×

ملات آماده چیست - مزایای ملات آماده - پاورمیکس

ملات آماده موادی خمیری شکل است که خاصیت چسبندگی دارد و بهترین گزینه برای ساختمان سازی می باشد.

ملات آماده چیست به همراه مزایای آن

 
 ملات آماده موادی خمیری شکل است که خاصیت چسبندگی دارد و بهترین گزینه برای ساختمان سازی می باشد. مواد تشکیل دهنده ی ملات آماده را در کارخانه های تولیدی با هم ترکیب کرده و به وجود می آورند و ملات مرغوبی به دست می آید. ملات های آماده را در پاکت مخصوص به خود بسته بندی و نگهداری می کنند به صورتی که آب و رطوبت به آن ها نفوذ نکند.
البته به صورت فله هم در بازار موجود می باشد کارخانه ها ملات ها را فله ای به بازار می فرستند. بعد از خریداری ملات آماده مقدار مشخصی از آب را به آن اضافه می کنید و مورد استفاده قرار می دهید. ملات آماده خشک دارای انواع گوناگونی می باشد که مزیت های بسیاری نسبت به نمونه ی قدیمی آن دارد.
 
پودر بندکشی چیست 
 
ملات آماده چیست؟ 
 
ملات آماده خشک به موادی گفته می شود که به صورت آماده شده قابلیت مصرف دارد و تنها افزودنی مورد نیاز آن ها آب است. با انواع ملات آماده آشنا شوید:ملات بنایی،ملات اندود نهایی،ملات اندود استر،ملات اندود تک لایه،انواع چسب بلوک وملات بندکشی کاشی و سرامیک. ملات های آماده را به دو  دسته ی ملات ساده و ملات پیشرفته تقسیم بندی می کنیم.
 
از ملات آماده ساده برای کف سازی، بنایی و اندود کاری استفاده می شود و ملات آماده پیشرفته برای چسباندن کاشی، اندود های تزئینی، تعمیر، عایق صدا و گرما، آب بندی در کف سازی، درز بندی و پی سازی، چسباندن کاغذ دیواری و ملات های تعمیری مورد استفاده قرار می گیرد.
 
آشنایی با ملات های آماده پرطرفدار 
 

 مزایای ملات آماده بنایی

ملات های آماده به دلیل این که در کارخانه ها به صورت تخصصی کنترل کیفی می شوند کیفیت بسیار بالایی دارد.
با استفاده از این نوع ملات های آماده سرعت اجرای کار شما چند برابر می شود.
میزان پرت مصالح بسیار کاهش پیدا می کند.
در مصرف مواد اولیه مثل سیمان صرفه جویی می شود.
چسبندگی مصالح بالا می رود.
خواص مکانیکی بهبود می یابد.
در برابر سایش و ضربه دوام و مقاومت بالاتری دارد.
امکان رعایت دقیق میزان نسبت ها در آماده کردن ملات افزایش می یابد.
با استفاده از ملات آماده، مصرف آب به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند و دسترسی به مصالح به راحتی امکان پذیر خواهد بود.
ملات های آماده در مقایسه با ملات های خشک ارزان تر هستند و از کیفیت بالاتری برخوردارند.
 
مزایای ملات آماده 
 

 اجزای تشکیل دهنده ملات آماده

اجزای ملات آماده با توجه به کاربرد آن و یا شرایط جوی هر شهر می تواند با هم تفاوت هایی داشته باشد یا تفاوت آن ها در میزان نسبت مواد اولیه ی آن باشد ولی در حالت کلی تمامی ملات های آماده دارای اجزای زیر هستند:
 
نوع های مختلف سیمان پرتلند و پرتلند سفید استفاده از مدل های مختلف سیمان های آمیخته که شامل موارد زیر می شود: سیمان پرتلند پوزلانی و پوزلانی ویژه ، سیمان پرتلند سرباره ای، سیمان بنایی، سیمان پرتلند آهکی، سیمان پرتلند ضد سولفات و ... انواع مختلف مواد افزودنی معدنی مثل پوزولان های مصنوعی و طبیعی نمونه های مختلف سنگدانه های مصنوعی و طبیعی که شامل سبکدانه ها می شود. آهک هیدراته نمونه های مختلف افزودنی شیمیایی شامل مواد پلیمری انواع مختلف فیلرها رنگدانه های مختلف الیاف ها و ...
 
ملات آماده 
 

 بررسی کیفیت ملات آماده

 
نوع های مختلفی از ملات آماده را در مراکز تحقیقاتی مسکن و ساختمان مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار می دهند و کیفیت آن ها برای کاربرد های مختلف بررسی می شود. در کشور ایران برای ساخت دیوار معمولا از آجر و بلوک استفاده می شود و این مصالح قابلیت بالایی برای جذب آب دارند در نتیجه ملات آماده و سایر اندود ها باید آزمایش های لازم برای حفظ قابلیت آب را پشت سر گذاشته و تاییدیه های لازم در این زمینه را دریافت کنند.
 
قابلیت حفظ آب برای ملات ها باید حداقل 75 درصد باشد و استاندارد های لازم در این زمینه رعایت گردد. پاکت های ملات آماده باید شامل قید مواردی به این شرح باشد:روش ساخت ملات و اندود به صورت کامل قید شود،مقدار آب لازم برای به دست آوردن روانی مورد نیاز ملات، نحوه ی مخلوط کردن ملات ( به صورت دستی یا به صورت مکانیزه )،عمر و کارایی،نوع کاربرد،نوع ملات با اندود ( نحوه ی رده بندی طبق استاندارد های مطرح شده )،شرایط اقلیمی مورد نیاز و ... علاوه بر موارد گفته شده در بالا، فروشنده وظیفه دارد در هنگام فروش مدارک و مستنداتی را در اختیار خریدار قرار دهد.
 
 ملات آماده
 
این مدارک شامل این موارد است:روش اعمال یا نحوه ی استفاده ( ابزار و وسایل مورد نیاز )،رده مقاومتی و ضریب هدایتی حرارتی و تمامی الزاماتی که بر اساس استاندارد و با توجه به کاربرد باید اعلام شود،پایه ی اصلی تشکیل دهنده ی اندود ( سیمان- آهک و یا سیمان )،نوع اندود شامل: کاربرد عمومی، اندود کردن یک لایه برای مصارف بیرونی و نمای ساختمان ها، اندود اصلاح شده برای ترمیم و بازسازی، اندود عایق برای  کف استخر و بام ساختمان، اندود بیرونی رنگی، اندود سبک و ... ) ونوع ملات طبق استاندارد های ملی.
 
 

قیمت ملات آماده ساختمانی

کارایی ملات آماده با توجه به شرایط آب و هوایی متغیر است و در یک مقایسه ساده بین ملات  آماده و ملات ماسه سیمانی که به شیوه ی سنتی تهیه می شود، می توان بیان نمود که ملات ماسه سیمانی سنتی نهایت تا 15 دقیقه بعد از آماده شدن قابل استفاده خواهد بود ولی ملات آماده بنایی به دلیل وجود آهک و افزودنی های پلیمری می توانند آب را به مدت طولانی تری در خود نگه دارند و در نتیجه دیر تر سفت می شوند.
 
در این نوع ملات ها کارایی افزایش پیدا کرده و ملات تا یک ساعت بعد از آماده شدن قابلیت استفاده خواهد داشت.در بررسی قیمت ملات آماده باید این نکته را بیان کرد که این ملات ها کیفیت و کارایی بالایی داشته و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. چسبندگی و ماندگاری بالای ملات آماده ساختمانی و صرفه جویی بالایی که در مصرف سیمان انجام می شود، زمینه ای را فراهم می کند که همگان از ملات آماده استفاده کنند و در اکثر پروژه های ساختمانی از ملات آماده استفاده می شود.
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
فیاض  (دوشنبه 15 شهریور 1400)
مقاله کاملی بود سپاس از شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
یاسر  (دوشنبه 15 شهریور 1400)
مقاله مفیدی در مورد ملات نوشتید تشکر
پرسش
موافقم0
مخالفم0
جهان  (دوشنبه 15 شهریور 1400)
تشکر واقعا کامل و مفید بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
فرهادی  (سه شنبه 16 شهریور 1400)
مقاله زیبایی در مورد ملات آماده نوشتید تشکر
پرسش
موافقم0
مخالفم0
هاشمی  (سه شنبه 16 شهریور 1400)
ملات آماده بنایی محصول خیلی کاربردی در صنعت ساختمان سازیه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
زارع  (سه شنبه 16 شهریور 1400)
ملات آماده عجب مزیت هایی داشت
پرسش
موافقم0
مخالفم0
وفایی  (سه شنبه 16 شهریور 1400)
ملات آماده حتما باید به کیفیتش توجه کرد
پرسش
موافقم0
مخالفم0
شاپور  (سه شنبه 16 شهریور 1400)
سلام متاسفانه قیمت ملات آماده بسیار بالاست
پرسش
موافقم0
مخالفم0
قنبری  (چهارشنبه 17 شهریور 1400)
مطلب خوب و کاملی در مورد ملات بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
زهیر  (چهارشنبه 17 شهریور 1400)
سلام خیلی جالب بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
تقی پور  (چهارشنبه 17 شهریور 1400)
ملات آماده بنایی محصول پرکاربرد و مهمیه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
محسن  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
مزایای ملات آماده خیلی کامل و با جزئیات نوشته شده بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
منصوری  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
ملات آماده شرکت شما از بهترین محصولاته کیفیت خوبی داره
پرسش
موافقم0
مخالفم0
زهرایی  (شنبه 10 مهر 1400)
ملات آماده مزایای بسیار زیادی داره قیمتش هم بسیار مناسبه
پرسش
موافقم0
مخالفم1
کمالی  (شنبه 10 مهر 1400)
ملات آماده بنایی رو باید از فروشگاه های معتبر خرید کرد.
برگشت به بالا