×

ترکیبات پودر بندکشی آجر | 💥تماس با پاورمیکس 09127511808

پودر بند کشی یا مرز بندی (Bandage powder )، فراورده ای سیمانی است که از ترکیب سیمان, مواد پلیمری, مواد آلی, فیلترهای معدنی, رنگدانه ها و... که برای پرکردن و نفوذ ناپذیری درزهای بین کاشی، آجر و سنگ، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش‌های سرامیکی استفاده می شود.

ترکیبات پودر بندکشی آجر

پودر بند کشی یا مرز بندی (Bandage powder )، فراورده ای سیمانی است که از ترکیب سیمان, مواد پلیمری, مواد آلی, فیلترهای معدنی, رنگدانه ها و... که برای پرکردن و نفوذ ناپذیری درزهای بین کاشی، آجر و سنگ، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش‌های سرامیکی استفاده می شود. بندکشی علاوه بر زیبایی نتیجه کار، باعث عمر و کارایی مصالح به کار رفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از پودر بندکشی آجر

به پرکردن شکاف ها و ترک های موجود در نمای ساختمان با مواد و مصالحی مانند ساروج یا سیمان بندکشی گفته می شود.

ملات بند کشی علاوه بر زه کشی و مرزبندی انواع سنگ، کاشی و سرامیک و موزائیک در درز بندی قطعات پیش ساخته بتنی و سیمانی و نیز انواع ترک ها تا عمق ۱۵ میلی متر استفاده می شود.  

ترکیبات پودر بندکشی آجر

میزان مصرف پودر بندکشی

میزان مصرف پودر بندکشی برای هر متر آجر نسوز با احتساب 1 سانتی متر بندکشی، به حدود 2 کیلوگرم پودر بندکشی نیاز است به ازای هر پیمانه پودر سیمان سفید 3 پیمانه پودر خاک سنگ که باید الک شود تا پودر یکدست شود. مرحله بعد اضافه کردن آب است و بعد از به هم زدن مواد ملات آماده می شود.میزان مصرف آب برای ساخت خمیر بندکشی باید حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد وزن پودر خشک باشد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

پودر بندکشی آماده

پودرهای بندکشی آماده از نظر مواد تشکیل دهنده به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند که هرکدام رنگ بندی متنوع و خواص منحصر به فرد خود را دارند: 

پودر‌های بندکشی پایه سیمانی

خمیرهای بندکشی اپوکسی 

بیشتر بخوانید: کاربرد پودر بندکشی آجر

این روش بسیار ساده و سریع می باشد، به این ترتیب که پودر بندکشی آماده را در ظرف مناسب می ریزیم  و آب را در حالی که میکسر به آرامی در حال کار است، به تدریج اضافه می کنیم تا یک خمیر با قوام، یکنواخت و مناسب اجرای کار به دست آید. دقت کنید که از مقدار مناسب آب برای آماده سازی خمیر بندکشی استفاده نمایید تا خمیر با کیفیت مناسب آماده شود. استفاده از آب اضافی موجب کاهش کیفیت خمیر خواهد شد و این باعث از بین رفتن کیفیت کار بندکشی می شود. 

برای آماده شدن خمیر 15 دقیقه صبر کنید. بعد از آن می توانید خمیر را با کاردک یا هر وسیله مناسب دیگر، با فشار در محل درز آجر و یا کاشی وارد کنید.

برای انجام بهتر مراحل می توانید به موارد ذکر شده روی پاکت پودر بندکشی مراجعه نمایید.

مراحل ساخت خمیر بندکشی سنتی

مواد را داخل ظرف می ریزیم و با آب مخلوط می کنیم تا مخلوطی گل مانند بدست بیاید . غلظت این مواد خمیری باید مانند ماست شل باشد. بهتر است برای سطح تخت مانند آجر نسوز، مواد خمیر شل تر باشند و برای سطح شیار دار مانند آجر آنتیک مواد خمیری تر باشند.

۵ الی ۱۰ دقیقه به خمیر صبر می کنیم تا دوغاب بندکشی آماده شود. این خمیر حداکثر ۳۰ دقیقه قابل استفاده می باشد، پس بهتر است خمیر بندکشی آجر نسوز را در حجم کم و به تعداد زیاد تولید کنیم.

خمیر بندکشی رنگی 

برای ملات رنگی بندکشی سنتی بهتر است به پودر سیمان سفید و پودر خاک سنگ مقداری رنگ پودری اضافه کنیم.

در صورت تمایل به استفاده از رنگ اکرولیک، 48 ساعد بعد از بندکشی و خشک شدن کامل بندکشی آجرها رنگ اکرولیک را با مقدار ناچیزی آب ترکیب نموده تا محلولی رقیق تر بدست بیاید و سپس با قلمو روی بند ها  می کشیم. بهتر است برای تمیز تر شدن بندکشی با یک دستمال بلافاصله اضافه رنگ ها را پاک کنیم.

بیشتر بخوانید: میزان مصرف پودر بندکشی آجر

ضد شوره کردن نمای آجری 

پس از عبور آب باران از بندکشی و تبخیر آب از روی آجر نمک و سولفات به جا می ماند که به اصلاح به آن شوره می گویند. بهتر است برای جلوگیری از شوره زدن آجرهای نسوز که در نمای خارجی ساختمان استفاده شده، از محلول نانو مخصوص آجر استفاده نمایید. 

در اینستاگرام پاورمیکس را دنبال کنید: powermix.mortar@

پودر بندکشی آجر

بند کشی آجر نما چیست؟

بند کشی آجر نما در اصل به ملاتی گفته می شود که در فاصله بین آجر نماها قرار می‌گیرد. ملات بندکشی آجر نما از پلیمرهای پودری، سنگدانه‌های مناسب، سیمان، غلیظ کننده و افزودنی‌های شیمیایی مجاز تشکیل شده که با ترکیب آن با آب، مخلوطی چسب مانند بدست می آید.

بندکشی آجر نما باعث چسبندگی بیشتر آجر به سطح می شود. همچنین بندکشی دیوار آجری باعث استحکام و چسبندگی بیشتر آجر نما روی سطح کار شده و به زیبایی کار می افزاید. با این ترکیب می توان درزهای خالی بین آجرها را با استفاده از ابزار بندکشی آجر که شامل: قلم بندکشی آجر یا دستگاه بندکشی آجر نما است، پر کرد. 

بیشتر بخوانید: بهترین روش مصرف پودر بندکشی آجر

انواع ملات بندکشی آجرنما

برای بندکشی آجر از ملات های مختلفی استفاده می شود. انتخاب نوع ملات با توجه به کاربردهایی که دارد متفاوت است. در لیست زیر پر کاربردترین ملات های استفاده شده برای نمای آجری ذکر شده است:

ملات دوغاب (ماسه و سیمان)

پودر بندکشی آجرنما

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

مشخصات پودر بند کشی آجر نما

طول و ضخامت بند کشی آجر نما باید ۸ میلیمتر الی ۲۰ میلیمتر باشد. قطر سنگدانه ها نباید از ۱ میلیمتر بیشتر باشد و میزان سیمان به کار رفته در آن نیز باید ۴۰۰ کیلوگرم در مترمکعب باشد.

پودر بندکشی

اجرای مراحل بندکشی

1- بعد از تهیه ملات برای بندکشی تنها تا حدود 3 ساعت زمان برای استفاده از ملات زمان است و در غیر این صورت ملات های باقی مانده دیگر قابل استفاده نخواهند بود و باید دور ریخته شوند.

2-هنگام بندکشی، ملات بر روی قلم بندکشی قرار می گیرد و بین شیار دو آجر فرو برده می شود. 

3-برای تمیز کاری بعد از اجرای ملات، به هیچ وجه از دستمال مرطوب به منظور پاکسازی اضافات ملات استفاده نشود. بهترین روش استفاده از برس بعد از گذشت دو ساعت بعد از بند کشی می است..

4-برای بندکشی کاشی از کاردک لاستیکی استفاده کنید و عمق بندها کاملا پر شود.

5-برای تمیز کردن سطح کاشی ها بعد از اتمام بندکشی باید قبل از خشک شدن ماده بند کشی اسفنج مرطوب را روی سطح کار کشیده تا پستی و بلندی ها حذف شود. 

6-پودر بندکشی را معمولا 24 ساعت پس از نصب کاشی یا سرامیک باید روی سطح کار مصرف کرد و در طول 2 روز چندین بار روی بندها آب به آرامی پاشیده شود.

7-بندکشی را نباید در هوای زیر 5 درجه سانتی گراد یا در گرمای زیاد و یا در مجاورت آب انجام داد. 

8-برای ایجاد هماهنگی بین رنگ خمیر بندکشی با رنگ اصلی قطعات مورد بندکشی، قبل از مخلوط کردن خمیر با با رنگ اصلی، لایه نازک به عنوان نمونه کار اجرا کنید تا پس از خشک شدن رنگ واقعی آن را مشخص شود سپس اقدام با ساختن پودر بندکشی نمایید.

9-اگر در روش سنتی به استفاده از رنگ اکرولیک نیاز باشد، باید بعد از بندکشی و خشک شدن کامل بندکشی آجرها، بعد از 48 ساعت رنگ اکرولیک را با مقدار کمی آب ترکیب کرده و با قلمو روی بند ها بکشیم. 

10-ظرافت بندکشی در نما بسیار مهم است و به همین دلیل داشتن تجربه کافی برای انجام کار را در نظر بگیرید.

11-بهترین دما برای اجرای کار بندکشی ۵ تا ۳۵ درجه است.

12-اگر برای ضد آب کردن آجر نما از رزین استفاده می کنید، باید نما را کاملا خشک کنید.

13-در هنگام استفاده از پودر بندکشی آجر نما حتما از دستکش، ماسک و عینک مخصوص استفاده شود.

14-در صورت برخورد با چشم یا پوست فورا محل را با آب فراوان شستشو دهید.

15-درصورت بلعیده شدن فوراً به پزشک مراجعه کنید. 

16-به دلیل وجود ذرات سیمان و پوزولان های موجود از تنفس گرد و غبار آن جدا خودداری شود. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا