×

آشنایی با موزاییک پلیمری و کاربردهای آن - خرید پودر بندکشی

موزاییک پلیمری نوعی سنگ مصنوعی است که از ترکیب بتن با مواد پلیمری ایجاد می شود و زیر مجموعه انواع بتن های خود متراکم است.

آشنایی با موزاییک پلیمری و کاربردهای آن

موزاییک پلیمری نوعی سنگ مصنوعی است که از ترکیب بتن با مواد پلیمری ایجاد می شود و زیر مجموعه انواع بتن های خود متراکم است. بتن از آب، سیمان پرتلند و افزودنی های بتن تشکیل شده و کفپوش بتنی بدون پلیمر (بتن معمولی) از ترکیب بتن و سنگدانه هایی که در اشکال و سایزهای مختلف هستند، به دست می آید.

موزاییک پلیمری

وقتی آب و سیمان پرتلند با هم مخلوط می شوند واکنش شیمیایی می دهند و طی این واکنش شیمیایی سنگدانه ها به هم می چسبند که نتیجه اش ساخت کفپوش بتنی است. ولی کفپوش پلیمری (بتن پلیمری) یک تفاوت اساسی با کفپوش بتنی بدون پلیمر دارد و آن این است که در ساخت آن در کنار بتن از مواد پلیمری استفاده می شود و این مواد پلیمری طی فرآیندی به نام پلیمریزاسیون با ترکیب آب و سیمان واکنش نشان داده و باعث ایجاد تغییراتی در ساختار بتن می شوند.

موزاییک پلیمری در حالت اولیه نسبت به دیگر کفپوش های بتنی عمر کمتری دارد ولی بهره وری از علوم و تکنولوژی های جدید مهندسی شیمی این مشکل را رفع کرده و کفپوش بتنی پلیمری را به یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: بتن سبز چیست

موزاییک چیست؟

در گذشته به چینش منظم سنگ های کوچک طبیعی کنار یکدیگر و امروزه به چیدمان و دکوراسیون انواع کفپوش با بن مایه بتن، موزاییک گفته می شود. موزاییک ها از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان به شمار می روند، انواع گوناگونی دارند و به روش های متفاوت تولید می شوند. موزاییک، کفپوشی متراکم است که با بتن و افزودنی های دیگر بتن شکل می گیرد و به عمل می آید.

موزاییک از ترکیب سیمان، ماسه، پودر سنگ، مواد پلیمری (در موزاییک های پلیمری)، سنگ دانه (در موزاییک حیاطی و واش بتن) و آب تشکیل می شود که به شیوه های ویبره ای (لرزشی) و پرسی متراکم و فشرده می شود. موزاییک ها تک لایه و یا دو لایه هستند، موزاییک های دو لایه از لایه های زیرین (نارین) و لایه ی رویه (رنگ و طرح موزاییک) تشکیل می شوند. لایه ی زیرین ضخامت بیشتر را دارند که از سیمان، ماسه و آب تهیه می شوند که این بخش تحمل فشار زیاد را هم دارد. لایه ی رویه بیشتر تزئینی است که طرح، رنگ و نقش موزاییک را شامل می شود.

از کف حیاط و محوطه ساختمان خصوصی، مفروش کردن پیاده رو در فضاهای عمومی، کف باغ و ویلا تا حتی نمای داخلی و خارجی ساختمان و پشت بام و روف گاردن می توان از انواع موزاییک استفاده کرد. استفاده از موزاییک در اروپا به ویژه در کشورهای آلمان و ایتالیا خیلی رایج و پرطرفدار است.

پلیمر چیست؟

پلیمر از ترکیب دو واژه پلی به معنی زیاد و مر به معنی واحد، ایجاد شده است. پلیمر ساختارهای مولکولی هستند به صورت طبیعی و یا غیر طبیعی که انواع طبیعی پلیمر همیشه در طبیعت وجود داشته. کلمه پلیمر به معنای تعداد زیادی واحد تکرار شونده است. واحدهای تکرار شونده ای که عموما از کربن و هیدروژن و گاهی از اکسیژن، نیتروژن، سولفور، کلر، فلور، فسفر و سیلیکون ساخته می شوند. برای ایجاد زنجیرهایی از این واحدها، مِرها به صورت شیمیایی به یکدیگر قلاب یا به اصطلاح پلیمریزه می شوند. به هم متصل کردن تعداد بیشماری کاغذ رنگی برای ایجاد حلقه های کاغذی، یا قلاب کردن صدها تکه کاغذ به یکدیگر به صورت یک زنجیر و یا مهره های به ریسمان کشیده شده همگی می توانند به درک بهتر پلیمرها کمک کنند.

پلیمرها می توانند به صورت زنجیری تک بعدی با قابلیت ذوب مجدد ظاهر شوند. این زنجیرها به عنوان پلیمرهای ترموپلاستیک و پلیمرهای خطی شناخته می شوند. بطری، فیلم، لیوان و فیبرهای پلاستیکی همگی از جمله پلاستیک های ترموپلاستیک محسوب می شوند. پلیمرها می توانند به صورت شبکه های سه بعدی که بعد از تشکیل از قابلیت ذوب مجدد برخوردار نیستند، ظاهر شوند. چنین شبکه هایی پلیمرهای ترموست نامیده می شوند. رزین های اپوکسی و رزین هایی که در ساخت موزاییک های پلیمری استفاده می شوند از جمله پلاستیک های ترموست هستند. در صنعت موزاییک سازی این پلیمرها را با نام فوق روان کننده می شناسند.

بیشتر بخوانید: بررسی سیمان پوزولانی

اسامی دیگر موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری

موزاییک رزینی

سنگ مصنوعی سمنت پلاست

بتن پلیمری

سنگ پلیمری

کفپوش پلیمری

کفپوش بتنی پلیمری

فوق روان کننده بتن چیست؟

فوق روان کننده بتن چیست؟

فوق روان کننده بتن، پلیمری است که با کاهش آب بتن باعث صرفه جویی در مصرف سیمان و سادگی عمل تراکم و اختلاط بتن می شود. فوق روان کننده ها در مقایسه با روان کننده ها دارای اثر قوی تری هستند. این مواد ضمن حفظ انسجام بتن و بدون کاهش مقاومت آن باعث افزایش کارایی بتن می شوند. این مواد قادرند آب مورد نیاز بتن را به میزان ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش دهند و مانع آب انداختن آن شوند، باعث افزایش بسیار زیاد مقاومت بتن می شوند. توسعه آینده بتن وابسته به افزودنی های آن مخصوصا فوق روان کننده بتن است. در ساختمان بزرگراه ها برای کسب مقاومت اولیه بالا از فوق روان کننده بتن استفاده می شود.

ساختار فوق روان کننده ها به چهار دسته تقسیم می شوند:

فوق روان کننده ها بر اساس SNF و SMF در خمیر سیمان، جذب ذرات سیمان شده و با ایجاد بار منفی بین ذرات آن از چسبیدن آن ها جلوگیری می کند.

سولفات های لنین اصلاح شده در بتن

ملانین سولفونه غلیظ شده

نفتالین سولفونه غلیظ شده

موادی که از پلی کربوکسیلات به عنوان نمونه اتر پلی کربوکسیلات ها، رزینی که مخصوص تولید سنگ مصنوعی گرفته شده است.

موزاییک پلیمری چیست؟

موزاییک پلیمری در واقع یک نوع سنگ مصنوعی است که با ایجاد تغییراتی در مواد اولیه آن و فرآیند پلیمریزاسیون و تولید شبکه های بلوری متصل بهم در سیمان تولید می شود. مخلوط کردن پلیمرها با مواد اولیه باعث تبلور و کریستاله شدن سیمان (ساختار شیمیایی بسیار منظم) می شود. این کار باعث ایجاد استحکام و مقاومت بسیار بالا در محصول نهایی خواهد شد به صورتی که مقاومت موزاییک پلیمری دو برابر بتن و مانند سنگ طبیعی می شود.

موادی که بخش اصلی موزاییک پلیمری را تشکیل می دهند عبارتند از ماسه، سیمان، رزین که به آن فوق روان کننده پلیمری می گویند، و رنگدانه های شیمیایی و یا پیگمنت ها که دارای رنگ های مختلفی مثل قرمز، سفید، مشکی، قهوه ای، آبی، زرد و سبز است، این رنگدانه ها به غیر از مصرف در پلیمر در تولید صنایع رنگ، پلاستیک و کاشی هم مورد استفاده قرار می گیرند. موزاییک پلیمری به خاطر ماهیت مواد اولیه و روش تولید خاصی که دارد می تواند در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی به بازار عرضه شود.

انواع موزاییک پلیمری:

باید نوع متریالی را که برای پروژه شما بهترین کار را دارد، ارزیابی کنید. هر پوشش کف پلیمری نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد، بهتر است قبل از تصمیم گیری نهایی، فواید هر یک از آن ها را درک کنید.

کفپوش پلیمری اپوکسی

اپوکسی یکی از گسترده ترین دامنه ها را برای پوشش کف پلیمری دارد. انعطاف پذیر، براق و به راحتی با رنگدانه مخلوط می شود. این ویژگی ها آن را به یکی از همه کاره ترین گزینه ها برای کف پلیمر تبدیل کرده است.

کفپوش پلیمری اپوکسی بتن

اپوکسی بتن با ترکیب قدرت و انعطاف پذیری سیستمی را برای مقاومت در برابر ضربه بالا و نگهداری کم ایجاد می کند. اپوکسی بتن قادر است ترک های بتونی را برای کف صاف و محکم تر پر و بهبود بخشد.

کفپوش پلیمری اورتان

پوشش کف اورتان یا پلی اورتان، یکی از سنتی ترین محصولات کف پوش در بازار است، در برابر ضربه و خراش بسیار مقاوم است. این بسیار انعطاف پذیر است؛ اغلب توسط دفاتر دامپزشکی، زندان ها و راهروها مورد استفاده قرار می گیرد. 

متیل متاکریلات  (MMA)

متیل متاکریلات (MMA) به خاطر توانایی در عملکرد خوب تحت فشار شدید حرارتی شناخته شده است. نه تنها بسیار انعطاف پذیر است که به آن امکان می دهد تا ساختار را در مناطقی که چرخه های حرارتی شدید وجود دارد حفظ کند، بلکه می تواند در مناطقی تا -20  درجه سانتی گراد نصب شود. بسیار سریع خشک می شود.

پوشش تقویت شده با  الیاف

پوشش های تقویت شده با الیاف اغلب برای پشتیبانی سازه هایی مثل مخازن آب و قطعات کشتی استفاده می شود. در این پوشش های پلیمری، یک رزین با فیبر تزریق می شود و یک ترکیب بسیار قوی و انعطاف پذیر است. بسیار مقاوم در برابر آب و سبک وزن است.

مواد اصلی تشکیل دهنده موزاییک پلیمری

مواد اصلی تشکیل دهنده موزاییک پلیمری

مواد تشکیل دهنده این موزاییک ‌ها عبارتند از: سیمان، ماسه، رزین (فوق روان کننده ‌های پلیمری)، رنگ ‌دانه‌ های شیمیایی یا پیگمنت‌ ها دارای رنگ‌ های مختلف از قبیل مشکی، سفید، قرمز، زرد، قهوه ‌ای، آبی و سبز (اکسید کروم) می ‌باشد که در تولید موزاییک پلیمری در صنایع رنگ، پلاستیک و کاشی مصرف می ‌شوند.

ترکیبات پلیمری و افزودنی ‌های شیمیایی و معدنی (فوق روان کننده ‌ها و سیمان) چسبندگی بین اجزا را ایجاد کرده و استحکام موزاییک پلیمری را تأمین می ‌کنند. رنگ ‌دانه‌ ها که مقاوم در مقابل اشعه ماوراء بنفش و محیط‌ های قلیایی هستند رنگ مد نظر را به این مصالح می‌ دهند. ترکیبی که از این راه حاصل می ‌شود در قالب ‌های سیلیکونی، ABS  و لاستیک با الگو هایی بسیار متنوع و جذاب ریخته می‌ شود.

روش تولید موزاییک پلیمری

در ابتدا مواد اولیه مثل سیمان، ماسه، سنگ دانه، رنگدانه های شیمیایی، رزین سمنت پلاست و آب را درون یک مخلوط کن مخصوص با هم مخلوط می کنند تا ماده ای خمیری ایجاد شود. این ماده ی خمیری را در قالب هایی مختلف که از جنس های لاستیک، سیلیکون و پلیمر می باشند، ریخته و روی نقاله میز ویبره انتقال می دهند. میز ویبره ماده خمیری درون قالب ها را می لرزاند تا حباب های هوا از داخل آن خارج و مواد به خوبی ترکیب و همگن شوند. در همین حین حرکت نقاله موزاییک های خام را برای کیورینگ به گرمخانه منتقل می کند.  24 ساعت کافی است تا موزاییک پلیمری آماده شود. طی این 24 ساعت موزاییک ها به قدری مستحکم می شوند که می توان بلافاصله از آن ها استفاده کرد.

ویژگی های موزاییک پلیمری

این نوع موزاییک و یا سنگ مصنوعی از ترکیب پلیمر و سیمان به دست می آید و رنگ های بسیار جذاب مانند سنگ های طبیعی را به خودش می گیرد، این رنگ ها در برابر نور خورشید، اشعه فرابنفش و محیط های قلیایی بسیار مقاومند و تا مدت ها شفافیت و براقیت خودشان را از دست نمی دهند. آن ها از اکسید فلزات به دست می آیند و تقریبا بیشترشان وارداتی هستند.

ویژگی دیگر موزاییک پلیمری مقاومت آن در برابر سرمای خیلی شدید و یخبندان ها مثلا تا 50 درجه زیر صفر است. کفپوش بتنی پلیمری حرارت های بسیار بالا تا 200 درجه سانتی گراد را هم بدون آسیب دیدگی تحمل می کند. دلیل این کار ، تراکم بالای بافت موزاییک و جذب آب بسیار بسیار پایین آن (چیزی کمتر از 3 درصد) است. همین ویژگی موجب می شود موزاییک پلیمری در برابر انقباض و انبساط مقاومت بالایی پیدا کند و در مناطق مختلف آب و هوایی شکننده نباشد.

بیشتر بخوانید: کف سازی ساختمان

مزایای استفاده از موزاییک پلیمری

مزایای استفاده از موزاییک پلیمری

به خاطر وجود مواد پلیمری مانند رزین در کفپوش پلیمری، کیفیت آن از لحاظ مقاومت سایشی، خمشی و فشاری بالا می رود و این باعث برتری پیدا کردن موزاییک پلیمری نسبت به دیگر سنگ های طبیعی و مصنوعی می شود. 

به آسانی قابل شست و شو است و نسبت به آب نفوذ پذیر نیست.

با ملات ماسه و سیمان به آسانی نصب می شود.

به خاطر تنوع در اندازه، نیاز به برشکاری ندارد.

چند منظوره بودن یعنی از یک طرح و رنگ می توان در در فضای بیرونی و درونی و برای کف، سقف، نما و فضای دکوراتیو استفاده کرد.

قابلیت خود پاک شوندگی دارد و هیچ وقت در بافت سنگ تیرگی ایجاد نمی شود.

براق است.

در رنگ، ابعاد، طرح و نقش تنوع بالایی دارد.

وزن پایینی دارد و سبک است.

به خاطر بهره بردن از تکنولوژی های جدید ارزان قیمت است.

با تغییراتی که در فرمولاسیون آن میتوان ایجاد کرد امکان استفاده از موزاییک پلیمری در نما به عنوان سنگ آنتیک، سنگ نما و به وجود می آید.

معایب موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری نوعی سنگ مصنوعی است و سنگ مصنوعی محصولی ساخته ی دست انسان است که در دهه ۱۹۸۰ میلادی به بازار معرفی شد. تقاضای مردم برای دیدن سنگ هایی یکدست و یکنواخت، محرک این اختراع بود. با وجود تمام برتری های که موزاییک پلیمری نسبت به سایر موزاییک های ساخته دست انسان و سنگ های طبیعی دارد.

حساسیت محصول تولیدی به درصد مواد اولیه به ویژه فوق روان کننده و آب، حساسیت محصول تولیدی به زمان میکس کردن مواد اولیه و ترتیب اضافه کردن آن ها

حساسیت زیاد به کیفیت و نوع فوق روان کننده به ویژه درصد مواد جامد فوق روان کننده

حساسیت زیاد به کیفیت و مقدار رنگدانه در طرح اختلاط

ترد شدن موزاییک در صورت استفاده از پودر سنگ یا وجود خاک در ماسه

تولید مشکل و حساسیت های موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری در مراحل مختلف تولید نیازمند نظارت دقیق و وسواس گونه مهندسان مربوطه است و تولید انواع با کیفیت آن کاری است که موزاییک سازان سنتی از پس آن بر نمی آیند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با آب بندی استخر

حساسیت های موزاییک پلیمری 

ظاهر موزاییک پلیمری:

با پیشرفت تکنولوژی ادعا می شود که سنگ های مصنوعی مانند موزاییک پلیمری ظاهری بهتر را نشان می دهند. آن ها ساخته شده اند تا طیف گسترده ای از رنگ ها و سبک ها را ارائه دهند و نیازهای مختلف را برآورده کنند. ولی مطمئنا وقتی حرف اصالت پیش کشیده می شود، یک محصول دست ساز نمی تواند با یک محصول طبیعی رقابت کند. سنگ طبیعی هزاران سال طول می کشد تا شکل بگیرد و در طی این فرآیند، ظاهرش با زمان و طبیعت همراه می شود. هر یک از صفحات سنگ طبیعی از نظر ظاهری متفاوت هستند هیچ دو صفحه سنگی به یکدیگر شبیه نیستند.

وارد هر بازار سنگ طبیعی که بشوید از نظر رنگ، بافت و روکش، نمونه هایی پیدا خواهید کرد که در نوع خودش بی نظیر است. وقتی به موزاییک های پلیمری نگاه می کنید، تکرار و ثبات در رنگ و سبک کاملا مشهود خواهد بود. افرادی که ظاهر طبیعی را ترجیح می دهند ممکن است از طراحی غیر طبیعی و غیر واقعی سنگ های مصنوعی خوششان نیاید.

دوام موزاییک پلیمری

از سنگ طبیعی برای ساختن بناهای ماندگاری که حتی بعد از گذشت قرن ها هنوز پابرجاست، استفاده شده است. از دوام سنگ های طبیعی همین بس که یکی از افتخارات سازندگان موزاییک پلیمری این است که مقاومت این موزاییک ها برابر سنگ های طبیعی است. بیشتر سنگ های طبیعی دارای تخلخل کمتری بوده و همین کار باعث افزایش دوام آن ها می شود.

انواع محصولات بتن پلیمری

سنگ پله پلیمری: محصولی که برای پوشاندن پله ها استفاده می شود.

جدول دور باغچه ای پلیمری: این جدول ها دور تا دور باغچه یا فضاهایی که نیاز به جدا شدن دارند را فرا می گیرند.

دور درختی پلیمری: برای ایجاد فضایی اطراف درخت ها استفاده می شود که با توجه به ضد آب بودن برای این کار ایده آل به نظر می رسد.

سنگ پلیمری نما: از این نوع سنگ پلیمری یا سمنت پلاست به عنوان سنگ مصنوعی نمای ساختمان، نمای داخلی ساختمان، نماهای سنگی ساختمان، نمای حیاط ساختمان، نمای بیرونی و داخلی ویلا، سنگ دکوراتیو نما، سنگ آنتیک دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

استانداردهای موزاییک پلیمری

استانداردهای موزاییک پلیمری

برای اطمینان از کیفیت موزاییک های پلیمری آزمون هایی تحت عنوان آزمون استاندارد روی آن ها انجام می شود که شامل موارد روبرو هستند: مقاومت خمشی، مقاومت در برابر یخبندان، مقاومت سایشی، میزان جذب آب، تلورانس ابعاد، تابیدگی و اگر بخواهیم استانداردی را برای کفپوش های سنگ مصنوعی سمنت پلاست در نظر بگیریم می توانیم به مشخصات زیر اشاره کنیم:

درصد جذب آب کمتر از 3 درصد

مقاومت سایشی 0/4 گرم بر سانتی متر مربع

مقاومت یخبندان بین 50-70 درجه سانتی گراد زیر صفر

مقاومت خمشی حداقل بین 110-200 کیلوگرم

مقاومت حرارتی 200-300 درجه سانتی گراد

مقاومت تلرانس دمایی 500 سیکل

فاقد تلورانس ابعاد

فاقد تابیدگی +-1 میلی متر

مقاومت فشاری بین 800-1200 کیلوگرم

مقاومت رنگ در برابر تابش نور خورشید

مقاومت در مقابل باران های اسیدی و بسیاری موارد دیگر

بیشتر بخوانید: تاریخچه ملات خشک آماده

موزاییک پلیمری درجه یک و با کیفیت:

تشخیص موزاییک پلیمری درجه یک از موزاییک بی کیفیت

بعضی از تولیدکنندگان فرعی محصولات بی کیفیت خود را با نام و نشان یک شرکت معتبر به مصرف کنندگان می فروشند. برای تشخیص این موارد می توانید با آن شرکت معتبر ارتباط برقرار کنید و از صحت و سقم موضوع مطلع شوید.

در پشت موزاییک های تقلبی سیم مفتولی و سنگ ریزه وجود دارد که این مسئله چسبندگی و مقاومت موزاییک را کم می کند. ولی محصولات اصل چسبندگی و مقاومت بالایی دارند.

می توانید نمونه ای از موزاییک سمنت پلاست را مورد آزمایش های استاندارد قرار دهید و از کیفیتش مطمئن شوید. ولی این روش برای همه امکان پذیر نیست چون نیازمند ابزار و شرایط فنی خاص است.

موارد استفاده و کاربرد موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری به خاطر خاصیت مقاوم بودن در برابر اتفاقات طبیعی و عوامل محیطی برای پوشاندن سطح مکان هایی خارج از ساختمان و سنگ فرش هایی با طرح های متنوع و زیبا استفاده می شود. پیاده روها، حیاط ها، معابر پارک ها، حیاط ها، پله ها و ... جاهایی هستند که موزاییک سمنت پلاست برای پوشاندن کف آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

موزاییک بتنی پلیمری در برابر یخ زدگی خیلی مقاوم هستند، در مناطق سردسیر برای کفپوش های حیاط و سنگ فرش کردن آن ها از این موزاییک استفاده می شود. این موزاییک نسبت به آب نفوذ ناپذیر است به همین خاطر در برابر یخ زدگی و سرما دچار شکستگی نمی شود.

از موزاییک پلیمری به خاطر ضخامت کم و وزن پایینی تری که نسبت به انواع دیگر کفپوش بتنی دارند می توان برای پوشش پشت بام خانه ها استفاده می شود. برای بخش بندی محوطه حیاط های بزرگ می شود از رنگ ها و طرح های جذاب کفپوش پلیمری استفاده کرد.

نحوه نصب و اجرای موزاییک پلیمری:

بهترین روش نصب موزاییک پلیمری (و دیگر کفپوش های بتنی)

بهترین روش نصب و اجرای موزاییک پلیمری همان روش نصب کاشی، سرامیک و دیگر موزاییک های حیاطی است، نصب به روش ملات ماسه و سیمان به اضافه ی کمی چسب بتن که مراحل نصب به صورت زیر است.

اول یک لایه ملات نیمه خشک با نسبت سیمان به ماسه بالاتر(سیمان ۲۰-۲۵ درصد از کل) روی کف ریخته می شود. با این کار زیر سازی و شیب بندی محل نصب با تراکم کافی انجام خواهد شد.

قبل از قرار دادن موزاییک ها روی ملات دوغاب ریخته می شود.

موزاییک ها به مساحت یک متر مربع چیده می شوند.

با ضربات چکش پلاستیکی موزاییک ها تراز می شوند.

با ضربه چکش پلاستیکی دوغاب کلیه خلل فرج زیر محصول را پوشانده و مازاد دوغاب از بین درز به سطح کفپوش و موزاییک پلیمری می آید.

بعد از سپری شدن 30 دقیقه می توان دوغاب های اضافی را با یک پارچه و یا تکه ای گونی پاک کرد. تا 48 ساعت نباید بر روی سطح موزاییک ها راه رفت. اگر موزاییک در نما هم استفاده می شود نباید زیاد به آن دست زد.

برای محکم کاری و بهتر نصب شدن موزاییک پلیمری می شود از چسب برای دوغاب ها استفاد کرد.

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی ضد اسید

مزایای نصب موزاییک پلیمری به روش دوغاب

مزایای نصب موزاییک پلیمری به روش دوغاب

عدم کثیف شدن سطح کفپوش های پلیمری

درز و طرح محصولات موزاییک پلیمری آنتیک پر نمی شود.

به خاطر پر شدن خلل و فرج زیر موزاییک، مقاومت خمشی و فشاری بالا می رود.

چون زیر محصول دارای خلل و فرج نیست رطوبت به زیر محصول نفوذ نمی کند.

به خاطر پر شدن خلل فرج زیر موزاییک ها، کفپوش در مقابل یخبندان دچار شکستگی و جدا شدگی از زیر نمی شود.

نیاز به کف ساب نیست (در کفپوش پلیمری یا موزاییک ویبره معمولی امکان ساب وجود ندارد.)

چسبندگی بالاتر موزاییک با سطح زیر کار

انواع نصب و بند کشی موزاییک پلیمری

نصب موزاییک پلیمری آسان است و به چهار روش می توان آن را اجرا و بندکشی کرد:

بندکشی موزاییک پلیمری با ملات

بندکشی موزاییک پلیمری با چمن مصنوعی

بندکشی موزاییک پلیمری با قلوه سنگ

بندکشی موزاییک پلیمری با سنگ

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا