×

پودر بندکشی + بررسی 0 تا 100 انواع پودر بندکشی - پاورمیکس

پودر بندکشی محصولی پرکاربرد می باشد که از ترکیب شدن سیمان, مواد پلیمری, مواد آلی, فیلترهای معدنی,رنگدانه ها و... تشکیل شده است.انتخاب بهترین پودربندکشی برای استفاده در ساختمان سازی

 پودر بند کشی چیست؟- نحوه استفاده از پودر بند کشی – مزایا و کاربرد پودر بندکشی  

 
ملات آماده - انواع ملات ساختمانی به همراه کاربرد آن 
 
پودر بندکشی محصولی پرکاربرد می باشد که از ترکیب شدن سیمان,مواد پلیمری,مواد آلی,فیلترهای معدنی,رنگدانه ها و... تشکیل شده است.که برای استفاده از این محصول تنها باید از مقدار آب مشخصی استفاده کنید. پودر بندکشی برای بندکشی و درزبندی آجرها,کاشی و سرامیک استفاده می شود.البته از پودر بند کشی ها معمولا در سرویس های بهداشتی استفاده می شود.
 
اگر بخواهیم به طور کلی پودر بندکشی ها رو تقسیم بندی کنیم به دو گروه می توان تقسیم کرد نوع اول بر پایه سیمان و نوع دوم پایه اپوکسی که البته از نوع اپوکسی بیشتر استفاده می شود. استفاده از این محصول نسبت به روش های قدیمی ملات سازی و بندکشی مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه ی مقاله با مزایای پودر بند کشی آشنا می شوید.
 
پودر بندکشی چیست 
 
در صورت استفاده از محصول پودر بندکشی متوجه خواهید شد که تمامی اتصالات کاشی ها و آجر ها بسیار محکم تر خواهد بود همینطور مانع نفوذ آب خواهد شد و زیبایی بسیبار بیستری نسبت به ملات های ساده دارد.
این نکته را به یاد داشته باشید موقع خرید پودر بندکشی با دانش کافی و آگاهی کامل نسبت به این محصول داشته باشید تا پودربندکشی بسیار باکیفیتی خریداری کنید.  (شرکت پاورمیکس ارائه کننده بهترین پودر بندکشیدر ایران می باشد.)
پاکننده شوره و سیمان پاور میکس 

کاربردهای پودر بندکشی

 
 یکی از مهمترین کاربرد پودر بندکشی یکنواخت شدن سطح می باشد و باعث می شود نفوذناپذیر باشد.از این پودر بندکشی در انواع کاشی,سرامیک,سنگو موزاییک کاربرد بسیاری دارد.ازاین پودر بندکشی برای پر کردن درزهای غیرمتحرک تا عرض 10 میلیمتر می توان استفاده کرد.از پودر بندکشی می توان در کف و دیوار حمام ,آشپزخانه,بالکن,استخر,حمام و ... استفاده کرد.همچنین با این محصول می توان درزهای قطعات سیمانی,بتنی و هر درز دیگری را تا عمق 15 میلی متر با این پودر انجام داد.
 
آشنایی با ملات های آماده پرطرفدار
 
 
کاربرد پودربندکشی 
 

 پودربندکشی و مزایای آن

 
پودر بندکشی از مزایای بسیار زیادی برخوردار است از جمله این مزایا چسبندگی بالا , استحکام بیشتر بین سطوح,ماندگاری رنگ ها در مدت طولانی,عدم ترک خوردگی,بدون نفوذ آب, زیباتر شدن کار,  راحتی استفاده از آن, صرفه جویی در زمان,از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. یکی دیگر از خواص پودر بندکشی خاصیت آنتی باکتریال بود آن است.
 
مزایای پودر بندکشی
 
به دلیل داشتن این خاصیت باعث می شود که از رشد باکتری و قارچ ها در حمام, سرویس های بهداشتی و... جلوگیری کند. افزایش سرعت کار در کاشی کاری و همچنین حفظ پاکیزگی کاشی و سرامیک را می توان از مزایای مهم پودر بندکشی نام برد.پودرهای بندکشی در رنگ های متفاوتی تولید می شود و شما می توانید براساس رنگ کاشی و سرامیک و…  رنگ مورد نیاز خود را انتخاب کنید با این کار می توانید زیبایی خاصی به محیط ساختمان بدهید.
 
ضد شوره و ضد سیمان پاور میکس 

انواع پودربندکشی و کاربردهای آن
 
برای بندکشی سطوح باید به کاربری محیط و ویژگی های آن فضا توجه کرد به همین دلیل از محصولات متفاوتی باید استفاده شود. استفاده درست از پودر بندکشی ها بر اساس مکان باعث می شود از تمام مزیت های محصول بهره مند شوید و نتیجه ی کار بسیار زیباتر خواهد شد.
 

انواع پودر بندکشی:

1.پودر بندکشی ضد اسید

 
از این پودر برای آب بندی فضا میان کاشی ها در فضاهای شیمیایی مانند آزمایشگاه های شیمیایی و مواد غذایی,واحد های صنعتی,کارگاه ها و در هر محیطی که با مواد شیمیایی خورنده در ارتباط هستند استفاده می شود. این نوع محصول معمولا در رنگ های تیره تولید می شود و باعث زیبایی کار می شود و همچنین باعث افزایش مقاومت شیمیایی سطح در برابر مواد با ph بالاتر از 4 می شود. ویژگی مهم این پودر بندکشی آبگریز بودن آن است و به دلیل موادی که در آن ترکیب شده است مانع نفوذ رطوبت به درون سطح می شود.
 
ملات خشک آماده 
 

2.پودربندکشی ضد باکتری

 
این نوع پودر بندکشی با پلیمرها بهبود یافته است با عمکرد بالا و خواص آب گریزی بسیار بالا,برای بندکشی انواع کاشی,سرامیک,گرانیت و سرامیک های شیشه ای استفاده می شود. از دیگر ویژگی های این نوع پودر بندکشی پاورمیکس می توان به مقاومت آن در برابر شوک های حرارتی, جمع شدگی کمتر,انعطاف بیشتر,ثبات رنگ و راحتی در تمیز کردن آن اشاره کرد.

نانو آبگریز کننده پاور میکس 

 

3.پودربندکشی پلیمری

 
ماده اصلی به کار رفته در این نوع پودرها مواد پلیمری نانو می باشد.مواد پلیمری در ترکیب با سیمان پرتلند ترکیب خوبی می شود.این نوع پودر بندکشی ها اندازه های کوچکی دارند و این کوچک بودن به آن ها این امکان رو می دهد که به راحتی در فاصله های کوچکی مثل فاصله میان کاشی ها و هر مصالح دیگری جایگیری کنند و در نتیجه ساختار بسیار محکم و غیرقابل نفوذی به وجود بیاورند.
 

4 .پودر بندکشی رنگی

 
اکثر پودر بندکشی ها به رنگ سفید هستند و معمولا در سرویس های بهداشتی به کار می روند.البته گاهی اوقات رنگ پودربندکشی با رنگ کاشی ها همخوانی ندارد و مورد رضایت مشتری ها نیست به همین دلیل شرکت پاورمیکس به دلیل استقبال گسترده مشتریان از پودر بندکشی های رنگی محصولات خود را در طیف های رنگی متفاوتی عرضه می کند.یکی از خصوصیات پودربندکشی رنگی مقاومت آن ها در برابر نفوذ آب هست.
 
پودر بندکشی رنگی
 

5.پودربندکشی ضد آب

 
شما قبل از خرید پودر بندکشی باید مشخص کنید که برای چه مکانی می خواهید استفاده کنید تا براساس کارایی پودربندکشی ها محصول مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.یکی از مهمترین مزایای پودربندکشی ها ضد آب بودن آن ها می باشد اما نوع خاصی از پودر بندکشی ها هستند که از فناوری پیشرفته ای برای ساختنش استفاده شده اند که خواص ضد آب بودن آن نسبت به بقیه ی محصولات بندکشی ها دو برابر می باشد.
این نوع پودرها معمولا از رزین استفاده می شود که هم قدرت بالایی در برابر نفوذ آب داردن و هم مقاومت بالایی نسبت به بقیه ی پودربندکشی ها
دارند.
انواع پودربندکشی
   

 6.پودربندکشی آجر

 
ترکیبات اصلی این نوع پودر بندکشی سیمان پرتلند و پودر سنگ می باشد.دانه های پودر بندکشی آجر نسبت به پودربندکشی هایی که در کاشی استفاده می شود نسبتا درشت تر است.چون از این پودر بندکشی ها در محیط های خارجی استفاده می شود مقاومت بسیار بالایی در برابر آب و هوا های مختلف دارند.
 
پودر بندکشی آجر
 
روش ساخت ملات آماده 
 

 7.پودر بندکشی کاشی و سرامیک

 
از این پودرها معمولا در فضاهای داخلی خانه مانند سرویس های بهداشتی,آشپزخانه ها استفاده می شود و به همین دلیل دارای اهمیت زیادی هستند.سایز این نوع پودرها بسیار ریزتر از بقیه ی پودرها می باشد و همچنین مقاومت در برابر نفوذ رطوبت دارند.
 

8.پودربندکشی سنگ

 
اندازه ی این نوع پودر بندکشی بسیار درشت تر از بقیه ی پودر ها می باشد به دلیل اینکه فاصله ی میان سنگ ها بسیار بیشتر از مصالح دیگر است. این نوع پودر بندکشی مثل پودر بندکشی آجر در تماس مستقیم آب و هوا مختلف قرار دارد و به همین خاطر از نظر مقاومت و استحکام بسیار بالاتر هستند.
 
 چسب مخصوص آجر . کاشی . سرامیک و سنگ پاور میکس

نحوه استفاده از پودر بندکشی
 
نکاتی مهم در مورد استفاده از پودربندکشی که حتما باید رعایت شود با رعایت این نکات شما می توانید بازدهی کار را از نظر کیفیت و استحکام بالاتر ببرید
 

نکات مهم و کاربردی:

 
1-قبل از بندکشی دقت داشته باشید که زیر کار را خشک کنید.برای انجام بندکشی کاشی و سرامیک باید حداقل 24 ساعت از نصب کاشی ها گذشته باشد.

2-فاصله ی بین کاشی ها باید تمیز و عاری از هر گونه غبار و کثیفی باشد و عمق آن دو سوم قطر کاشی باشد.

3-بندکشی ها باید با کاردک پلاستیکی مناسب انجام شود و دقت داشته باشید که عمق بندها کاملا پر شده باشد.

4-برای ساخت ملات با غلظت مناسب باید نسبت 40 به 60 آب و ملات را رعایت کنید.

5-بعد از ساخت ملات باید 5 دقیقه به آن استراحت دهید و بعدا از آن استفاده کنید.

6-توجه داشته باشید با سرعت پایینی ملات را هم بزنید تا حباب کمتری در ملات شما ایجاد شود.

7-قبل از خشک شدن ملات با یک اسفنج مرطوب روی کار بکشید تا پستی و بلندی های اطراف بندها تمیز و یکدست شود.

8-بعد از گذشت 48 ساعت از بندکشی به آرامی روی آن آب بریزید این کار باعث می شود اتصالات کاشی و ملات محکمتر و آب بندی بهتری شود.

9-دمای مناسب برای استفاده از پودربندکشی بین 5 تا 40 درجه سانتی گراد می باشد.

10-پودر بندکشی ها برای سلامتی انسان و محیط زیست خطری ندارد اما با این حال به هیچ وجه با چشمتان تماس نداشته باشد. زمان استفاده از پودربندکشی ها از ماسک و دستکش مخصوص استفاده کنید.
 

نگهداری اصولی پودر بندکشی

 
برای نگهداری پودربندکشی یکسری نکات باید رعایت شود. این پودر ها را می توان حدود شش ما تا یکسال در بسته بندی اولیه خود نگه داری کرد.تا جای ممکن پودر ها را به دور از نم ,رطوبت,سرما و تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کنید. بسته به نوع پودر بندکشی مورد استفاده و ویژگی های آن ها شرایط نگهداری هر کدام متفاوت خواهد بود.
 
صحبت پایانی

همیشه در انتخاب پودر بندکشی متناسب با ساخت و ساز محیط مناسب دقت داشته باشید.در این مقاله متوجه شدیم که انواع مختلفی از پودر بندکشی وجود دارد که هر کدام مشخصات و کاربرد های مخصوص به خود دارد. وجود این ویژگی در این محصول باعث شده که استفاده از این پودر تا حد زیادی گسترده شود و همچنین در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری داشته  باشد. 
 
 معرفی پاک کننده شوره و سیمان پاور میکس

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
وحیدی  (شنبه 13 شهریور 1400)
عجب مقاله جالبی بود بسیار کامل نوشتید
پرسش
موافقم0
مخالفم0
قنبری  (شنبه 13 شهریور 1400)
مطالب جالبی در مورد مزایای پودر بندکشی نوشتید تشکر از شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
کیوانی  (شنبه 13 شهریور 1400)
خیلی عالی و زیبا
پرسش
موافقم0
مخالفم0
قادری پور  (شنبه 13 شهریور 1400)
سلام محتوای خیلی خوبیه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
سینا  (شنبه 13 شهریور 1400)
نکات خیلی خوبی در مورد نحوه استفاده پودر بندکشی نوشتید سپاس فراوان
پرسش
موافقم0
مخالفم0
علی  (شنبه 13 شهریور 1400)
تمامی نکات و مزایای پودر بندکشی آموزنده و جالب بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
سیاوش  (شنبه 13 شهریور 1400)
سلام ممنون از اینکه در مورد نگهداری پودر بندکشی نوشتید
پرسش
موافقم0
مخالفم0
فرید  (شنبه 13 شهریور 1400)
پودر بندکشی واقعا مزایای زیادی داشت و ما خبر نداشتیم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
احمدی  (یک شنبه 14 شهریور 1400)
مطلب بسیار مفیدی بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
رضایی  (یک شنبه 14 شهریور 1400)
مقاله کاملی در مورد پودر بندکشی نوشتید مخصوصا کاردبرد پودر بندکشی. تشکر فراوان
پرسش
موافقم0
مخالفم0
پریسا  (یک شنبه 14 شهریور 1400)
تشکر از شما که اصول نگهداری پودر بندکشی رو برای ما توضیح دادید.
پرسش
موافقم0
مخالفم0
جواد  (یک شنبه 14 شهریور 1400)
بسیار جامع در مورد پودر بندکشی توضیح دادید.همینطور در مورد کاربرد پودر بندکشی
پرسش
موافقم0
مخالفم0
غنی زاده  (دوشنبه 15 شهریور 1400)
سلام و خداقوت واقعا مطلب عالی نوشتید
پرسش
موافقم0
مخالفم0
حسن  (دوشنبه 15 شهریور 1400)
پودر بندکشی واقعا یکی از محصولات کاربردیه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
صفامنش  (سه شنبه 16 شهریور 1400)
تشکر از شما مطلب جالبی بود من اصلا از پودر بندکشی چیزی نمی دونستم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
قفقازی  (سه شنبه 16 شهریور 1400)
پودر بندکشی مهم ترین و اساسی ترین مسئله در کار ساختمان سازیه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
طهرانی  (چهارشنبه 17 شهریور 1400)
پودر بندکشی پاورمیکس از تنوع رنگ بسیار بالایی برخورداره خیلی جالبه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
حبیب زاده  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
مقاله خوبی بود با جزئیات کامل در مورد پودر بندکشی و انواع مختلف پودر بندکشی نوشته بودید
پرسش
موافقم0
مخالفم0
داوودی  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
پودر بندکشی انواع مختلفی داره که البته شما همه رو به خوبی گفته بودید تشکر از زحمات شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
هاشمی  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
پودر بندکشی قیمت و تعرفه های متنوعی داره همین طور مدل های متفاوتی داره موقع خرید بر اساس مکانی که قرار است بندکشی بشه باید خریداری کنیم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
امید  (پنج شنبه 1 مهر 1400)
مقاله بسیار مفیدی برای پودر بندکشی بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
کیانی  (پنج شنبه 1 مهر 1400)
پودر بندکشی محصول خیلی مفیدیه و بهترین گزینه برای بندکشی
پرسش
موافقم0
مخالفم0
اژدری  (پنج شنبه 1 مهر 1400)
پست مفید و کاربردی در مورد پودربندکشی نوشتید تشکر از شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
حجت  (شنبه 10 مهر 1400)
پودر بندکشی پاورمیکس بسیار عالیه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
ریحانی  (شنبه 10 مهر 1400)
کاملترین مقاله ای بود که در مورد پودر بندکشی خوندم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
کریم  (شنبه 10 مهر 1400)
پودر بندکشی یک از مهمترین اجزا اصلی ساختمانیه که باید بهترین کیفیتش رو تهیه کرد
پرسش
موافقم0
مخالفم0
هادی  (شنبه 10 مهر 1400)
سلام محتوای خوبی در مورد پودر بندکشی چیست آماده کرده بودید تشکر فراوان
پرسش
موافقم0
مخالفم0
غریبی  (شنبه 10 مهر 1400)
نکات خوبی در مورد نگهداری پودر بندکشی نوشتید خیلی عالی بود.
پرسش
موافقم0
مخالفم0
حدادی  (چهارشنبه 14 مهر 1400)
مقاله ی کاملی بود سپاس
پرسش
موافقم0
مخالفم0
قلندری  (چهارشنبه 14 مهر 1400)
سلام.پودر بندکشی محصول خیلی خوبی برای ساختمون سازیه.
پرسش
موافقم0
مخالفم0
مهتابی  (چهارشنبه 14 مهر 1400)
پست مفید و کاملی بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
شهاب  (چهارشنبه 14 مهر 1400)
مقاله ی آموزنده ای بود تشکر از شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
شهاب  (چهارشنبه 14 مهر 1400)
مقاله ی آموزنده ای بود تشکر از شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
قبادی  (جمعه 16 مهر 1400)
بهترین مقاله در مورد پودر بندکشی واقعا جالب بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
رحیم  (جمعه 16 مهر 1400)
سلام نکات خوبی در مورد پودر بندکشی نوشتید. ممنونم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
بهروزی  (جمعه 16 مهر 1400)
مقاله خوبی بود با مدل های مختلف پودر بندکشی آشنا شدیم.
پرسش
موافقم0
مخالفم0
ضیا  (دوشنبه 19 مهر 1400)
تعریف خوب و کاملی از پودر بندکشی کردید بسیار کامل بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
سعیدی  (جمعه 23 مهر 1400)
مقاله بسیار مفیدی در مورد پودر بندکشی نوشتید عالی بود.
پرسش
موافقم0
مخالفم0
کریمی  (جمعه 23 مهر 1400)
مقاله پودر بندکشی خوب بود سپاس از شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
حیدر  (دوشنبه 26 مهر 1400)
مقاله عالی بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
قلمراد  (دوشنبه 26 مهر 1400)
پودر بندکشی پاورمیکس واقعا عالیه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
صابر  (دوشنبه 26 مهر 1400)
قیمت پودر بندکشی پاورمیکس بسیار مناسبه
برگشت به بالا