×

ملات چیست - ملات آماده - انواع ملات ساختمانی به همراه کاربرد آن - پاور میکس

ملات آماده چیست؟ ملات موادی چسبناک است که به عنوان چسب ساختمانی شناخته می شود و برای متصل کردن و چسباندن اجزای ساختمان از آن استفاده می شود. ملات آماده موادی نرم و خمیری شکل

ملات آماده چیست به همراه انواع ملات های ساختمانی

ملات آماده چیست؟

 
ملات آماده موادی چسبناک است که به عنوان چسب ساختمانی شناخته می شود و برای متصل کردن و چسباندن اجزای ساختمان از آن استفاده می شود. ملات آماده موادی نرم و خمیری شکل است که در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها بسیار کاربرد دارد.یکی از وظایف مهم ملات آماده این است که نیروی بخش های مختلف ساختمان را به قسمت های پایین اسکلت ساختمانی منتقل می کند.
 
آشنایی با ملات های آماده پرطرفدار
 
 
ملات آماده چیست؟ 
 
 پودر بندکشی چیست؟ 

 
اگر در بخشی از کار اختلاف اندازه ای وجود داشته باشد می توان با استفاده از ملات ها این اختلاف را جبران کرد.به طور کلی ملات ها از دو بخش تشکیل شده اند:به بخش کم حجم آن چسب ملات آماده گفته می شود و به بخش دیگر آن پرکننده گفته می شود که حجم بیشتر ملات آماده را تشکیل می دهد.(در ملات ماسه و سیمان, سیمان به عنوان چسب ملات می باشد و ماسه هم نقش پرکننده ملات دارد)
 

بیشتر بخوانید: چسب آجر چیست؟

 خواص ملات آماده

 
یکی از مهمترین مصالحی است که باید انعطاف پذیری بالایی  داشته باشد که بتوان اجزای ساختمانی را بهم بچسباند تمامی شکاف ها و هر نوع ترکی
را پر کند و سطحی یکنواخت بسازد و همچنین باید بسیار مقاوم و نفوذ ناپذیر باشد.پس  اگر ملات آماده همچین خواصی داشته باشد می توانید دیواری با داوام و محکم در برابر عوامل  طبیعی داشته باشید.
 
خرید 20 لیتری پوشش نانو آبگریز کننده

طریقه ی ساخت ملات آمده

 
همیشه باید به اندازه ی نیاز و در همان لحظه ملات آماده رو درست  کرد و ملات ها رو با میزان زیادی آب تهیه می کنند ملات ماسه سیمان معمولا با  دستگاه انجام می شود و ملات سیمان با دست انجام می شود (طوری که شما اول سیمان مورد  نیاز خود را به صورت یک کوه درست می کنید بعد وسط آن را گود کرده و کم کم به آن آب  اضاف می کنید و از هر طرف سیمان ها را به داخل آب میریزید و آن را مخلوط کنید)
 
 
 

 انواع ملات های آماده ساختمانی به همراه کاربرد آن ها

ملات زودگیر و دیرگیر

 
ملات ها براساس نوع و هوای آن منطقه انتخاب می شوند و همین  طور کاربردهای متفاوتی هم دارند.  قبل از معرفی انواع مختلف ملات ها یک توضیحی در مورد گیرش  ملات ها به شما میدهیم. ملات ها براساس گیرایی دو نوع هستند:ملات های زودگیر و  دیرگیر
 
ملات های زودگیر:این نوع از ملات ها اکثرا از گچ تشکیل شده  اند و تقریبا بین 3 الی 4 دقیقه زمان نیاز دارند تا بعد از ترکیب آن ها با آب شرو  به سفت شدن کند و حداکثر بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه به طور کامل سفت می شود.

ملات های دیرگیر:ماده اصلی آن سیمان است و باید این نوع  ملات آماده  را در معرض هوا و زیر آب قرار دهید تا ملات سفت شود که معمولا بعد از گذشت  روز سفت خواهد شد.  
خرید پودر بندکشی رنگی پاور میکس
 

 ملات های آبی و هوازی

 
ی کی دیگر از دسته بندی ملات های آماده ,آبی و هوازی بودن  آن ها است:
ملات هوازی:این نوع ملات ها در هوای خشک ترکیب و سفت می  شوند اگر این نوع ملات ها در معرض رطوبت هوا قرار دهید خواص خود را از دست می دهند  و باعث اشکال در سازه ها می شود. انواع ملات هوازی:ملات گل,کاه گل , سیم کاه گل,  ملات ریگ, ملات گچ و خاک,ملات گچ
 
ملات های آبی و هوازی

ملات آبی:این نوع از ملات ها برعکس ملات هوازی عمل می کنند,ملات آبی  در مجاورت رطوبت و یا در زیر آب تشکیل و سفت می شود اگر ملات آماده رو در معرض هوا قرار  دهید خاصیتش از بین میرود و یه جورایی ملات پوک می شود و می تواند خرابی های  سنگینی به بار آورد.

انواع ملات آبی :ملات خشک,ملات گل آهک,ملات ماسه آهک,ساروج,ملات قیر چارو
 
پودر بندکشی رنگی پاور میکس - خرید و قیمت انواع پودر بندکشی 

 

 انواع ملات های آماده ساختمانی (ملات های مورد استفاده در ایران)

این ها ملات های آماده پرکاربردی هستند که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند:
 

ملات آماده گل و کاهگل

 
ملات آماده گل و کاهگل ملاتی هستند پرکاربرد که در زمان قدیم در خانه ها به کار می رفت در این نوع ملات آماده از خاک رس استفاده می شود.برای درست کردن این نوع ملات آماده باید یک گودی درست کنید و در آن آب بریزید خاک رس موجود در این ملات آب را به راحتی به خودش جذب می کند و بعد از ورز دادن ملات آماده ی استفاده می شود.
 
ملات آماده گل و کاهگل 
 
 بزرگترین عیبی که این نوع ملات آماده دارد ترک خوردن آن می باشد به همین خاطر است که به ملات کاه گل باید کاه اضافه کرد تا مانع از ترک خوردن آن شود.از ملات کاهگل برای ساخت خانه های گلی و شیروانی ها استفاده می شود با هدف اینکه محیط خانه گرم بماند و سرما و گرما از خانه داخل و خارج نشود.محبوبیت و استفاده ی زیاد ملات کاهگل در زمان های قدیم وزن سبک و عایق بودن آن است.
 

ملات آماده گچ

 

انواع ملات آماده گچ

ملات آماده گچ خالص – ملات گچ و خاک – ملات آماده گچ و ماسه – ملات آماده گچ و سیمان – ملات گچ و پرلیت – ملات آماده گچ مرمری
ملات گچ خالص در زمان کوتاهی سفت می شود که از ترکیب آب و گچ تشکیل می شود.از ملات گچ معمولا برای سفیدکاری ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد برای استفاده ی طولانی و تقویت ملات گچ باید به آن خمیر آهک, خاک رس و  همینطور سیریش اضافه کرد.باید در حد امکان از رطوبت دور نگه داشته شود تا ملات آماده دیرتر خراب شود.

ملات آماده گچ دو دسته هستند:ملات گچ شکفته و ملات گچ کشته

 
 ملات آماده گچ
 

ملات آماده گچ و آهک:

 
ملات آماده گچ و پرلیت به دلیل داشتن آهکی که دارد در برابر ورود آب و هوا بسیار سخت و نفوذناپذیر است.از این نوع ملات آماده برای مناطقی که رطوبت بالایی دارند استفاده می شود.معمولا برای ساخت این ملات آماده نسبت آهک به گچ باید سه از یک باشد که با مخلوط آب ترکیب می شود.
 
نانو آبگریز کننده پاور میکس 

خرید پودر بندکشی شکلاتی (گلبهی) B-09 پاورمیکس

ملات گچ و پرلیت:

 
این نوع ملات آماده مانع نفوذ آتش به اسکلت ساختمانی شده و همچنین ملات گچ و پرلیت یک عایق صوتی و حرارتی بسیار عالی محصوب می شود.
 
ملات آماده گچ و پرلیت

ملات آماده گچ و خاک:

 
ملات آماده گچ و خاک از ترکیب رس و گچ به وجود می آید که در تیغه سازی و طاق سازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.این نکته هم در نظر داشته باشید که این نوع ملات آماده زمان گیرش پایینی دارد.
 

 ملات آماده گچ و ماسه:

 
این مدل ملات که با ماسه درست می شود معمولا برای مناطقی مورد استفاده قرار می گیرد که دریا و ساحل ماسه ای داشته باشند و برای زیرسازی اندود ها کاربرد دارد.این نکته رو فراموش نکنید که ماسه ی به کار رفته در ملات آماده باید دانه های ریزی داشته باشد.
 
ملات آماده گچ و ماسه 
 

 ملات آماده گچ مرمری:

 
از این ملات بیشتر در نقاط مرطوب استفاده می شود و همچنین جاهایی که با آب در ارتباط است.
 
ملات آماده گچ مرمری 
 

ملات آماده ماسه و آهک

 
در این نوع ملات آماده برای سفت شدن باید با دی اکسید کربن هوا  ترکیب شوند از ملات ماسه و آهک در مناطق مرطوب می توان استفاده کرد پس باید  حواستان باشد برای سفت شدن این ملات آماده باید آن در مکان مرطوب نگه داشت.در این نوع  ملات ماسه به عنوان پرکننده و آهک به عنوان ماده چسبان استفاده می شود.
 

 ملات آماده ماسه و سیمان

 
ملات آماده ماسه و سیمان به دلیل مقاومت بالایی که دارد به عنوان  پرکاربردترین و مهمترین ملات آماده ساختمانی شناخته می شود.در این ملات ماسه به عنوان  پرکننده و سیمان هم به عنوان ماده چسباننده استفاده می شود.  در ملات ماسه و سیمان از خاک رس کمی استفاده شده چون وجود  زیاد خاک رس,سولفات و مواد آلی باعث می شود که سیمان به خوبی نچسبد و  همین طور ملات آماده متلاشی می شود.
بزرگترین ایرادی که ملات ماسه و سیمان دارد این است که در  سطح های گسترده ترک برمیدارد.
 
 ملات آماده ماسه و سیمان

نکته مهم :در ملات آماده ماسه و سیمان هرگز نباید گچ اضافه کرد چون ترکیب آن ها با یکدیگر باعث متلاشی شدن ملات می شود.
 
ضد شوره و ضد سیمان پاور میکس
  

 ملات آماده باتارد(ماسه سیمان آهک)

 
ملات باتارد ملاتی است که از ترکیب سیمان,ماسه و  آهک به وجود آمده است.در این ملات آماده باید  ماده پرکننده 3برابر مواد چسبناک باشد.  اگر از این مقدار گفته شده کمتر یا بیشتر باشد تمامی مصالح  ترک می خورد و کارایی آن کم می شود.برای کمتر شدن مقاومت ملات آماده و همچنین برای اینکه  از نظر هزینه ها به صرفه تر شود به آن آهک اضافه می کنند البته با اضافه کردن آهک ملات آماده مقاوم تر می شود .
  ملات باتارد بهترین گزینه برای استفاده در مجاری آب ,فاضلاب ها  ,مغازن آب ,سفت کاری و کفپوش ها می باشد.
خرید محلول پاک کننده 20 لیتری شوره و سیمان
 

 ساروج

 
ساروج ملاتی است که مصرف آن بسیار کم شده و جایگزین های  بهتری پیدا کرده است.  جزء ملات های آماده کندگیر است که با ترکیب شدن آهک و سیلیس به  وجود می آید.از معایب مهم ساروج می توان به کم شدن حجم و ترک خوردن آن اشاره کرد.  در زمان های قدیم برای جلوگیری از ترک خوردن ساروج به آن  گیاهی شبیه به لوئی اضافه می کردند و برای مقاومت آن هم از پشم دام و گاهی اوقات  هم از موی سر انسان استفاده می کردند.
  از ملات آماده ساروج برای مکان هایی مانند آب انبارها,حمام  ها و در کل مکان هایی که با آب در ارتباط بودند  استفاده می شد.
 
ملات آماده ساروج 
 

 ملات آماده ساروج در ایران باستان به دو شکل درست می کردند:گرم و سرد

 
در روش گرم سنگ های آهک رس دار را نرم می کردند تا به خاک  تبدیل شود و بتوانند آن را با کاه و آب ترکیب کنند.بعد ملات به دست آمده را روی  زمین پهن می کردند تا خشک شود و در کوره های مخصوصشان حرارت می دادن که به خوبی  پخته شود و بعد از پخت آن را آسیاب می کردند.محصول نهایی معمولا به رنگ لیمویی یا  قهواه ای تبدیل می شد.
 
 در روش سرد از آهک شکفته,خاکستر,ماسه بادی,خاک رس و لوئی استفاده می شد.البته گاهی اوقات به این مواد ها موهای بز,گوساله و حتی موی انسان ,سفیده تخم مرغ,چربی گوساله و... اضافه می کردند.
 
چسب مخصوص آجر . کاشی . سرامیک و سنگ پاور میکس 

 

 ملات اماده سیمان بنایی

 
ملات آماده سیمان بنایی یکی از پرکاربردترین ملات ها در صنعت ساختمان سازی می باشد که از این ملات آماده معمولا برای آجر یا بلوک چینی و بنایی استفاده می شود.سیمان بنایی از ترکیب سیمان پرتلند با یک ماده مانند پودر سنگ آهک,مرطوب کننده,دفع کننده ی آب ساخته می شود.
خرید پودر بندکشی سفید B-04 پاورمیکس
 
 معمولا از این نوع ملات در مواردی که نیاز به مقاومت بالایی ندارد استفاده می شود. مهمترین ویژگی های که ملات آماده سیمان بنایی دارد:چسبندگی بالا,خمیری بودن آن,کارایی بهتر و همچنین آب را به خوبی در خود نگه می دارد.
 
 ملات آماده سیمان بنایی 
 

 ملات های سیمان پوزولانی و آهک پوزولانی

 
از خاکسترهای کوه آتش فشان در کشور ایتالیا ماده ای به نام  پوزولان کشف شد.  این نوع ملات آماده به تنهایی قابلیت چسبندگی ندارد و حتما باید  با آهک و آب مخلوط شود تا به موادی چسبناک شبیه به سیمان تبدیل شود.  ملات سیمان پوزولانی و آهک پوزولانی جزء ملات هایی هستند که  مقاومت پایینی دارند و دیرگیر هستند و همینطور در برابر سولفات و مواد شیمیایی  مقاومت نشان می دهد. برای استفاده از این نوع ملات آماده باید آن را تا دمای معینی گرم  کرد و بعد با آهک و سیمان ترکیب کنید. ملات پوزولانی در ایران به اسم سرخی شناخته می شود.
 
ملات آماده پوزولانی 
 

 ملات آماده بندکشی

 
ملات آماده محصولی است که در کارخانه ها تولید می شود.نام  دیگر ملات آمادهملات خشک است که با ترکیب سیمان,سنگدانه و مواد افزودنی دیگر ساخته  و استفاده می شود.اگر این نوع ملات ها در ساختمان ها و توسط کارکنان ساختمان تولید  شود در اصول ساخت و ترکیب آن ها بدون شک عیب و ایرادی به وجود می آید از قبیل  رعایت نکردن نسبت های مواد به یکدیگر باعث شد که ملات های آماده به وجود بیایند.
خرید چسب مخصوص G-01 (قهوه ای)
  امروزه با پدید آمدن ملات های آماده تحت نظر کارشناسان و  سنجش کیفیت آن ها توسط دستگاه های پیشرفته محصولی با کیفیت عالی تولید شود به  راحتی به دست مشتریان برسد.
ملات آماده نوعی مصالح ساختمانی مدرن می باشد که در کارخانه  ها و شرکت ها و با کمترین دخالت انسانی به شکل های متفاوتی (پاکتی و فله ای) تولید  می شود.
 
 ملات آماده بندکشی 
 

انواع ملات های آماده:

 

پاششی سیواکس:

 
محصولی عالی برای جایگزین کردن آن به جای استفاده از گچ و  سیمان می باشد.از این محصول برای نماهای داخلی و خارجی و... استفاده می شود.
طریقه ی استفاده از پودر سیواکس:آن را با آب مخلوط کرده و  بعد با استفاده از دستگاه های مخصوص روی سطوح می پاشند.  پودر سیواکس مقاوم در برابر رطوبت, سرما, گرما, صدا, فشار, ... می باشد.
 
آماده شونده بر پایه سیمان(به صورت خشک) - سیمانی اصلاح شده با مواد پلیمری(به صورت مایع) - اپوکسی  از این سه مورد برای استفاده در ستون ها ,بولت ها , نصب ریل ماشین آلات و... استفاده می شود. 
  

 چند نکته پایانی

 
امیدواریم مطالب گفته شده در مورد شناخت بیشتر انواع ملات آماده و  کاربرد آن برای شما سودمند باشد.
خرید پودر بندکشی مشکی B-06+ _ B-06 پاورمیکس
 
در ادامه برای شما چند نکته مهم و کاربردی جمع آوری کرده  ایم که می تواند در کارتان تاثیر گذار باشد.
ملات ها در قرارگیری با آب و هوا مقاوم می شوند.
  ملات آماده باید توانایی این رو داشته باشد که آب را در خود نگه  دارد. 
ملات آماده مناسب رو باید براساس شرایط جوی ,محیطی و سرعت گیرایی آن انتخاب شود  به خاطر اینکه بعداز تماس آن با مصالح ساختمانی آب موجود در ملات از بین می رود و  همیشه باید با توجه با گرم بودن آن منطقه  ملات  را انتخاب کرد.
  در مناطق سردسیر از ملاتی استفاده می شود که زودگیر باشند  تا مانع از یخ زدن آب درون خود شوند(البته می توان از ضدیخ هم استفاده کرد)
  استفاده غیر اصولی از ملات آماده باعث هدر رفتن و افزایش هزینه  های آن می شود.
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
غلامعلی  (جمعه 12 شهریور 1400)
واقعا مقاله خوبی در مورد ملات آماده بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
کاظمی  (جمعه 12 شهریور 1400)
ملات آماده پاورمیکس بی نظیر بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
قادری  (جمعه 12 شهریور 1400)
واقعا نمی دونستم ملات آماده این قدر کاربرد داشته
پرسش
موافقم0
مخالفم0
خدایاری  (جمعه 12 شهریور 1400)
من برای اولین بار بود با انواع ملات آماده آشنا میشدم.سپاس از مقاله خوبتون
پرسش
موافقم0
مخالفم0
سهرابی  (شنبه 13 شهریور 1400)
مطالب جالب و مفیدی بود مخصوصا در مورد ملات آماده
پرسش
موافقم0
مخالفم0
شیبانی  (شنبه 13 شهریور 1400)
اطلاعات خوبی در مورد ملات نوشتید خیلی از مواردی رو در مورد ملات آماده نمی دونستم تشکر از شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
محمد  (شنبه 13 شهریور 1400)
مقاله در مورد ملات آماده باتارد بسیار جالب و کامل بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
کیانی  (یک شنبه 14 شهریور 1400)
سلام سپاس برای مقاله خوب و مفیدتون
پرسش
موافقم0
مخالفم0
جهانشیر  (یک شنبه 14 شهریور 1400)
سپاس برای نکات مهمی که در مورد ملات آماده نوشتید.تمامی نکات بسیار جالب بودن
پرسش
موافقم0
مخالفم0
جهانی  (یک شنبه 14 شهریور 1400)
سلام پست مفیدی در مورد ملات آماده نوشتید.
پرسش
موافقم0
مخالفم0
قادر  (یک شنبه 14 شهریور 1400)
سلام واقعا نمیدونستم این همه مدل ملات آماده داریم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
علیزاده  (دوشنبه 15 شهریور 1400)
توضیحی کاملی درمورد ملات آماده نوشتید تشکر از شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
حسین  (دوشنبه 15 شهریور 1400)
خیلی عالی بود تشکر
پرسش
موافقم0
مخالفم0
طبیبی  (چهارشنبه 17 شهریور 1400)
مقاله جالبی در مورد ملات نوشته بودید
پرسش
موافقم0
مخالفم0
صفا زاده  (چهارشنبه 17 شهریور 1400)
خیلی مفید بود با این مقاله با انواع ملات آشنا شدم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
شهاب  (چهارشنبه 17 شهریور 1400)
سلام توضیحات خوبی در مورد ملات نوشتید
پرسش
موافقم0
مخالفم0
سهند  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
نکات بسیار آموزنده ای در مورد ملات گفتید بسیار سپاس گذارم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
داود نژاد  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
توضیحی کاملی در مورد ملات باتارد نوشته بودید بسیار جالب و آموزنده
پرسش
موافقم0
مخالفم0
نظافت  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
مقاله خوبی بود با انواع ملات آشناشدم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
سامیار  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
مقاله خیلی کامله مخصوصا کاربرد ملات آماده من لذت بردم تشکر از شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
بهروز  (پنج شنبه 25 شهریور 1400)
مقاله خوبی بود سپاس
پرسش
موافقم0
مخالفم0
هادی   (پنج شنبه 25 شهریور 1400)
جالب بود با انواع مختلف ملات آماده آشنا شدیم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
صحرایی  (پنج شنبه 25 شهریور 1400)
ملات فقط ملات آماده پاورمیکس
پرسش
موافقم0
مخالفم0
خوش سینه  (شنبه 10 مهر 1400)
مقاله خوبی در مورد ملات بود سپاس
پرسش
موافقم0
مخالفم0
زهیر  (شنبه 10 مهر 1400)
ملات آماده محصولی بسیار عالی و به صرفه هست
پرسش
موافقم0
مخالفم0
شرفی  (شنبه 10 مهر 1400)
ملات آماده از محصولات مهم ساختمانیه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
فهیمه  (چهارشنبه 14 مهر 1400)
سلام مقاله خوبی در مورد ملات آماده گذاشتید
پرسش
موافقم0
مخالفم0
گماسایی  (چهارشنبه 14 مهر 1400)
ملات آماده محصول خیلی خوبیه و پرکاربرد.
پرسش
موافقم0
مخالفم0
جمالی  (چهارشنبه 14 مهر 1400)
مقاله خوخوب و مفیدی در مورد ملات آماده نوشتید.
پرسش
موافقم0
مخالفم0
شفیعی  (چهارشنبه 14 مهر 1400)
ملات آماده پاورمیکس واقعا عالیه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
بهروزی  (چهارشنبه 14 مهر 1400)
عالی بود. با انواع ملات آماده آشنا شدیم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
کمالی پور  (چهارشنبه 14 مهر 1400)
ملات آماده شرکت پاورمیکس عالی بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
رضایی  (جمعه 16 مهر 1400)
ملات آماده پاورمیکس عالیه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
فرج  (جمعه 16 مهر 1400)
محتوای زیبایی بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
هما  (جمعه 16 مهر 1400)
جالب بود با انواع ملات آماده آشنا شدیم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
بابایی  (دوشنبه 19 مهر 1400)
خیلی خوب بود با انواع ملات آماده آشنا شدیم. تشکر از شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
فدایی  (دوشنبه 19 مهر 1400)
تشکر از مقاله خوبتون .ملات آماده محصولی بسیار ضروری در صنعت ساختمان سازیه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
فریدی  (جمعه 23 مهر 1400)
مقاله کاملی در مورد ملات آماده نوشتید
پرسش
موافقم0
مخالفم0
نصیری  (جمعه 23 مهر 1400)
پست خوبی بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
فرزانه  (جمعه 23 مهر 1400)
مقاله کاملی در مورد انواع ملات بود تشکر از زحمات شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
وحید  (دوشنبه 26 مهر 1400)
ملات آماده پاور میکس عالیه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
حامدی  (پنج شنبه 29 مهر 1400)
ملات آماده رو حتما توی شرایط جوی خوبی باید قرار داد و گرنه خراب میشه.
پرسش
موافقم0
مخالفم0
مردانی  (پنج شنبه 29 مهر 1400)
ملات آماده اگه به صورت غیر اصولی استفاده شه باعث بالا رفتن هزینه ها میشه
برگشت به بالا