×

دلایل استفاده از پودر بندکشی آجر 09127511808✅ - پاورمیکس

بندکشی جزء مراحل تکمیلی ساختمان به حساب می آید و فضاهای خالی بین آجر بنایی یا سنگ‌ها را برای محافظت از تاثیرات آب ‌و هوایی، جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین افزایش زیبایی ساختمان با ملات سیمانی یا ملات آهکی پر می شود.

دلایل استفاده از پودر بندکشی آجر 

بندکشی چیست؟

بندکشی جزء مراحل تکمیلی ساختمان به حساب می آید و فضاهای خالی بین آجر بنایی یا سنگ‌ها را برای محافظت از تاثیرات آب ‌و هوایی، جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین افزایش زیبایی ساختمان با ملات سیمانی یا ملات آهکی پر می شود. بندهای ملات در دیوارها تنها نقاط آسیب پذیر در ساختمان هستند، بنابراین باید به درستی این نقاط آسیب پذیر را در مقابل تاثیرات آب و هوایی، باران، اشعه خورشید و برف محافظت کرد.

پودر بندکشی آجر

پودر بندکشی 

پودر بند کشی یا مرز بندی (Bandage powder )، فراورده ای سیمانی است که از ترکیب سیمان, مواد پلیمری, مواد آلی, فیلترهای معدنی,ر نگدانه ها و... که برای پرکردن و نفوذ ناپذیری درزهای بین کاشی، آجر و سنگ، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش‌های سرامیکی هستند استفاده می شود. بندکشی علاوه بر زیبایی، باعث عمرو کارایی مصالح به کار رفته خواهد شد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

ملات بند کشی علاوه بر زه کشی و مرزبندی انواع سنگ، کاشی و سرامیک و موزائیک در درز بندی قطعات پیش ساخته بتنی و سیمانی و نیز انواع ترک ها تا عمق ۱۵ میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد.  

برای استفاده از پودر بندکشی و به دست آوردن ملات، کافی است این پودر با مقدار مشخصی آب مخلوط شود. پس از آن می‌توان به شیوه‌های مختلفی در فواصل میان کاشی‌ها و سرامیک‌ها عملیات بندکشی را انجام داد. استفاده از بندکشی در سرویس‌های بهداشتی بسیار رایج است. 

در گذشته معمولا از مخلوط سیمان و پودر سنگ  صورت دوغاب استفاده می‌شد، برای روان شدن و نفوذ در درزها باید آب زیادی به مخلوط اضافه کرد که میزان زیاد آب در زمان کوتاهی پس از تبخیر آب سبب ایجاد فرو رفتگی در بندها می شود که این فرورفتگی محل تجمع آلودگی و جرم خواهد بود. 

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی رنگی آجر نسوز

استفاده از ابزار ضدعفونی و پاک کننده‌ها نیز به تدریج باعث کنده شدن این لایه شده و با ایجاد تخلخل و موجب آلودگی بیشتر و سریعتر بندها می شود. با توجه به رنگ سیمان در دو رنگ سفید و خاکستری وجود داشت، در مواردی برای ایجاد ظاهری زیبا و متناسب با طرح از پودرهای رنگی چون دوده، اخرا و لاجورد استفاده می‌شد، اما استحکام لازم را نداشت. 

انواع پودر بندکشی مصالح ساختمانی

1-پودر بندکشی آجر

یک نوع پودر ساختمانی بر پایه سیمان و استفاده از پودر سنگ است که برای بستن فضای بین آجر، سنگ، نماهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود.

2-پودر بندکشی کاشی و سرامیک

متنوع‌ترین و پیچیده‌ترین نوع پودر بندکشی پودر مربوط به کاشی و سرامیک است که دانه‌های آن بسیار ریز است و افزودنی‌های مختلفی مانند لاتکس، اپوکسی و مواد رنگی به آنها در ترکیب آن وجود دارد.

3-پودر بندکشی سنگ

زبرترین، ارزان‌ترین و ساده‌ترین نوع پودر استفاده شده در ساختمان پودر بندکشی سنگ است که دانه‌های آن درشت است و برای فواصل بین سنگ‌های ساختمانی به کار می رود. 

در اینستاگرام پاورمیکس را دنبال کنید: powermix.mortar@

پودر بندکشی آجر

می توان گفت بند کشی مکمل زیبایی آجر نما است. آجرنما جزو مصالح پرکاربرد است که هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. 

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی آجر نسوز 

بند کشی آجر نما به ملاتی که در فاصله بین آجر نماها قرار می‌گیرد گفته می شود. پودر بندکشی آجر نما از پلیمرهای پودری، سنگدانه‌های مناسب، سیمان، غلیظ کننده و افزودنی‌های شیمیایی مجاز تشکیل شده است که برای استفاده با آب ترکیب می شود و ملات چسب مانندی به دست می آید و درزهای خالی بین آجرها را با استفاده از قلم بندکشی آجر یا دستگاه بندکشی آجر نما را پر می کند. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

بندکشی دیوار آجری علاوه بر زیبایی، باعث استحکام و چسبندگی بیشتر آجر نما روی سطح کار می شود. پودر بند کشی آجر نما در رنگ های متنوع در بازار عرضه می شود و برای انواع آجر و آجر نما مثل آجر نسوز، سفال، سنتی و آجر کف استفاده می شود.

اگر بندکشی آجرنما ترک بخورد علاوه بر زشتی نمای ساختمان، آب وارد ترک ها می شود و در فصل سرما یخ می زند و پس از منبسط شدن باعث خرابی در دیوار خواهد شد. پس انتخاب پودر بندکشی مناسب دارای اهمیت زیادی است.

پودر بندکشی آجر نسوز

میزان مصرف پودر بندکشی

برای داشتن یک خمیر با کیفیت و مناسب ابتدا باید بدانیم چه درصدی از پودر را با آب مخلوط کنیم:

مقدار مصرف آب برای ساخت خمیر بندکشی حدود 20 الی 30 درصد وزن پودر خشک است.

عرض بند ها با توجه به طرح انتخابی 8 تا 20 میلیمتر می باشد. میزان مصرف پودر بندکشی به طور میانگین از 2 تا 4 کیلوگرم در هر متر مربع نمای آجر را تامین خواهد کرد.

میزان مصرف پودر بندکشی برای 1 سانتی متر بندکشی، برای هر متر آجر نسوز حدود 2 کیلوگرم می باشد.

یک کیلو گرم از محصول برای 4 متر مربع سطح پوشیده شده از کاشی به ابعاد 15 در 15 با بندهای 3میلی متری کافی است.

بیشتر بخوانید: تفاوت پودر بند کشی آجر با پودر بند کشی کاشی و سرامیک

روش سنتی ساخت پودر بندکشی

ترکیب پودر بندکشی سنتی به این صورت است که باید به ازای هر پیمانه پودر سیمان سفید 3 پیمانه پودر سنگ الک شده را با هم ترکیب کرد. آب را به آرامی به مواد اضافه می کنیم تا غلظت خمیر مانند مناسب کار بدست بیاید. برای سطح تخت مثل آجر نسوز مواد خمیر شل تر مناسب تر است و برای سطح شیار دار مثل آجر آنتیک مواد خمیری کمی سفت بهتر است.

برای آماده شدن خمیر 5الی10 دقیقه زمان نیاز است. خمیر ساخته شده تا 30 دقیقه قابل استفاده می باشد، پس بهتر است خمیر بندکشی آجر در حجم کم و دفعات زیاد آماده شود.

صفحه اینستاگرام پاورمیکس: powermix.mortar@

پودر بندکشی آماده

پودرهای بندکشی آماده از نظر مواد تشکیل دهنده به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند که هرکدام رنگ بندی متنوع و خواص منحصر به فرد خود را دارند: 

پودر‌های بندکشی پایه سیمانی

خمیرهای بندکشی اپوکسی 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

این روش بسیار ساده و سریع می باشد، به این ترتیب که پودر بندکشی آماده را در ظرف مناسب می ریزیم  و آب را در حالی که میکسر به آرامی در حال کار است، به تدریج اضافه می کنیم تا یک خمیر با قوام، یکنواخت و مناسب اجرای کار به دست آید. دقت کنید که از مقدار مناسب آب برای آماده سازی خمیر بندکشی استفاده نمایید تا خمیر با کیفیت مناسب آماده شود.

استفاده از آب اضافی موجب کاهش کیفیت خمیر خواهد شد و این باعث از بین رفتن کیفیت کار بندکشی می شود. 

برای آماده شدن خمیر 15 دقیقه صبر کنید. بعد از آن می توانید خمیر را با کاردک یا هر وسیله مناسب دیگر، با فشار در محل درز آجر و یا کاشی وارد کنید.

برای انجام بهتر مراحل می توانید به موارد ذکر شده روی پاکت پودر بندکشی مراجعه نمایید.

پودر بندکشی

دلایل استفاده از پودر بندکشی آجر

1-به دلیل چسبندگی بسیار زیاد به آجر باعث افزایش استحکام و مقاومت بنای آجری می شود.

2-در زیبا سازی نمای خارجی و داخلی ساختمان نقش مهمی دارد.

3-ایجاد استحکام در سطح در برابر ترک خوردگی و شکستن

4-در برابر تابش خورشید و اشعه یو وی مقاوم است.

5-ملات پس از خشک شدن منقبض نمی شود.

6-رنگ ها در مدت طولانی ماندگار هستند.

7-باعث افزایش سرعت کار می شود.

8-از سقوط آجر نما جلوگیری می کند.

9-در برابر باران اسیدی مقاوم است.

10-در زمان صرفه جویی می شود.

11-ضد شوره و ترک  می باشد.

12-یک عایق رطوبتی است.

13-به راحتی قابل اجراست.

14-تنوع رنگ زیادی دارد.

15-صرفه اقتصادی دارد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا