانند با آب به مدت 24 ساعت مرطوب نموده تا از تکمیل فرآیند هیدراتاسیون اطمینان حاصل شود. فشار منفی آب در طول شرایط یخبندان می تواند به پوشش صدمه بزند. ملات آب بند الاستومری AQUAFIN-2K-M را میتوان با انواع رنگ های بدون حلال، پوشش ها و ملات های منعطف دیگر پوشش داد.
 
در سطوح دارای رطوبت بالا به عنوان مثال در مخازن آب باید صبر کرد تا زمان لازم جهت خشک شدن کامل سطح سپری گردد. پوشش را باید در طول اعمال از تابش مستقیم خورشید حفاظت نمود. سطحی که اعمال قرار است روی آن صورت گیرد ابتدا باید به اندازه کافی مرطوب شود. سطوحی که قرار نیست ملات آب بند الاستومری AQUAFIN-2K-M بر آن ها اعمال شود باید پوشانده شده و محافظت گردد.
 
 
ملات آماده آب بند 
 
هنگام تماس مستقیم با فلزاتی نظیر مس، روی و آلومینیوم با سوراخ های تنگ ابتدا باید از پرایمر ASODUR-GBM در دو لایه استفاده شود. لایه اول را بر روی سطح تمیز با برس و به دقت پس از گذشت زمان کوتاهی (حدود 3 تا 6 ساعت) که لایه اول به اندازه کافی خشک شد باید اعمال نمود و سپس بر روی سطح پرایمر خورده کواتز (با اندازه ذرات mm 7/0 تا0/2) پخش شود.
 
میزان مصرف ASODUR-GBM تقریبا g/m2 800-1000 می باشد.   جهت آب بندی PVC و فلنج های از جنس استیل، ابتدا سطح مورد نظر باید ساییده شده و سپس با ایزوپروپانول یا استن شستشو گردد و بعد مواد AQUAFIN-2K-M همراه نوار ASO-JOINT-SLEEVE و یا ADF-Pipe به شکل بدون حباب اعمال گردد. جز پودری ملات آب بند الاستومری AQUAFIN-2K-M در دسته مواد محرک طبقه بندی می شود.
 

ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K

 
ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K یک ماده آب بند کننده پایه سیمانی غیر منعطف متشکل از ماسه کوارتز، سیمان پرتلند و افزودنی می باشد. در این محصول هیچ ترکیبی که باعث تضعیف و یا تقویت بتن باشد، وجود ندارد. دوغاب آب بند کننده پایه سیمانی غیر منعطف.
 

خواص و اثرات ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K

 
1.فاقد مواد تضعیف کننده بتن است.

2.چسبندگی بسیار عالی به زمینه دارد.
3.در برابر فشار هیدرواستاتیک مقاوم است.
4.پس از خشک شدن به صورت لایه سخت و نفوذپذیری در می آید.
5.دارای تاییدیه آب آشامیدنی DVGW W 270 می باشد.
6.در برابر نفوذ آب های مهاجم بتن مطابق استاندارد DIN 1048 مقاوم است.
7.چنانچه امکان ترک خوردن آنی در سطح وجود داشته باشد، بهتر است از ملات آب بند  کننده AQUAFIN-2K/M استفاده  شود.
 
 

 روش مصرف ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K

 
مهندسی خدمات شهری: در سازه های سرپوشیده، امور فاضلاب، آب بندی مخازن و تانک های آب، آب بندی استخر های شنا، لوله های حرارتی (سیستم های گرمایشی و چاله ها و...)

سازه های ساختمانی: زیر زمین، انبارداری
سازه های آبی: دیوار های حائل، استخر ها، تونل ها، سدها و آبگیرها سازه های قدیمی که در مقابل رطوبت زمین و خاک محافظت نشده اند.

سطح پوشش دهی ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K

 
ابتدا باید کلیه ذرات شن، سطوح ناهموار، سستی ها و برآمدگی ها را از روی سطح برطرف نموده و آلودگی هایی نظیر چربی، گریس و ترکیبات بیتومن توسط پاک کننده مناسب پاک شود.  سطوح سیمانی متخلخل به وسیله ساییدن جهت اعمال آماده شده و سطح مرطوب گردد. کلیه مصالح سیمانی با لایه ای از پلاستر سیمانی به هم متصل شوند.
 
ملات آماده 
 
سنگ ریزه های سست خارج شده از سطح بتن به خوبی توسط تیشه تا عمق تقریبی 2cm برطرف شده و با ملات Mortar group III) یا ASOPLAST-MZ پرو ترمیم شوند. در طول اعمال ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K و زمان سخت شدن آن باید از جمع شدن آب بر روی سطح جدا جلوگیری شود.
 

ترکیبات ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K

 
ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K به شکل پودر سیمانی است. با رعایت نسبت اختلاط مقدار کافی از آن را با آب تمیز مخلوط نموده به طوری که با برس یا اسپری قابل اعمال باشد. اعمال باید مجموعا طی چند لایه در سازه، با میزان مصرف kg/m21-2 در هر لایه صورت پذیرد. ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K تازه اعمال شده را باید از تابش مستقیم خورشید، هوای آلوده، باران و یخ زدگی محافظت نمود.
 

حفاظت و ایمنی ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K

 
ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K دارای سیمان بوده و مواد قلیایی آن با رطوبت وارد واکنش می شوند، پس  چشم خود را محافظت کرده و در صورت تماس مواد با چشم، به پزشک مراجعه کنید. از دستکش استفاده کنید و در صورت تحریک پوست، سریعا با آب شستشو دهید.
 

ملات نفوذگر آب بند کننده AQUAFIN-IC

 
ملات آماده 
 
AQUAFIN-IC ماده ای تک جزیی، غیر آلی و پایه سیمانی می باشد. این ماده نفوذگر و کریستال شونده است و سازه های جدید و قدیمی بتنی را آب بندی کرده و از عمق محافظت می نماید. به طوری که حتی اگر پوشش صدمه ببیند، آب بندی بتن همچنان کامل باقی می ماند. بنابراین ملات نفوذگر آب بند کننده AQUAFIN-IC تنها یک پوشش نیست، بلکه در اثر واکنش اجزا تشکیل دهنده آن با رطوبت، ساختاری یکپارچه با بتن ایجاد کرده و توده مقاوم و بادوامی تشکیل می دهد.
 

خواص و مزایا ملات نفوذگر آب بندکننده AQUAFIN-IC

 
1.اجرای این محصول آسان و مقرون به صرفه است.

2.در تماس با آب و رطوبت به سرعت سخت می شود.

3.در برابر فشارهای هیدرواستاتیک قوی مقاوم است.

4.چسبندگی بسیار عالی به بتن دارد.
 
5.بر روی سطوح مرطوب قابل اعمال است.

6.در برابر فشار مثبت و منفی آب مقاوم است و فشار تا 13 بار تحمل می کند.

7.فاقد کلراید می باشد.

8.در مقابل زنگ زدگی آرماتور، یخبندان، شبنم و یا تغییرات دمایی تا 50 درجه سانتیگراد مقاوم می باشد.

9.بتن را در مقابل اثرات مخرب آب های شیرین و شور، جریان های فاضلابی، آب های خورنده زیرزمینی، کربنات ها، کلرایدها، سولفات ها و نیترات های محلول محافظت می نماید.

10.تاییدیه آب آشامیدنی DVGW,W270 ,NSF61 ,W347 را دارا می باشد.

11.غیر سمی و سازگار با محیط زیست است.
 
 

 موارد مصرف ملات نفوذگر آب بند کننده AQUAFIN-IC

 
*جهت آب بندی داخلی و خارجی انواع سطوح بتنی جدید و قدیمی

*آب بندی مخازن آب آشامیدنی، سیستم های فاضلابی، سازه های دریایی، تونل ها، منهول ها، گذرگاه های زیرزمینی و حوضچه های پرورش ماهی
*چاله آسانسورها، دیوارهای حائل، فونداسیون ساختمان ها و پارکینگ ها
*آب بندی پلنت های عملیاتی آب و فاضلاب، حوضچه های نگهدارنده آب
 
آب مورد نیاز جهت کیورینگ این محصول از لحاظ تجزیه ای باید سختی برابرداشته باشد. جهت تشخیص میزان نفوذ AQUAFIN-IC نسبت به بتن مطابق استاندارد DIN 4030 دانستن سطح دی اکسید کربن محلول در بتن ضروری است. این محصول پس از اعمال و خشک شدن، ترک ها تا عرض0/4میلیمتر را سیل می نماید و دارای اثر Seif healing effect است. بدین معنا که در نتیجه رشد کریستال ها در تمامی جهات و جوانب، اگر بتن ترک بخورد، توسط کریستال ها خود به خود ترمیم می شود.
 

ملات ترمیمی آب بند کننده بتن ASOCRET-IM

 
ملات آماده آب بند 
 
ملات ترمیمی آب بند  کننده بتن ASOCERT-IM کریستال شونده جهت سطوح بتنی. ملات ترمیمی آب بند کننده پایه  سیمانی با قابلیت اعمال بر سطوح مرطوب می باشد.
 

موارد مصرف ملات ترمیمی آب بند کننده بتن ASOCRET-IM

 
• ترمیم ترک های حاصل از جمع شدگی (Shrinkage)

• پر کردن تخلخل ها و منافذ سطح بتن

• پر کردن باقیمانده از عملات تزریق

• تسطیح سطوح و به حداقل رساندن مصرف ملات نفوذگر آب بند کننده بتن AQUAFIN-IC

• ماهیچه کشی اتصالات و درزها جهت به حداقل رساندن احتمال وقوع ضعف در سیستم آب بندی

• پر کردن حفره بولت ها

• پر کردن منافذ حاصل از قالب گیری
 

 خواص و اثرات ملات ترمیمی آب بند کننده بتن ASOCRET-IM

 
• نفوذ ناپذیر در برابر آب

• مقاوم در برابر فشار هیدرواستاتیک  آب

• با قابلیت پخش بخار آب

• اعمال آسان

• دارای خاصیت خود ترمیم  کنندگی

• قابل اعمال با ضخامت 3  تا 12 میلیمتر در یک لایه

• قابل اعمال بر سطوح  مرطوب
 

 سطح پوشش دهی ملات ترمیمی آب بند کننده بتن ASOCRET-IM

 
ملات ترمیمی آب بند کننده بتن ASOCRET-IM بر سطح بتن و یا بتن مسلح تمیز، صاف، متخلخل و دارای منافذ باز استفاده می شود. سطوح صاف و متراکم باید ساییده شوند. سطوح کثیف و آلوده باید با روش مناسبی مثل سندبلاست، واترجت، شات بلاست یا گریت بلاست آماده شود. سطح باید با آب به خوبی مرطوب شود ولی از گل آلود کردن سطح جدا خودداری شود.
 
 ملات آماده

نشتی فعال آب توسط آنی گیر FIX-10S گرفته شود. ترک ها با عرض حداقل 20 میلیمتر و عمق حداقل 25 میلیمتر باز گردند. در قسمت هایی که نیاز به ماهیچه کشی دارند یک لایه ملات نفوذگر آب بند کننده AQUAFIN-IC اعمال شده و سپس ماهیچه کشی توسط ملات آب بند کننده بتن ASOCRET-IM، در حالیکه لایه قبلی هنوز تر است اجرا می شود.
 

 روش مصرف ملات ترمیمی آب بند کننده بتن ASOCRET-IM

 
3/75- 4/25 لیتر آب تمیز را در ظرف مناسبی ریخته و در حالیکه همزن با دور rpm 700-300 کار می کند، آن قدر پودر محصول را اضافه می کنیم که خمیر یکنواخت و بدون کلوخه و قابل اعمال توسط کاردک و ماله روی سطح حاصل شود. فقط مقدار مناسبی از مواد را که طی 30 دقیقه قابل استفاده میباشد، مخلوط کنید.
 

ویژگی  های ملات آب  بند

از ضعیف شدن بتن جلوگیری می کند
 
چسبندگی بالا
 
مقاوم در برابر فشارهای خارجی و هیدرواستاتیک
 
در برابر آب و رطوبت خاک نفوذ ناپذیر است
 
مقاومت بالا و نفوذ ناپذیر بعد از خشک شدن
 
از بین بردن ترک ‌های سطحی و کمک به زیبا سازی
 
بهبود نمای بتن
 
مقاوم در برابر خوردگی مواد شیمیایی و اسید
 
مقاومت بسیار بالا در برابر سرما و یخبندان
 
افزایش مقاومت بتن در برابر نفوذ آب
 
قابلیت رنگ ‌پذیری
 
غیر سمی، غیر اشتعال و سازگار با محیط زیست 
 

 خواص و اثرات ملات آب بند کننده

 
فاقد مواد تضعیف کننده بتن است.
 
چسبندگی بسیار عالی به زمینه دارد.
 
در برابر فشار هیدرواستاتیک مقاوم است.
 
پس از خشک شدن به صورت لایه سخت و نفوذپذیری در می آید.
 
دارای تاییدیه آب آشامیدنی DVGW W 270 می باشد.
 
در برابر نفوذ آب های مهاجم بتن مطابق استاندارد DIN 1048 مقاوم است.
 
 

کاربرد ملات آب ‌بند

 
استفاده در زیرسازی و کف‌ سازی مکان ‌های پر تردد چون خیابان ‌ها، پارکینگ، بزرگراه‌ ها
 
استفاده در فضا هایی که مدت زمان زیادی در معرض آب قرار دارند
 
استفاده برای کف سازی استخر و بدنه مخازن نگهداری آب
 
مناسب برای ترمیم‌ ها و ترک ‌خوردگی سازه‌ ها
 
یک دست و یکنواخت کردن سطوح
پرکردن حفره‌ ها و ناهمواری‌ های موجود در بتن
 
استفاده در سازه‌ های آبی
 
استفاده در ترمیم سازه ‌های قدیمی و مقاوم شدن آن‌ ها در برابر خوردگی و نفوذ آب 
 

 روش مصرف ملات آب بند کننده

مهندسی خدمات شهری
 
در سازه های سرپوشیده، امور فاضلاب، آب بندی مخازن و تانک های آب، آب بندی استخر های شنا، لوله های حرارتی (سیستم های گرمایشی و چاله ها و ...)
 
سازه های ساختمانی
 
زیر زمین، انبارداری
 
سازه های آبی
 
دیوار های حائل، استخر ها، تونل ها، سدها و آبگیرها
 
سازه های قدیمی که در مقابل رطوبت زمین و خاک محافظت نشده اند.
 

 سطح پوشش دهی ملات آب بند کننده

 
باید کلیه ذرات شن، سطوح ناهموار، سستی ها و برآمدگی ها را از روی سطح برطرف نموده و آلودگی هایی نظیر چربی، گریس و ترکیبات بیتومن توسط پاک کننده مناسب پاک شود. سطوح سیمانی متخلخل به وسیله ساییدن جهت اعمال آماده شده و سطح مرطوب گردد. کلیه مصالح سیمانی با لایه ای از پلاستر سیمانی به هم متصل شوند.
 
ملات آماده 
 
سنگ ریزه های سست خارج شده از سطح بتن به خوبی توسط تیشه تا عمق تقریبی 2cm برطرف شده و با ملات پرو ترمیم شوند. در طول اعمال ملات آب بند کننده و زمان سخت شدن آن باید از جمع شدن آب بر روی سطح جدا جلوگیری شود.

ملات چسبی اپوکسی

 
ملات چسبی اپوکسی چسبی خمیری و پایه اپوکسی است که به صورت سه جزئی تهیه شده و برای محدوده و سیعی از عملیات تعمیر و نصب قطعات قابل استفاده می باشد. ملات چسبی اپوکسی با مقاومت زیاد، ویژه تعمیرات و بستر سازی.
 

موارد کاربرد ملات چسبی اپوکسی

 
تعمیر سطوح کرموی بتنی افقی و یا عمودی
 
نصب ضربه گیر تیر های باربر
 
نصب کاشی، سرامیک و آجر
 
کاشت میلگرد در دیوار
 
به عنوان ملات اتصالی لایه های پر کننده
 
نصب تجهیزات ویژه برای تزریق مواد تقویت کننده سازه ای 
 
 

خواص و اثرات ملات چسبی اپوکسی

 
ملات آماده 
 
مقاومت زیاد، خمیری و فاقد ریزش، چسبندگی قوی، مقاومت ضربه ای زیاد، بی نیاز از پرایمر زنی، مقاومت شیمیایی خوب، بدون جمع شدگی، قابلیت پرداخت کاری، استفاده آسان
 

ملات آب بند بتن برای استفاده درچه سطوحی مناسب است؟

 
مهندسی خدمات شهری:در سازه های سرپوشیده، امور فاضلاب، آب بندی مخازن و تانک های آب، آب بندی استخر های شنا، لوله های حرارتی (سیستم های گرمایشی و چاله ها و...)

سازه های ساختمانی:زیر زمین، انبارداری

سازه های آبی:دیوار های حائل، استخر ها، تونل ها، سدها و آبگیرها سازه های قدیمی: که در مقابل رطوبت زمین و خاک محافظت نشده اند.
 

هربسته ملات آب بند بتن برای چه مساحتی مناسب است؟

 
ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K به شکل پودر سیمانی است. با رعایت نسبت اختلاط مقدار کافی از آن را با آب تمیز مخلوط نموده به طوری که با برس یا اسپری قابل اعمال باشد. اعمال باید مجموعا طی چند لایه در سازه، با میزان مصرف kg/m21-2 در هر لایه صورت پذیرد. ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K تازه اعمال شده را باید از تابش مستقیم خورشید، هوای آلوده، باران و یخ زدگی محافظت نمود.

استفاده از ملات آب بند بتن نیاز به ابزار ی مخصوص دارد؟

 
به وسیله قلمو یا پمپ سمپاشی

چه محدودیتی های برای استفاده ملات آب بند بتن وجود دارد؟

 
ابتدا باید کلیه ذرات شن، سطوح ناهموار، سستی ها و برآمدگی ها را از روی سطح برطرف نموده و آلودگی هایی نظیر چربی، گریس و ترکیبات بیتومن توسط پاک کننده مناسب پاک شود.
 
ملات آماده

سطوح سیمانی متخلخل به وسیله ساییدن جهت اعمال آماده شده و سطح مرطوب گردد. کلیه مصالح سیمانی با لایه ای از پلاستر سیمانی به هم متصل شوند. سنگ ریزه های سست خارج شده از سطح بتن به خوبی توسط تیشه تا عمق تقریبی 2cm برطرف شده و با ملات Mortar group III یا ASOPLAST-MZ پرو ترمیم شوند. در طول اعمال ملات آب بند کنندهAQUAFIN-1K و زمان سخت شدن آن باید از جمع شدن آب بر روی سطح جدا جلوگیری شود

برای استفاده از هر بسته ملات آب بند بتن چه حجم ابی باید به مخلوط اضافه شود؟

 
ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K به شکل پودر سیمانی است. با رعایت نسبت اختلاط مقدار کافی از آن را با آب تمیز مخلوط نموده به طوری که با برس یا اسپری قابل اعمال باشد. اعمال باید مجموعا طی چند لایه در سازه، با میزان مصرف kg/m21-2 در هر لایه صورت پذیرد. ملات آب بند کننده AQUAFIN-1K تازه اعمال شده را باید از تابش مستقیم خورشید، هوای آلوده، باران و یخ زدگی محافظت نمود.
 

 ملات آب بند بتن باچه افزودنی ها وموادی نباید مخلوط شود؟

 
باید کلیه ذرات شن، سطوح ناهموار، سستی ها و برآمدگی ها را از روی سطح برطرف نموده و آلودگی هایی نظیر چربی، گریس و ترکیبات بیتومن توسط پاک کننده مناسب پاک شود.
 
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
قیاسی  (جمعه 23 مهر 1400)
مقاله خیلی خوبی بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
امیری  (جمعه 23 مهر 1400)
بسیار مفید بود
برگشت به بالا