×

پودر بندکشی آجر نما به همراه مزایای آن - پاور میکس

پودر بندکشی آجر نما زیر مجموعه ی محصولات آجری و آجرنما می باشد.

 پودر بندکشی آجر 

 
 پودر بندکشی آجر نما زیر مجموعه ی محصولات آجری و آجر نما می باشد. پودر بندکشی آجر نما محصولی است که بر پایه سیمان و سنگدانه های ریز, افزودنی های سیمان مواد پلیمری مقاوم در برابر UV و باران های اسیدی و ترکیبات شیمیایی مفید که جهت پرکردن بندهای آجر نما و ﺳﻨﮓ و … به کار می رود.
 
انواع ملات‌ آماده آب بند 
 
 
پودر بندکشی آجر نما 
 
وجود پلیمرهای پودری و همینطور مواد پلیمری موجود در پودر بندکشی آجرنما آببندی به بهبود لایه چسب و افزایش مقاومت چسب در محیط های رطوبتی کمک می کند. به دلیل داشتن چسب های ویژه محصول به شکل مطلوبی قابل انعطاف می شود. داشتن افزودنی های سیمان در این پودر بندکشی باعث کاهش آب لازم جهت اختلاط و در نتیجه محکم شدن و دوام محصول نهایی می شود . بودن ترکیبات ویژه در پودر بندکشی آجرنما زمان کارایی مناسبی را برای این محصول فراهم آورده است .
 
پلیمرهای خاص موجود در کنار سیمان موجب تقویت و مقاوم سازی این محصول در برابر باران های اسیدی و تابش  UV می باشد در زمان چیدن آجرها درزهایی بین آن‌ها به وجود می آید که خالی می‌مانند به این درزها بند گفته می شود. بندها را معمولاً با ملات مخصوص پر می‌کنند که به آن پودر بندکشی گفته می‌شود. امروزه به جای ترکیب و ساخت ملات‌ های مخصوص بندکشی یا استفاده از مصالح بندکشی آجر نما، ازپ ودر مخصوص بندکشی آجر نما استفاده می‌شود.
بیشتر بخوانید: میزان مصرف پودر بندکشی آجر 
 

 مزایای پودر بندکشی آجر 

 
بالا بودن خاصیت آببندی درزهای آجرو سنگ
 
مقاوم بالا در برابر  باران های اسیدی و uv
 
مقاوم در ﺑﺮاﺑﺮ آب و ﻣﺤﻴﻂ های ﻣﺮﻃﻮب
 
سهولت در تهیه ملات و اجرا
 
بدون انقباض و منع ترک خوردگی
 
زﻣﺎن ﻛﺎرآﻳﻲ عالی
 
ﭼﺴﺒﻨﺪﮔﻲ و انعطاف پذیر بالا
 
 مقاوم در مقابل ترک خوردگی در درز های آجر نما
 
افزایش کیفیت و سرعت عمل بندکشی آجر نسبت به سایر مصالح بندکشی؛
 
پودر بندکشی چیست 
 

 موارد مصرف و کاربرد پودر بندکشی آجر:

 
پودر بندکشی آجر نما 
 
پودر بندکشی آجرنما بیشتر در بندکشی درزهای آجر استفاده می شود و البته به جز استفاده در نمای آجرها در سنگ‌ های نما و سنگ‌ های تزئینی و همچنین کاشی و سرامیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پودر بندکشی آجر نما در موارد دیگری از جمله فضاهای بیرونی و داخلی نما و سنگ ها مورد مصرف قرار می گیرد.
(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)
 

 نحوه ی استفاده از پودر بندکشی آجر 

 
قبل از استفاده از پودر بندکشی آجر نما باید سطح درزهای آجر, کاشی و سرامیک و... سفت فاقد رنگ, روغن و یا هر گونه آلودگی باشد. انجام ﺑﻨﺪﻛﺸﻲ 24 ﺳﺎﻋﺖ بعد از تمام شدن ﻧـﺼﺐ کاشی یا سرامیک و … ، میسر است. ابتدا پودر بندکشی را در ظرفی مناسب می ریزیم و در حالی که میکسر به آرامی در حال کار کردن است، به آرامی به آن مقداری آب اضافه می کنیم تا زمانی که یک خمیر با قوام ، یکنواخت و قابل اجرا به دست بیاید.
 
پودر بندکشی 
 
به این نکته دقت داشته باشید مقدار استاندارد استفاده از آب ، مثل هر محصول پایه سیمانی ، همواره حداقل آبی است که بتوان با آن یک خمیر یکنواخت و قابل اجرا تهیه کرد. اگر از آب اضافی استفاده شود این امر باعث کاهش استحکام و سایر ویژگی های محصول خشک شده شود. پس از آمادگی شدن خمیر اجازه دهید خمیر به مدت 15 دقیقه استراحت کند.
 
خمیر را با کاردک و یا هر وسیله ی مناسب دیگر، با فشار در محل درز کاشی و سرامیک وارد نمایید. بلافاصله ،خمیر اضافی را با اسفنج از روی سطح کاشی و یا سرامیک پاک کنید. یک کیلو گرم از محصول برای 4 متر مربع سطح پوشیده شده از کاشی به ابعاد 15 * 15 Cm2 کافی است.
(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)
 
پودر بندکشی پلیمری چیست؟ 
 

نکات ایمنی در هنگام استفاده از پودر بندکشی آجر:

 
پودر بندکشی آجرنما 
 
زمان استفاده از پودر بندکشی آجر نما باید از دستکش، ماسک و عینک مخصوص استفاده کنید. محصول پودر بندکشی آجر نما آلایندگی زیست محیطی قابل توجهی ندارد. درصورت برخورد اتفاقی با پوست یا چشم باید خیلی سریع با آب فراوان شسته شود. درصورت خوردن محصول سریعا به پزشک مراجعه کنید. به دلیل داشتن ذرات سیمانی  و پوزولان های موجود از تنفس گرد و غبار آن جدا خودداری کنید.
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا