×

میزان مصرف پودر بندکشی🟦 | پاورمیکس

استفاده از ترکیبات آماده برای بند کشی با توجه به شرایط و ویژگی محل اجرای کار و نوع قطعات و مصالح مورد کاربرد می تواند در بهبود کیفیت افزایش دوام و استحکام، تامین زیبایی و سرعت اجرا نقش کارساز و موثرتری داشته باشد.

میزان مصرف پودر بندکشی

استفاده از ترکیبات آماده برای بند کشی با توجه به شرایط و ویژگی محل اجرای کار و نوع قطعات و مصالح مورد کاربرد می تواند در بهبود کیفیت افزایش دوام و استحکام، تامین زیبایی و سرعت اجرا نقش کارساز و موثرتری داشته باشد. 

مصرف چنین موادی در عملیات ساختمانی، علاوه بر دستیابی به برتری های فنی و تامین تسهیلات اجرائی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

میزان مصرف پودر بندکشی

کاربرد پودر بندکشی

یک بندکشی خوب، با دوام، بدون جذب آلودگی و تغییر رنگ جلوه ای صد چندان به کاشی و سرامیک شما می دهد.در روش سنتی از دوغاب سیمان سفید و پودر سنگ استفاده می ‌‌شد، که برای افزایش روان روی و نفوذ در درزها و … باید تا حد زیادی آب به آن اضافه کرد که همین میزان زیاد آب در گذر زمانی نه چندان طولانی پس از تبخیر آب سبب فرو رفتگی بندها شده که این فرورفتگی محل تجمع آلودگی و جرم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با چسب آجر و چسب های ساختمانی

استفاده از ابزار ضدعفونی و پاک کننده‌ هایی مثل جوهر نمک، انواع اسیدها و … به تدریج باعث برداشت این لایه شده و با ایجاد تخلخل نفوذ جرم را افزایش داده و باعث آلودگی بیشتر و سریع تر بندها خواهد شد، علاوه بر این مشکل، وجود جرم در بندها به تدریج باعث ایجاد و تغییر رنگ کاشی مجاور (خصوصا در رنگ های روشن تر خواهد بود) آن شده و اندک اندک روی بافت کاشی هم ایجاد اثر ماندگار جرم خواهد داشت.

موارد مصرف پودر بند کشی

جهت درزبندی کاشی و سرامیک

قطعات سیمانی و بتنی

قطعات بنایی، سفالی و گچی

کلیه درزها و بندها تا عمق 5 میلی متر

ویژگی ها و مشخصات پودر بند کشی

این ماده پودری است که به راحتی با آب مخلوط شده و خمیری انعطاف پذیر با کارایی مناسب تولید می کند که مصرف آن در بندکشی قطعات مختلف ساختمانی دارای امتیازات زیر است: 

1. خمیر حاصل از اختلاط با آب، بندکشی های تا 5 میلی متر را بدون ترک خوردگی و عارضه انقباض و با قدرت چسبندگی و پیوستگی زیاد پر می کند. 

2. زیبایی، دوام و استحکام قطعاتی را که با این ماده بندکشی می شوند تضمین می کند.

3. در مقابل نفوذ آب و رطوبت از مقاومت قابل ملاحظه ای برخوردار است.

4. مصرف این ماده با کمی چسب بتن قابل اطمینان مستحکم، بادوام، راحت و صریح است.

پودر بندکشی

مقدار مصرف پودر بند کشی

برای کاشی های 15*15 با بندهای 3 میلی متر حدودا 250 گرم پودر برای یک متر مربع سطح کافی است

بیشتر بخوانید: آشنایی با بتن شیشه ای یا شفاف

روش مصرف و نکات ضروری پودر بند کشی

ماده بندکشی به رنگ های طوسی برای کف و سطوحی که بیشتر در مجاورت رطوبت قرار دارند و پودر به رنگ های مختلف برای دیوارها بکار می رود.

قبل از مصرف کلیه بندهای مورد نظر باید به یک اندازه تراشیده و تمیز شود و بعدا با برس مرطوب کاملا گردگیری شود.

پودر بندکشی باید حتما با کاردک لاستیکی انجام و عمق بندها کاملا پر شود قبل از خشک شدن ماده بند کشی، باید اسفنج مرطوب را روی سطح کار کشیده تا پستی و بلندی پیرامون بندها محو شود و پس از خشک شدن کامل با پارچه تمیز سطح کار باید صیقل داده شود بندکشی را نباید در هوای زیر 5 درجه سانتی گراد یا در گرمای زیاد و یا در مجاورت آب انجام داد. 

برای ایجاد هماهنگی بین رنگ ماده مخصوص بندکشی با رنگ اصلی قطعات مورد بندکشی، توصیه می شود که خمیر آماده شده را با رنگ اصلی کاملا مخلوط کرد برای اطمینان بیشتر توصیه می شود مقداری از ماده بند کشی را که با رنگ اصلی مخلوط شده در لایه نازک به عنوان نمونه کار اجرا کرد تا پس از خشک شدن رنگ واقعی آن را مشخص کرد.

پودر بندکشی را معمولا 24 ساعت پس از نصب کاشی یا سرامیک باید روی سطح کار مصرف کرد و در طول 2 روز چندین بار روی بندها آب به آرامی پاشیده شود. 

جهت حصول استحکام فوق العاده بالا استفاده از چسب بتن آب بندی توصیه می شود. 

پاورمیکس

فواید و مزیت های استفاده از پودر بندکشی 

1)ایجاد ارتباطی مستحکم و پایدار مابین مواد و مصالح ساختمانی با پر کردن درزها و ممانعت از کنده شدن آن ها

2)ایجاد چسبندگی زیاد در دیوارهای سرامیک و کاشی و…

3)ایجاد یک پوشش محافظتی و عایق برای ممانعت از ورود آب و رطوبت به طبقات زیرین

4)تعبیه یک لایه محافظتی با خاصیت آنتی باکتریال برای ممانعت از تکثیر باکتری ها و قارچ ها در مکان هایی مثل استخر، حمام، سرویس های بهداشتی و سایر محیط های مرطوب و نم دار

5)مقاوم و مستحکم کردن سطح های مورد استفاده در برابر ترک خوردگی و شکستن

6)سهولت اجرایی و نبود انقباضات در زمان خشک شدن ملات و تمیز کاری نهایی در کاشی کاری

7)تنوع رنگ در این فراورده که باعث زیبایی دوچندان و رنگ پردازی های متنوع در کار شده است و برای اواع بندکشی دیوار سنگی نیز مناسب خواهد بود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا