×

دسته بندی پودر بندکشی و روش مصرف آن - پاور میکس

دسته بندی پودر بندکشی براساس مصالح و روش مصرف آن

دسته بندی پودر بندکشی براساس مصالح

در یک تقسیم بندی دیگر درباره پودر بندکشی این محصول را براساس مصالحی که در آنها از این محصول استفاده شده است دسته بندی می کنند.
 

پودر بندکشی آجر

در تهیه و تولید این فراورده از سیمان پرتلند و پودر سنگ استفاده می شود. ذرات و دانه های استفاده شده در این محصول نسبت محصولات مشابه آن که در درزبندی کاشی و سرامیک استفاده می شود درشت تر و بزرگ تر است و از این فراورده برای پر نمودن درزها و فاصله های با ندازه بیشتر از ۵ و کمتر از ۲۱ استفاده می شود. از این فراورده بیشتر در درزگیری نمای ساختمان و محیط های بیرون از ساختمان استفاده می شود بنابراین توان مقاومتی بسیار بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارند.
 
آشنایی با ملات های آماده پرطرفدار 
 

پودر بندکشی کاشی و سرامیک

این محصول یکی از پرکاربردترین فراورده در میان سایر رقبای خود است، به این دلیل است که اهمیت ویژه ای دارد. این محصول در محیط های داخلی از قبیل آشپزخانه و سرویس های بهداشتی استفاده می شود. به دلیل استفاده زیاد انواع متفاوت و گوناگونی از این محصول در بازار وجود دارد. توان مقاومتی بالا در برابر رطوبت و آب، سنگدانه های ریز و تناسب آن با فضاهای داخلی از عمده ترین دلایل استفاده از این فراورده می باشد.
 

پودر بندکشی سنگ تراورتن و سایر سنگ ها

سنگ ها نسبت به دیگر مصالح ساختمانی در زمان استفاده و اتصال بیشترین فضای خالی  را در بین خود خواهند داشت بنابراین باید از ملات های که دارای سنگدانه های درشت تر هستند استفاده نمود. مانند پودر بند کشی آجر که ازاین مدل است. این فراورده به دلیل اینکه در فضاهای بیرونی بیشتر استفاده می شوند ودر تماس مستقیم با تغییرات آب و هوایی هستند از لحاظ توان مقاومتی و پایداری نسبت به دو گروه دیگر تفاوت چشمگیری دارند.

چون در تولید آن از مواد و منابع خاصی استفاده نشده است قیمت آن ارزان است. به همین دلیل به عنوان ملات بندکشی دیوار سنگی نیز استفاده خواهد شد. این محصول با نام های دیگری مانند پودر سنگ و سیمان سفید در صنعت ساخت و ساز شناخته می شود، زبرترین و ارزان قیمت ترین ملات است که توان انعطاف پذیری کمی هم دارد.
 

روش مصرف پودر بندکشی

تهیه نمودن ملات این محصول  زمان بر نیست. در قبال استفاده از ۲۵ کیلوگرم از پودر بند کشی به ۶ تا ۷ لیتر آب احتیاج داریم. زمانی که آب و پودر بند کشی باهم مخلوط شوند باید در مدت زمان ۳ دقیقه کاملا میکس شود. توجه به این نکته ضروری است که این محصولات قابلیت روان نمودن ملات های سیمانی را دارند و بنابراین به تایم میکس آن دقت نمائید زیرا اگر زمان آن بیشتر از ۳ دقیقه باشد احتمال ایجاد مشکل و دردسر در طی عملیات زیاد است.

زمانی که ملات درز بند را آماده کردید، نوبت به آماده کردن سطح زیر کار می رسد. بند های میان کاشی ها و سرامیک ها را از هر نوع مواد آلوده به کمک اسفنج تمیز کنید همچنین با استفاده از اسفنج مرطوب کاشی ها را نیز پاک کنید. بعد از این مرحله با کاردک مخصوص این کار گودی بندهای میان سرامیک، کاشی، آجر و …را با ملات تهیه شده از پودر بندکشی کاملا پر کنید.

در صورتی که درزبندی مربوط به کف ساختمان باشد برای عمق های از ۱ تا ۱۵ میلی متر از ملات سفت پودر بند کشی و دوغاب استفاده می گردد و برای انجام این عملیات بر روی دیوار از ملات تماما سفت پودر بندکشی در سایز ۳ تا ۱۵ میلی متر استفاده می گردد. بند ها، که سطح زیر کار به حساب می آیند باید کاملا تمیز و از هرگونه گردوغبار، ذرات چرب و ملات خشک شده پاک شوند تا بتوان نتیجه عالی به دست آورد.
 
آماده سازی
یک ظرف مناسب پلاستیکی با گنجایش و ظرفیت مناسب تهیه نمائید. با توجه به دستور داده شده و محیط آب و هوایی و میزان رطوبت موجود درصد آب مناسب برای اختلاط را در ظرف مناسب می ریزیم و بعد پودر بندکشی را به آرامی به آن اضافه می نمائیم. با استفاده از دور آهسته میکسر یک مخلوط یک دست و نرم آماده کنید.
بعد از این اختلاط  به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به مخلوط زمان می دهیم تا به اصطلاح قوام بیاید سپس دور آهسته میکسر را به مدت ۱ دقیقه ی دیگر روشن می کنیم تا ترکیب ما کاملا آماده گردد. توجه نمائید هر گونه اضافه نمودن یا کم کردن درصد آب اختلاط به صورت خود سرانه باعث می شود عملکرد و خاصیت های این فراورده تحت تاثیر قرار گیرد.
 
اخطار
از آماده نمودن این محصول سیمانی با آب به شکل دوغاب کاملا پرهیز کنید.
با توجه به دستور داده شده آن را تهیه نمائید و از ترکیب نمودن هر نوع ماده ی دیگر که در فرمول آن بیان نشده جدا اجتناب کنید.
بعد از اینکه ملات آماده شد از اضافه کردن آب به آن اجتناب کنید.
 
خصوصیات فنی و ظاهری
همانگونه که ار نام محصول مشخص است این فراورده به صورت پودر می باشد. ترکیبی که اساس آن سیمانی می باشد. با توجه به نوع آن در رنگ های متنوع موجود است.
بسته بندی پودر بندکشی به چه صورتی است؟؟؟
این فراورده در بسته بندی های ۱۰ کیلوگرمی در ظروف و یا کیسه های پلاستیکی آماده و به بازار عرضه می گردد.
 
نکات مربوط به انبارداری محصول!!!
این محصول را در جای خشک و دور از نور مستقیم خورشید، نم و رطوبت نگهداری کنید. نکته بسیار مهم اینکه در صورت تماس این فراورده با آب کاملا سفت و سخت شده و دیگر نمی توان از آن استفاده کرد.
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم0
مخالفم0
قاضی زاده  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
خیلی خوب دسته بندی پودر بندکشی رو توضیح دادید
پرسش
موافقم0
مخالفم0
محسن پور  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
پودر بندکشی از محصولات خوبیه که به عنوان چسب مصالح ازش استفاده میشه
پرسش
موافقم0
مخالفم0
بابایی  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
مقاله خوبی در مورد پودر بندکشی نوشتید
پرسش
موافقم0
مخالفم0
هومن  (پنج شنبه 18 شهریور 1400)
خیلی عالی بود نکات خوبی در مورد پودر بندکشی نوشته بودید سپاس از شما
پرسش
موافقم0
مخالفم0
کریمیان  (شنبه 10 مهر 1400)
مقاله کامل و جالبی بود
پرسش
موافقم0
مخالفم0
جمال  (جمعه 23 مهر 1400)
خیلی خوب بود با انواع پودر بندکشی آشنا شدیم
پرسش
موافقم0
مخالفم0
فرید  (جمعه 23 مهر 1400)
پودر بندکشی محصول خیلی خوبیه
برگشت به بالا