×

⚜️تفاوت پودر بند کشی آجر با پودر بند کشی کاشی و سرامیک | 09127511808

بندکشی جزء مراحل تکمیلی ساختمان به حساب می آید و فضاهای خالی بین آجر بنایی یا سنگ‌ها را برای محافظت از تاثیرات آب ‌و هوایی، جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین افزایش زیبایی ساختمان با ملات سیمانی یا ملات آهکی پر می شود.

تفاوت پودر بند کشی آجر با پودر بند کشی کاشی و سرامیک

بندکشی چیست؟

بندکشی جزء مراحل تکمیلی ساختمان به حساب می آید و فضاهای خالی بین آجر بنایی یا سنگ‌ها را برای محافظت از تاثیرات آب ‌و هوایی، جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین افزایش زیبایی ساختمان با ملات سیمانی یا ملات آهکی پر می شود. بندهای ملات در دیوارها تنها نقاط آسیب پذیر در ساختمان هستند، بنابراین باید به درستی این نقاط آسیب پذیر را در مقابل تاثیرات آب و هوایی، باران، اشعه خورشید و برف محافظت کرد.

تفاوت پودر بند کشی آجر با پودر بند کشی کاشی و سرامیک

پودر بندکشی 

پودر بندکشی یا مرز بندی (Bandage powder )، فراورده ای سیمانی است که از ترکیب سیمان,مواد پلیمری,مواد آلی,فیلترهای معدنی,رنگدانه ها و... که برای پرکردن و نفوذ ناپذیری درزهای بین کاشی، آجر و سنگ، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش‌های سرامیکی استفاده می شود. بندکشی علاوه بر زیبایی نتیجه کار باعث عمرو کارایی مصالح به کار رفته خواهد شد.

ملات بند کشی علاوه بر زه کشی و مرزبندی انواع سنگ، کاشی و سرامیک و موزائیک در درز بندی قطعات پیش ساخته بتنی و سیمانی و نیز انواع ترک ها تا عمق ۱۵ میلی متر استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: ترکیبات پودر بندکشی آجر

برای استفاده از پودر بندکشی و به دست آوردن ملات فقط کافی است این پودر با مقدار مشخصی آب مخلوط شود. پس از آن می‌توان به شیوه‌های مختلفی در فواصل میان کاشی‌ها و سرامیک‌ها عملیات بندکشی را انجام داد. 

در گذشته از معمولا از مخلوط سیمان و پودر سنگ  صورت دوغاب استفاده می‌شد، برای روان شدن و نفوذ در درزها باید آب زیادی به مخلوط اضافه کرد که میزان زیاد آب در زمان کوتاهی پس از تبخیر آب سبب فرو رفتگی بندها شده که این فرورفتگی محل تجمع آلودگی و جرم خواهد بود. 

استفاده از ابزار ضدعفونی و پاک کننده‌هابه تدریج باعث کنده شدن این لایه شده و با ایجاد تخلخل و موجب آلودگی بیشتر و سریعتر بندها می شود. با توجه به رنگ سیمان در دو رنگ سفید و خاکستری وجود داشت، در مواردی برای ایجاد ظاهری زیبا و متناسب با طرح از پودرهای رنگی چون دوده، اخرا و لاجورد استفاده می‌شد، اما استحکام لازم را نداشت. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

انواع پودر بندکشی مصالح ساختمانی

1-پودر بندکشی آجر

این نوع پودر ساختمانی بر پایه سیمان و استفاده از پودر سنگ است که برای بستن فضای بین آجر، سنگ، نماهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود.

2-پودر بندکشی کاشی و سرامیک

متنوع‌ترین و پیچیده‌ترین نوع پودر بندکشی پودر مربوط به کاشی و سرامیک است که دانه‌های آن بسیار ریز بوده و افزودنی‌های مختلفی مانند لاتکس، اپوکسی و مواد رنگی دارد.

بیشتر بخوانید: میزان مصرف پودر بندکشی آجر

3-پودر بندکشی سنگ

زبرترین، ارزان‌ترین و ساده‌ترین نوع پودر استفاده شده در ساختمان پودر بندکشی سنگ است که دانه‌های آن بزرگ بوده و برای فواصل بین سنگ‌های ساختمانی به کار گرفته می‌شود. 

صفحه اینستاگرام پاورمیکس: powermix.mortar@

پودر بند کشی آجر

تقسیم بندی پودر بندکشی از نظر مواد تشکیل دهنده

1-پودر بندکشی رنگی

پودرهای بندکشی به دلیل وجود سیمان سفید یا سیمان پرتلند معمولا سفید هستند اما برای ایجاد هماهنگی بیشتر در رنگ و ظاهر با کاشی و سرامیک، محصولات متنوع در طیف های رنگی تولید می شود که اضافه کردن رنگ در ترکیب، تغییری در خصوصیات شیمیایی این محصول نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از پودر بندکشی آجر

2-پودر بندکشی پلیمری:

نانو ماده اصلی در ساخت پودر بندکشی پلیمری است و پلیمر با سیمان پرتلندترکیب می شود. این ترکیب باعث ایجاد یک ماده بسیار مناسب و مستحکم و غیر قابل نفوذ در برابر رطوبت برای بندکشی به وجود آورده است.

3-پودر بندکشی ضد اسیدی

این پودر از مواد معدنی ویژه ساخته شده می باشد که از رزین‌های پودری به عنوان تکمیل کننده آنها استفاده شده ا و در برابر اسیدهای متوسط و ضعیف، مقاومت خوبی دارد. پودر بندکشی ضد اسید در کف آزمایشگاه‌های شیمیایی استفاده می شود.

4-پودر بندکشی آنتی باکتریال:

کاشی و سرامیک‌های آنتی باکتریال در بیمارستان‌ها و درمانگاه کاربردی است و از هر گونه رشد باکتری و میکروب جلوگیری می کند. به همین دلیل در کنار کاشی‌ها و سرامیک‌های آنتی باکتریال سعی می‌کنند که از پودرهای بندکشی آنتی باکتریال هم استفاده کنند. این پودرها در مقایسه با سایر انواع از قیمت بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش مصرف پودر بندکشی آجر

5-پودر بندکشی آنتی باکتریال

بسیاری از ساختمان‌های بهداشتی از جمله بیمارستان‌ها و درمانگاه با توجه به کاربری که دارند و همچنین محل های دارای رطوبت و نم مانند سرویس های بهداشتی و حمام و استخرها هستند چون در ترکیب آنها از مواد ضد باکتری و ضد قارچ استفاده شده است ترجیح می‌دهند که از کاشی و سرامیک‌های آنتی باکتریال استفاده کنند تا از هر گونه رشد میکروارگانیسم‌های خطرناک مانند باکتری و میکروب جلوگیری کنند. 

این پودر قیمت بالایی دارد و همچنین بسیار قابل انعطاف و شکل پذیر می باشد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

6-پودر بندکشی ضد آب:

همه پودرهای بندکشی به میزان مختلف توانایی جلوگیری از نفوذ رطوبت را دارند اما این نوع از پودرهای بندکشی توانایی ضد آب در مقیاس بالایی دارد.در ساخت این نوع پودرها اغلب از رزین‌ها استفاده می‌کنند.

تفاوت پودر بند کشی آجر با پودر بند کشی کاشی و سرامیک

پودر بند کشی کاشی و سرامیک

این نوع پودر بندکشی بسیار چسبناک است و چسبندگی و دوام زیادی دارد. مستحکم بوده و دارای رنگ ثابتی می باشد. پودر بندکشی کاشی و سرامیک در برابر آب نفوذ ناپذیری بی نظیر دارد. در طول زمان دچار ترک و شکستگی نمی‌شود. این پودر به راحتی قابل اجرا است و کاربرد راحتی دارد. زمان نصب را کم می‌کند. ارزان است و اگر لازم به آب بندی باشد، بدون تخریب قابل انجام است. 

بیشتر بخوانید: کاربرد پودر بندکشی آجر

این نوع پودر بندکشی در برابر پرتو uv نور خورشید مقاوم است. در برابر آسیب حاصل از رطوبت نیز پایدار است. برای پر کردن درز و شکاف سطوح مختلف مناسب بوده و تراکم بالا داردیی و از ورود حشرات جلوگیری می‌کند. قابلیت پر کردن شکاف را به طور کامل دارد. در برابر تغییرات شرایط آب و هوا دچار انجماد و انبساط نخواهد شد. این نوع رنگ پذیر است و روی بدی ندارد. در داخل ساختمان و خارج ساختمان قابل استفاده است چون در برابر مواد اسیدی و محلول باز ماندگار است.

پودر بند کشی

پودر بند کشی آجر

یکی از موارد ضروری در نصب انواع آجر استفاده از پودر بندکشی آجر است. این نوع پودر که شکاف‌های موجود بین آجرها را پر می‌کند، از مواد ویژه‌ای از جمله مصالح و مواد شیمیایی جهت انجام کار و مواد لازم برای نصب آجر تشکیل شده است. از این نوع پودر برای محکم کردن آجر به دیوار و پیشگیری از نفوذ آب به لایه زیرین آجر استفاده می‌شود.

این نوع پودر باعث بالا رفتن سرعت و کیفیت کار بند کشی می‌شود. پودر بندکشی آجر دچار شکستگی، ایجاد ترک و خوردگی  نمی‌شود. دچار انقباض نمی‌شود. رنگ بندی مختلف دارد و به این دلیل قابل استفاده برای بند کشی کردن آجر نماهای با رنگ  های مختلف است. به خاطر داشتن ماندگاری زیاد در برابر رطوبت و آب، برای استفاده در محیط‌ های مرطوب گزینه فوق العاده‌ای است. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا