×

کاربرد پودر بندکشی آجر نسوز🔱 - 09127511808

یکی از موارد استفاده پودر بندکشی پر کردن درزهای نمای ساختمان است، علاوه بر این پر کردن درز کاشی و سرامیک، و بندکشی سنگ های تزیینی و نیز سنگ های نما به کار می رود.

کاربرد پودر بندکشی آجر نسوز

مواد تشکیل دهنده پودر بندکشی آجر نما عبارتند از: سنگدانه های مناسب، غلیظ کننده، پلیمرهای پودری و  افزودنی‌های شیمیایی مجاز که با ترکیب این پودر با آب، مخلوط چسبنده ای به دست می آید که مناسب بندکشی آجرنسوز می باشد.

کاربرد پودر بندکشی آجر نسوز

موارد مصرف پودر بندکشی آجر 

یکی از موارد استفاده پودر بندکشی پر کردن درزهای نمای ساختمان است، علاوه بر این پر کردن درز کاشی و سرامیک، و بندکشی سنگ های تزیینی و نیز سنگ های نما به کار می رود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

تقسیم بندی پودرهای بندکشی از نظر مصالح

1-پودرهای بندکشی آجر

این نوع از ترکیب سیمان پرتلند و پودر سنگ ساخته می شود. اندازه دانه‌های این نوع از پودرها نسبت به پودرهای بندکشی مورد استفاده در کاشی و سرامیک درشت‌تر است و برای پر کردن فواصل ۶ تا ۲۰ میلی‌متری قابل استفاده می باشد. چون عموما آجر در فضاهای خارجی استفاده می شود ، مقاومت پودر بندکشی آجر در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف بسیار بالا است.

2-پودرهای بندکشی کاشی و سرامیک

این نوع پودر بسیار رایج و مورد استفاده در فضاهای داخلی مانند آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی می باشد. انواع و تنوع مختلفی هم در بازار موجود است. اندازه بسیار ریز، مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و همخوانی با فضای داخلی از مهم‌ترین  مزایای این نوع پودر بندکشی هستند.

بیشتر بخوانید: قیمت پودر بندکشی آجر

3-پودرهای بندکشی سنگ تراوتن و سایر سنگ ها

فاصله میان سنگ‌ها نسبت به مصالح دیگر بیشتر است و به همین علت از پودرهای با اندازه‌های درشت‌تر مثل پودرهای بندکشی آجراستفاده می‌شود. این پودر‌ها چون در فضای خارجی و در تماس  با شرایط آب و هوایی مختلف هستند از از دو نوع دیگر مقاومتتر و دارای  استحکام بیشتری هستند.

با توجه به اینکه فرآیند و مواد خاصی در ساخت به کار برده نمی‌شود، ارزان‌تر از دو نوع دیگر است. این محصول با نام های دیگری مانند پودر سنگ و سیمان سفید در صنعت ساخت و ساز شناخته می شود.

ویژگی های پودر بندکشی

یکی از ویژگی های پودر بندکشی، رنگ پودر است که در رنگ های متنوعی متناسب با رنگ های مختلف آجر و سنگ نما تولید می شود.

آب بندی بندهای آجر و سنگ های ساختمانی در فضاهای بیرونی و داخلی

 مقاوم در مقابل ترک 

افزایش خاصیت آب بندی درزهای آجر و سنگ

مقاوم در برابر UV و باران های اسیدی

 پرکردن بندهای آجر نما و سنگ های نما

مقاوم در ﺑﺮاﺑﺮ آب و ﻣﺤﻴﻂ ﻣﺮﻃﻮب

ﭼﺴﺒﻨﺪﮔﻲ و انعطاف ایده آل

سهولت تهیه ملات و اجرا

بدون انقباض و ترک

ﻛﺎرآﻳﻲ مناسب

 پودر بندکشی آجر نسوز

میزان و نحوه مصرف پودر بندکشی آجر

ﺳﻄوح مورد نظر از جمله درزهای کاشی ، آجر نسوز و .. ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﺳﻔﺖ، مسطح و فاقد ﻃﺒﻠﻪ یا رﻧﮓ، روﻏﻦ، ﮔﺮﻳﺲ و هر نوع آلاینده دیگر ﺑﺎﺷد. ﺷﺮوع ﺑﻨﺪﻛﺸﻲ ۲۴ ﺳﺎﻋﺖ ﭘﺲ از اﺗﻤﺎم ﻧـﺼﺐ کاشی یا آجر نسوز و … ، میسر خواهد بود. مایع بندکشی را با آب با توجه به توضیحات روی بسته بندی مخلوط نمایید تا یکدست شود.

معمولا در تهیه پودر بندکشی سنتی، میزان ترکیب پودر سنگ و سیمان به میزان 2 به 1 می باشد، به تدریج پودر را به محلول اضافه نمایید تا تشکیل خمیر دهد در ضمن به میزان یک هزارم وزن سیمان الیاف پروپیلن یا pp به خمیر اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت پودر بندکشی آجر نسوز

بندکشی آجرنما چیست؟

بندکشی در اصل به ملاتی گفته می شود که در فاصله بین آجرهای نما ریخته می شود و این کار باعث چسبندگی بیشتر و استحکام آجر نما بر روی نما و زیبایی نمای ساختمان خواهد شد.

آشنایی با پودر بندکشی ومشخصات آن

طول و ضخامت پودر بندکشی آجرنما باید از 8 میلیمتر الی 20 میلیمتر باشد و قطر سنگدانه ها نباید بیشتر از 1 میلیمتر باشد، میزان سیمان به کار رفته در آن باید 400 کیلوگرم در متر مکعب باشد.

خرید پودر بندکشی برای نمای ساختمان یکی از ضروریات مصالح ساختمانی است. این پودرها در رنگ های متنوع در بازار موجود می باشد و نسبت به ملات و دیگر مصالح کیقیت بهتر و بالاتری دارد.

چه نکاتی باید در بندکشی رعایت شود؟

ظرافت در بندکشی و نمای ساختمان برای زیبایی کار بسیار مهم است.

سعی کنید چند پس از اتمام نمای ساختمان اقدام به بندکشی کنید.

اگر برای ضد آب کردن آجر نما از رزین استفاده می کنید باید نما کاملا خشک باشد.

از بندکشی ساختمان زمان یخبندان خودداری کنید، بهترین دما برای بندکشی بین 5 تا 35 درجه است.

صفحه اینستاگرام ما: powermix.mortar@

ویژگی های پودر بندکشی آجر نسوز

 سرعت اجرا و آماده سازی بالا

پودرهای فلکس دارای دانه بندی استاندارد بوده و بر خلاف روش های سنتی نیاز به صرف زمان برای سرند کردن و ترکیب مواد اولیه ندارد و فقط با ترکیب ۲۰-۱۵ درصد آب، آماده بندکشی می شود.

بیشتر بخوانید: روش مصرف پودر بندکشی آجر نسوز

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

عدم کثیفی آجر

در آماده سازی ملات به روش سنتی با توجه به استفاده از رنگ ها و جوهرها برای ساخت ملات رنگی، رنگ به سطح آجر نفوذ می کند و در نهایت کثیفی آن می شود. به کمک خواص آنتی باکتریال موجود در پودر بندکشی آماده آجر نسوز و که از پودرهای معدنی بر پایه رنگ های طبیعی علاوه بر ایجاد تنوع رنگی بالا استفاده شده، آجرهای ظاهر کثیفی نخواهد داشت.

حذف خطای انسانی

در روش آماده سازی ملات بندکشی به روش سنتی با توجه به ترکیب چند نوع متریال، رنگ و کیفیت ملات در همه قسمت ها یکسان نخواهد بود و رنگ بندها به صورت تیره و روشن نمایان و ناهماهنگ درخواهد آمد، اما پودرهای بندکشی کارخانه ای با استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات به روز در ترکیب مواد اولیه دارای رنگ ثابت و یکنواخت در تمام قیمت ها موجود می باشد.

 پودر بندکشی آجر

عدم سایش

پودرهای بندکشی آجر نسوز بر پایه سیمان و پودرهای معدنی در برابر سایش است و لذا پس از گیرایش اولیه سخت خواهد شد و مقاومت بالایی در برابر فشار و سایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: دلایل استفاده از پودر بندکشی آجر

عدم نفوذ آب و رطوبت

مقادیر عمده نفوذ آب در دیوارها و کف های آجری از طریق ترک های موجود در بندها صورت می گیرد. پودر بندکشی مانع از ترک خوردگی و نفوذ آب به قسمت های زیرین کف سازی شده می شود، معمولا نفوذ این آب در فصول سرد سال باعث یخ زدگی و در نتیجه متلاشی شدن قسمتی از کف می شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا