×

پودر بندکشی آجر + پاورمیکس

پودر بندکشی آجر نما یکی از محصولات جانبی انواع آجر و آجر نما است. در زمان چینش آجر نما درزهایی بین آن‌ ها خالی می‌ ماند که به بند معروف است.

پودر بندکشی آجر 

پودر بندکشی آجر نما یکی از محصولات جانبی انواع آجر و آجر نما است. در زمان چینش آجر نما درزهایی بین آن‌ ها خالی می‌ ماند که به بند معروف است. بندها را معمولا با ملات مخصوص پر می‌کنند که به آن پودر بندکشی گفته می‌ شود. امروزه به جای ترکیب و ساخت ملات‌ های مخصوص بندکشی یا استفاده از مصالح بندکشی آجر نما، از پودر مخصوص بندکشی آجر نما استفاده می‌ شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع پودر بندکشی

مزایای استفاده از پودر بندکشی آجر 

مواد بندکشی آجر از بعضی مصالح و مواد شیمیایی لازم کار و چسباندن آجر به دیوار تشکیل شده است. در کل بندکشی برای استحکام آجر و چسبندگی آن به دیوار و برای جلوگیری از نفوذ آب به سطح زیرین آجر و جلوگیری از تخریب آجر نما و افتادن آن بسیار لازم است. 

افزایش کیفیت و سرعت عمل بندکشی آجر نسبت به سایر مصالح بندکشی

چسبندگی و انعطاف پذیری

منع ترک خوردگی درزهای آجر نما

عدم انقباض

قابلیت خرید اینترنتی پودر بندکشی

و… 

پودر بندکشی آجر نما

نحوه صحیح بندکشی آجر 

پودر بندکشی آجر نما یا ملات از پلیمرهای پودری، سنگدانه ‌های مناسب، سیمان، غلیظ کننده و افزودنی ‌های شیمیایی مجاز تشکیل شده است که با ترکیب آن با آب، مخلوطی چسب مانند که هم از سیمان و هم از پلیمرهای پودری است به دست می ‌آید. از دیگر لوازم جانبی مصالح نماسازی، محلول های شوره زدا هستند. با این ترکیب می توان درزهای خالی بین آجرها را با استفاده از قلم بندکشی آجر پر کرد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

کاربرد پودر بندکشی آجر نسوز

این پودر بیشتر در بندکشی نما استفاده دارد و به جز پر کردن درز آجر نما، در بندکشی سنگ ‌های نما، آجرها و سنگ ‌های تزئینی و کاشی و سرامیک کاربرد دارد.

مشخصات پودر بندکشی آجر 

رنگ پودر بندکشی:

پودر بندکشی آجر نما در رنگ های متنوع برای استفاده در کنار رنگ های مختلف آجر نما و سنگ نما عرضه می‌ شود. بندکشی آجر با سیمان سفید در نماهای داخلی بیشترین کاربرد را دارد که متناسب با رنگ آجر فضای زیبایی را ایجاد می کند.

مقاومت پودر بندکشی:

پودر بند کشی آجر نما با سیمان سفید مقاومت خوبی در برابر رطوبت محیط و آب های نزولی دارد و بر خلاف سایر مصالح بندکشی آجر نما یا ملات بندکشی، دچار انقباض و ترک نمی شود.

نکات مهم موقع مصرف پودر بندکشی آجر 

1. شروع بندکشی باید ۲۴ ساعت بعد از اتمام نصب آجر نما باشد.

2. پس از آماده کردن خمیر بندکشی، باید اجازه دهید این خمیر به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.

3. در هنگام استفاده از پودر بندکشی آجر نما حتما از دستکش، ماسک و عینک مخصوص استفاده شود.

پاورمیکس

دلایل استفاده از بندکشی برای آجر 

امروزه برای زیباتر کردن آجر های نما و محکم کردن آجر نسوز برای جلوگیری از سقوط در طی سالیان دراز از بندکشی آجر نما استفاده می کنند.

با ترک خوردن بندکشی آجر نما چیزی بدتر از زشت شدن نما به وجود می آید. آب می تواند به داخل ترک ها وارد شود، یخ بزند، منبسط شود و حتی باعث کنده شدن و شکستن آجر های نمای شما شود.

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی ضد آب

مراحل ساخت و درست کردن خمیر بندکشی

1)به ازای هر پیمانه پودر سیمان سفید 3 پیمانه پودر خاک سنگ را با هم ترکیب می کنیم.

2)الک زدن مواد اولیه مرحله قبل تا یک پودر یکدست به وجود بیاید.

3)مواد را داخل ظرف میریزیم و با آب مخلوط می کنیم تا مخلوطی گل مانند به وجود بیاید. دقت داشته باشید غلظت این مواد خمیری باید مانند ماست شل باشد. (بهتر است آب ولرم باشد)

4)برای سطح تخت (آجر نسوز) مواد خمیر شل تر باشند و برای سطح شیار دار (آجر آنتیک) مواد خمیری تر باشند.

5)5 الی 10 دقیقه به خمیر فرصت می دهیم تا دوغاب بندکشی (خمیر بندکشی) آماده شود.

6)حداکثر 30 دقیقه این خمیر قابل استفاده است، پس بهتر است خمیر بندکشی آجر نسوز را در حجم کم و به تعداد زیاد تولید کنیم.

مزایای پودر بندکشی آجر نما

درست کردن خمیر بندکشی رنگی 

1)اگر بخواهیم ملات رنگی برای بندکشی درست کنیم، توصیه می شود در مرحله اول به پودر سیمان سفید و پودر خاک سنگ مقداری رنگ پودری به ترکیب آن اضافه کنیم.

2)اگر هم بخواهیم از رنگ اکرولیک استفاده کنیم، باید بعد از بندکشی و خشک شدن کامل بندکشی آجرها بعد از 48 ساعت رنگ اکرولیک را با مقدار ناچیزی آب ترکیب کرده تا محلولی رقیق تر به وجود بیاید و با قلمو روی بند ها بکشیم. ضمن اینکه برای تمیز تر شدن بندکشی با یک دستمال بلا فاصله اضافه رنگ ها را پاک کنیم.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا