×

◻️ملات آماده کاشی کاری - پاورمیکس

ملات آماده کاشی کاری به صورت بسته بندی شده در اختیار شما قرار است. این محصول در بسته های 2 الی 50 کیلویی بسته به سطح نیاز شما عرضه می شود.

ملات آماده کاشی کاری

ملات آماده کاشی کاری به صورت بسته بندی شده در اختیار شما قرار است. این محصول در بسته های 2 الی 50 کیلویی بسته به سطح نیاز شما عرضه می شود. ترکیب به کار رفته در ملات آماده کاشی کاری شامل سیمان خاکستری، پودر سنگ و سنگ هایی با دانه بندی مشخص است. 

از دستگاه های مکانیزه صنعتی برای ساخت ملات آماده کاشی کاری استفاده می شود و عملیات پاکت زنی صورت می گیرد. این ملات نیاز به هیچ ترکیب اضافی ندارد و تنها با آب ترکیب و برای استفاده آماده می شود.

نسبت اختلاط ملات آماده کاشی کاری بسیار دقیق و استاندارد مشخص است و از این ملات به عنوان ملات چسباننده سرامیک کف و بند کشی کاشی استفاده می شود. این ملات برای مصارف عمومی و حتی تعمیرات مناسب است.

ملات آماده کاشی کاری به صورتی تولید شده است که دخالت نیروی انسانی برای آن به حداقل رسیده و باعث می شود که پرت مصالح به حداقل برسد. این ملات برای حمل و نقل در بخش های مختلف کارگاه ها استفاده می شود. 

ملات آماده کاشی کاری

محتویات داخل کیسه با آب ترکیب شده و به صورت همگن اجرا می شود. در هر بار مصرف نیاز است که ملات به میزان کافی ساخته شود. در واقع زمانی که ملات سفت شد دیگر نیاز به آب برای آن نخواهد بود.

موضوعی که در خصوص ملات آماده کاشی کاری وجود دارد اینکه نباید به صورت مستقیم با پوست دست برخورد داشته باشد. نیاز به استفاده از دستکش مناسب برای ملات بوده و همینطور نیاز به اندودکاری مخصوص است و سرعت کار باید به دقت اجرا و مشخص شود.

زمان مناسب برای استفاده از ملات بین 1 الی 2 ساعت در نظر گرفته شده است و بهترین دمای محیط بین 10 الی 35 درجه سانتی گراد است. که ماندگاری این ملات برای محیط خشک حدود 6 ماه است. 

میزان مصرف آن به مقدار 1.4 کیلوگرم در متر مربع است و البته که برای اندود کاری بین 2 الی 5 میلی متر اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع چسب آجر

آشنایی با مصالح مورد نیاز در ساختن ملات کاشی کاری

 خاک رس

 خاک رس از فراوان ترین و ارزان ترین مواد چسباننده ساختمان بوده و نوعی چسباننده هوایی به شمار می رود که به صورت فیزیکی، خشک و سفت می شود.

خاک رس آب می مکد و ورم می کند، به هنگام خشک شدن جمع شده و ترک می خورد.دانه های خاک رس به شکل پولک هایی است که نازکی آن ها بسته به نوع کانی از یک هزارم میکرون تا 2 میکرون است و در ازای آن ها از 100 هزارم تا 300 هزارم میکرون، وزن ویژه فضایی خاک رس عموما از 1500 (به حالت شل) تا 1700 کیلوگرم بر متر مکعب (به حالت فشرده و سخت) می باشد.

خاک رس را ورزدیه کرد و از آن برای نصب، کاشی ها همان طور که شرح داده شد استفاده می شود.

گچ

 سنگ گچ از گروه مصالح ساختمانی کلسیم دار است که به وفور در طبیعت یافت می شود. گچ در صنعت ساختمان سازی مصارف زیادی دارد. که به صورت ملات سازی – گچ و خاک ، سفید کاری به کار برده می شود. گچ علاوه بر خاصیت (زودگیر بودن و ازدیاد حجم به هنگام سخت شدن) دارای خاصیت دیرگیر هست

گچ آکوستیک است.در آتش سوزی مقاوم می باشد. ارزان و فراوان است. دارای رنگی سفید و خوش آینه است.

پاورمیکس

با توجه به آنکه گچ در موقع ملات سازی گرما تولید می کند تقریبا در حدود 15 تا 20 درجه گرم تر از محیط کارگاه می شود. از لحاظ تئوری می توان ملات گچ را در دماهای زیر صفر مصرف کرد اما عملا در کارگاه ها باید از این کار خودداری کرده و ملات گچ را در دماهای بالاتر از 5 یا 6 درجه بالای صفر مصرف کنیم.

ماسه

ماسه برای تهیه ملات به کار برده می شود. درشتی دانه های مصرف شده در ملات با توجه به ضخامت ملاتی که در زیر فرش و موزائیک یا سنگ و یا روی آجر چینی و یا دوغاب پشت کاشی کاری و سنگ کاری استفاده تعیین می شود.

معمولا باید از دانه های ریزتری استفاده کرد تا دانه ها بتواند همراه دوغاب سیمان به داخل بدنه سنگ نفوذ کرده وموجب چسباندن آن به دیوار بشود. دانه های درشت تر با توجه به خاصیت مکندگی سنگ و کاشی به داخل آن نفوذ نمی کند.

ماسه ها به سه دسته طبقه بندی می شوند:

ماسه ریز به قطر 0.5 تا 1.2 میلی متر

ماسه متوسط به قطر 0.6 تا 2.5 میلی متر

ماسه درشت به قطر 1.2 تا 5 میلی متر

کارایی ملات: قابلیت لغزندگی دانه های سنگی لیز شده بوسیله دوغاب سیمان روی یکدیگر، کارایی تا حد زیادی بوسیله دانه بندی و رعایت تناسب بین مصالح قابل کنترل است. اما تنظیم نهایی آن توسط بنا در موقع کار صورت می گیرد.

کارایی رضایت بخش ملات تحت تاثیر خاصیت مکندگی کاشی و آجر و یا مصالح ساختمانی و بستگی به قابلیت آب نگهداری ملات داشته، این خاصیت بوسیله آزمایش های آزمایشگاهی اندازه گیری می شود، کارایی خوب و قابلیت نگهداری مناسب در یک ملات برای تامین حداکثر چسبندگی با مصالح بنایی از عوامل ضروری است.

انواع ملات آماده کاشی کاری

ملات آماده کاشی کاری در سبک های مختلف عرضه می شوند. یکی از مدل های پر طرفدار از این محصول حاوی ماده تینست است که برای پروژه های داخلی و خارجی اجرا می شود. این ملات مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارد و دچار کپک زدگی نمی شود. 

تینست های آماده معمولا قیمت گرانتری به نسبت مدل های پودری خشک دارند. ملات آماده کاشی کاری تینست برای حمام و رختکن و آبدارخانه ها استفاده می شود. خوبی این محصول هموارسازی سطوح نامیزان است به صورتی که تا حد زیادی تعادل ایجاد می کند و رطوبت روی آن تاثیر نمی گذارد. 

این ملات برای کاشی و سرامیک و دیوار و همینطور سقف و کف وان استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی آجر نما

مصطکی به نوعی چسب یا ملات آماده گفته می شود که مشهور به چسب ارگانیک است. این چسب برای کاشی آشپزخانه و نشیمن و یا هر مکان خشک دیگری مناسب است. در واقع مصطکی نوعی چسب اکریلیک است که بر پایه آب ساخته شده است و در برابر رطوبت و حرارت مقاومت زیادی ندارد. 

استفاده از این نوع ملات آماده کاشی کاری آسان است ولی نباید انتظار زیادی از آن داشت.

ملات اپوکسی که در مدل های صمغ و سفت کننده و همینطور پودر عرضه می شود قدرت زیادی داشته و برای کاشی کاری بی نظیر است. مقاومت این جنس از ملات آماده کاشی کاری در برابر آب بسیار بالا بوده و نیاز به لاتکس ندارد.

ملات آماده کاشی کاری اپوکسی قابلیت فشرده سازی بالایی دارند و برای سنگ های صمغی خوب چسبناک هستند. این ملات از نظر شیمیایی بسیار مقاوم است و قیمت نسبت گرانی دارد. کار با ملات آماده کاشی کاری اپوکسی نیاز به تخصص دارد چون سریعا سفت می شود و فرصت برای تغییر موقعیت به شما نخواهد داد.

انواع ملات آماده کاشی کاری

کار با ملات آماده کاشی کاری آسان است؟

کار با ملات آماده کاشی کاری بسیار آسان است به این ترتیب که نیاز است ملات را در یک ظرف مشخص ریخته و با آب ترکیب کنید تا به قوام لازم برسد. دقت داشته باشید که این ترکیب باید به صورتی باشد که بتوانید برای کاشی کاری از ان استفاده کنید در غیر این صورت مشکلات زیادی برای شما ایجاد می شود.

ملاتی که به صورت آماده استفاده می شود به سرعت اجرای کار بیشتر کمک می کند و باعث انعطاف پذیری بیشتر کار می شود. معمولا ملات های آماده از نظر انعطاف پذیری بسیار عالی هستند و برای سطوح مختلف اجرا می شوند. از ملات آماده کاشی کاری برای سطح ناصاف استفاده می شود و نیاز به تخصص زیادی ندارد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا