×

قیمت پودر بندکشی آجر 09127511808☎️

پودر بند کشی یا مرز بندی (Bandage powder )، فراورده ای سیمانی است که از ترکیب سیمان,مواد پلیمری, مواد آلی, فیلترهای معدنی, رنگدانه ها و... که برای پرکردن و نفوذ ناپذیری درزهای بین کاشی، آجر و سنگ، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش‌های سرامیکی استفاده می شود.

قیمت پودر بندکشی آجر

پودر بندکشی یا مرز بندی (Bandage powder )، فراورده ای سیمانی است که از ترکیب سیمان,مواد پلیمری, مواد آلی, فیلترهای معدنی, رنگدانه ها و... که برای پرکردن و نفوذ ناپذیری درزهای بین کاشی، آجر و سنگ، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش‌های سرامیکی استفاده می شود. بندکشی علاوه بر زیبایی نتیجه کار، باعث عمر و کارایی مصالح به کار رفته خواهد شد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

به پرکردن شکاف ها و ترک های موجود در نمای ساختمان با مواد و مصالحی مانند ساروج یا سیمان بندکشی گفته می شود.

ملات بند کشی علاوه بر زه کشی و مرزبندی انواع سنگ، کاشی و سرامیک و موزائیک در درز بندی قطعات پیش ساخته بتنی و سیمانی و نیز انواع ترک ها تا عمق ۱۵ میلی متر استفاده می شود.  

قیمت پودر بندکشی آجر

نوع مواد بندکشی بر اساس کاربری فضا:

1- مواد بندکشی سیمانی

برای فضای مسکونی یا اداری از پودرهای بندکشی پایه سیمان استفاده می شود که دارای رزین های پودری است و بعضا در برابر اسید های خانگی مقاوم می باشند و در فضاهایی چون سرویس بهداشتی و حمام که با مواد پاک کننده و ضدعفونی کننده مورد شستشو قرار می گیرند، قابل استفاده می باشد.

پودرهای سیمانی دارای طیف وسیعی از رنگ ها هستند. این پودرها با آب مخلوط می شود. برای استفاده از پودرهای سیمانی با کاشی های متخلخل یا سنگ های طبیعی ابتدا باید لبه کاشی ها را پوشاند.

بیشتر بخوانید: قیمت پودر بندکشی آجر نسوز

2-مواد بندکشی اپوکسی

مواد بند کشی مناسب برای فضای صنعتی و کارخانجات تولید مواد غذایی که باید مدام با اسید های قوی شسته شود، پایه اپوکسی دارد که در برابر اسید ها و بازها بسیار مقاوم می باشد.

در پودرهای اپوکسی از سیمان و آب استفاده نمی شود. این پودرها از رزین اپوکسی، مواد پرکننده سیلیس، رنگدانه ها و یک ماده سخت کننده تشکیل شده اند. پودرهای اپوکسی نسبت به پودرهای سیمانی به میزان قابل توجهی بدون تخلخل هستند و برای استفاده در مکانهایی که اسیدها و روغن ها وجود دارند، مانند آشپزخانه ها بسیار مناسب هستند.

پودرهای اپوکسی به دو صورت بدون ماسه و  با ماسه تولید می شوند. این نوع پودرها گران قیمت هستند ولی برای مکان هایی که زیاد کثیف می شود یک انتخاب عالی هستند. این نوع پودر کاشی های بدون لعاب و سنگ آهک را لکه دارمی کند. قبل از شروع کار باید لبه کاشی ها پوشانده شود. پودرهای اپوکسی نیاز به آب بندی ندارند.

صفحه اینستاگرام پاورمیکس: powermix.mortar@

3-مواد بندکشی پایه پولی یورتان 

این مواد نیز جهت درزهای انبساط یا درزهای ژوئن استفاده می شود. این نوع مواد به راحتی و به صورت آماده در سطل های بسته بندی شده به فروش می رسد. بسیار محکم و ضد لک هستند و برای سرویس های بهداشتی نیز مناسبند.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

4. مواد بندکشی فوران (Furan)

پودر فوران مانند اپوکسی است، اما از پلیمرهای الکل های غنی شده ساخته می شود و از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی برخوردار می باشد. این نام از الکل فوفوریل موجود در فرمول گرفته شده است. در این نوع پودرها از آب استفاده نشده است. 

بیشتر بخوانید: روش مصرف پودر بندکشی آجر نسوز

فوران ها دو جزئی هستند، حاوی یک رزین فوران و یک پودر پرکننده با کاتالیزور اسید هستند. این کاتالیزور اسیدی است که باعث بهبود رزین های فوران شده و یک رزین حرارتی را تشکیل می دهد که دارای مقاومت شیمیایی، فیزیکی و حرارتی بی نظیر است.

 پودر بندکشی آجر

پودر Furan در مناطقی که در معرض مواد شیمیایی و چربی باشند استفاده می شود. این پودرها معمولا برای پروژه های صنعتی مانند آزمایشگاه ها، کارخانه های لبنیات و کارخانه های بسته بندی گوشت بکار می رود؛ چون مراحل نصب آسانی ندارند. پودرهای فوران فقط به رنگ مشکی موجود است.

بخارات این مواد سمی است و مهارت های خاصی لازم است و باید در مواقعی  انجام شود که دما باید بین 60 درجه و 90 درجه فارنهایت باشد.

پودر بندکشی آجر

می توان گفت بند کشی مکمل زیبایی آجر نما است. آجرنما جزو مصالح پرکاربرد است که هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. پودر بندکشی از نظر مصالح به سه دسته تقسیم می شود:

1- پودرهای بندکشی کاشی و سرامیک

2- پودرهای بندکشی سنگ تراوتن و سایر سنگ ها

3- پودرهای بندکشی آجر

پودر بند کشی آجر نما به ملاتی که در فاصله بین آجر نماها قرار می‌گیرد گفته می شود. پودر بندکشی آجر نما از پلیمرهای پودری، سنگدانه‌های مناسب، سیمان، غلیظ کننده و افزودنی‌های شیمیایی مجاز تشکیل شده است که برای استفاده با آب ترکیب می شود و ملات چسب مانندی به دست می آید و درزهای خالی بین آجرها را با استفاده از قلم بندکشی آجر یا دستگاه بندکشی آجر نما را پر می کند. 

بیشتر بخوانید: دلایل استفاده از پودر بندکشی آجر 

بندکشی دیوار آجری علاوه بر زیبایی، باعث استحکام و چسبندگی بیشتر آجر نما روی سطح کار می شود. پودر بند کشی آجر نما در رنگ های متنوع به بازار عرضه می شود و برای انواع آجر و آجر نما مثل آجر نسوز، سفال، سنتی و آجر کف استفاده می شود.

اگر بندکشی آجرنما ترک بخورد علاوه بر زشتی نمای ساختمان، آب وارد ترک ها می شود و در فصل سرما یخ می زند و پس از منبسط شدن باعث خرابی در دیوار خواهد شد. پس انتخاب پودر بندکشی مناسب دارای اهمیت زیادی است.

قیمت پودر بندکشی آجر

پودرهای بندکشی امروزه بصورت آماده با ترکیبات استاندارد و مناسب به بازار عرضه شده و دیگر نیازی به استفاده از پودر بندکشی به صورت سنتی نمی باشد. برای استفاده از پودر بندکشی و به دست آوردن ملات فقط کافی است این پودر با مقدار مشخصی آب مخلوط شود. پس از آن می‌توان به شیوه‌های مختلفی در فواصل میان کاشی‌ها و سرامیک‌ها و یا آجر، عملیات بندکشی را انجام داد. کاربرد بندکشی در سرویس‌های بهداشتی بسیار رایج است. 

در گذشته معمولا از مخلوط سیمان و پودر سنگ صورت دوغاب استفاده می‌شد، برای روان شدن و نفوذ در درزها باید آب زیادی به مخلوط اضافه کرد که میزان زیاد آب در زمان کوتاهی پس از تبخیر آب سبب فرو رفتگی بندها شده که این فرورفتگی محل تجمع آلودگی و جرم خواهد بود. 

استفاده از ابزار ضدعفونی و پاک کننده‌هابه تدریج باعث کنده شدن این لایه شده و با ایجاد تخلخل، موجب آلودگی بیشتر و سریعتر بندها می شود. با توجه به رنگ سیمان در دو رنگ سفید و خاکستری وجود داشت، در مواردی برای ایجاد ظاهری زیبا و متناسب با طرح از پودرهای رنگی چون دوده، اخرا و لاجورد استفاده می‌شد، اما استحکام لازم را نداشت. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

مراحل ساخت خمیر بندکشی

امروزه پودر بندکشی آماده در بازار عرضه می شود که نسبت ترکیب مواد به خوبی رعایت شده و تنها با اضافه کردن آب، ملات آماده می شود. بزرگترین مزیت این پودرهای آماده حذف خطای انسانی در ترکیب مواد اولیه پودربندکشی آجر می باشد. 

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی رنگی آجر نسوز 

این ملات ها تنوع زیادی دارند؛ از جمله پودر بندکشی نانو که افزایش مقاومت بندها در برابر نوسانات دمایی و اشعه های خورشید ، از مهمترین مزیت های این نوع محصول است. این محصول به صورت یک به یک با آب ترکیب می شود. الیاف پروپیلن موجود در ترکیب پودر بندکشی آماده، مقاومت بالایی ایجاد می کند.

 پودر بندکشی آجر نسوز

پودر بندکشی سنتی به این صورت ترکیب می شود: 

به ازای هر پیمانه پودر سیمان سفید 3 پیمانه پودر خاک سنگ که باید الک شود تا پودر یکدست شود. مرحله بعد اضافه کردن آب است و بعد از به هم زدن مواد ملات آماده می شود.

در صورتی که بخواهیم خمیر بندکشی رنگی درست کنیم در مرحله ترکیب مواد خشک بهتر است رنگ پودری مورد نظر را اضافه کنیم. البته پودرهای بندکشی آماده در رنگ های مختلف تولید و عرضه می شود. 

برای استفاده کافی است سطح آجر با آب مرطوب شود و استاد کار با قلم‌های مخصوص بندکشی بین آجرها  را پر کند؛ به این صورت که اول بندهای افقی و سپس بندهای عمودی پر می شود و در صورت نیاز بعد از انجام بندکشی با برس و پارچه‌های تمیز، لکه های ملات پاک می شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا