×

روش مصرف پودر بندکشی آجر نسوز 🔶| 09127511808

پودر بند کشی یا مرز بندی (Bandage powder )، فراورده ای سیمانی است که از ترکیب سیمان,مواد پلیمری,مواد آلی,فیلترهای معدنی,رنگدانه ها و... که برای پرکردن و نفوذ ناپذیری درزهای بین کاشی، آجر و سنگ، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش‌های سرامیکی هستند.

روش مصرف پودر بندکشی آجر نسوز

پودر بند کشی یا مرز بندی (Bandage powder )، فراورده ای سیمانی است که از ترکیب سیمان,مواد پلیمری,مواد آلی,فیلترهای معدنی,رنگدانه ها و... که برای پرکردن و نفوذ ناپذیری درزهای بین کاشی، آجر و سنگ، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش‌های سرامیکی  هستند.نصب شده در برابر رطوبت و آب بر روی سطوح استفاده می شود. بندکشی علاوه بر زیبایی نتیجه ی کار باعث عمرو کارایی مصالح به کار رفته خواهد شد.

روش مصرف پودر بندکشی آجر نسوز

به پرکردن شکاف ها و ترک های موجود در نمای ساختمان با مواد و مصالحی مانند ساروج یا سیمان بندکشی گفته میشود.

ملات بند کشی علاوه بر زه کشی و مرزبندی انواع سنگ، کاشی و سرامیک و موزائیک در درز بندی قطعات پیش ساخته بتنی و سیمانی و نیز انواع ترک ها تا عمق ۱۵ میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

 

دلایل استفاده از بندکشی برای آجر نما

به جز زیباتر کردن نمای آجرهای نما، محکم کردن آجر نسوز برای جلوگیری از سقوط از دلایل استفاده از بندکشی است. با ترک خوردن بندکشی آجر نما علاوه بر زشت شدن نما، آب می تواند به داخل ترک ها وارد شود، یخ بزند، منبسط شود و باعث کنده شدن و شکستن آجر های نما شود.

صفحه اینستاگرام ما: powermix.mortar@

نقش بند کشی در نمای ساختمان

نقش بندکشی از نظر مهندسی پذیرش انبساط و انقباض حاصل از تغییرات دمایی آجر نسوز و توزیع آن به صورت یکنواخت است. بندکشی آجر نسوز موجب می شود تا چسبندگی آجر نسوز بیشتر شود و رطوب و آب به قشر های داخلی دیوار وارد نشوند و موجب نفوذ ناپذیری سطح نگردد. هر چقدر ملات بندکشی از مواد ریز دانه تولید شود از ایجاد خاصیت مویینگی در انتقال آب به دیگر لایه های دیوار جلو گیری خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: دلایل استفاده از پودر بندکشی آجر

نحوه اجرای بند کشی آجر نسوز

بند کشی آجر نسوز دارای مراحلی است که باید با دقت و نهایت ظریف کاری و بدون نقص انجام گیرد. در مرحله ی اول ابتدا باید ملات بند کشی آجر نسوز آماده شود و تنها طریقه آن اضافه کردن آب تمیز به میزان لازم و مطابق با دستور تهیه آن می باشد. آب بیشتر باعث کاهش چسبندگی ملات می شود، حراکثر 15 در صد وزن ملات خشک به آن آب اضافه می شود. همچنین در اجرای بند کشی آجر نسوز باید دقت کرد که ملات بندکشی تنها حدود 3 ساعت زمان برای استفاده دارد و پس از آن ملات باقی مانده دور ریخته شود.

 پودر بندکشی آجر نسوز

ملات بندکشی باید پس از آماده شدن چند دقیقه ورز داده شود تا حالت زبر و خشن نداشته باشد و یکدست شود. بهترین زمان بند کشی آجر نسوز حدود 2 هفته پس از نصب آجر نسوز است. مرطوب کردن محل بندکشی قبل از اجرای آن مرحله دیگر کار است.

بعد از این مراحل ملات را بر روی قلم بندکشی قرار می دهند و سپس با دقت بین دو شیار می کشند. باید دقت داشت که حداقل ضخامت بندکشی 5 میلیمتر باشد. در صورت نیاز به تمیزکاری بعد از بند کشی آجر نسوز، باید از برس مویی نرم استفاده گردد.

نحوه اجرای آجر نسوز نما

آجر نسوز نما یکی از انواع آجر نما به شمار می‌آید. این آجر از خاک نسوز و خاک چینی تهیه شده است و در درجه حرارت بسیار بالا تولید می‌شود. همچنین این آجر در برابر دماهای بالا توان تحمل بسیار زیادی دارد و از ساختار مولکولی منظم و بسیار مستحکمی برخوردار می باشد.

آجر نسوز نما به دلیل تنوع رنگ و زیبایی خاص خود در نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه این آجر به دلیل این که عایق برودتی و حرارتی است، تنها از هدر رفتن انرژی سیستم‌های گرمایشی سرمایشی جلوگیری می‌کند بلکه بر اساس رنگ و جنس و میزان سطحی که دارد باعث جذب انرژی خورشیدی و گرم شدن ساختمان می‌شود،  عکس همین عملکرد را در فصل تابستان صورت می گیرد و باعث دفع و انعکاس گرما و خنک شدن ساختمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی رنگی آجر نسوز

نحوه اجرای آجر نسوز در نمای خارجی ساختمان

آجر نسوز نما در عین ظرافت از استحکام و دوام بالایی برخوردار است و برای کار نماسازی جذابیت کار را دو چندان می کند. این نوع آجر‌ها علاوه بر شکیل بودن و تنوع رنگ زیبا، دارای تفاوت طرح و رنگ متنوعی نیز هستند و برای نشان دادن این زیبایی قبل از اجرا باید طراحی دقیق و درستی از نما فراهم گردد.

آجرهای نسوز به علت جذب آب بالایی که دارند بر خلاف آجرهای رسی به زنگ‌آب کردن نیازی ندارند و تنها با آبی که در ملات پشت کار وجود دارد چسبندگی لازم را برای قرارگیری به عنوان نمای ساختمان پیدا می‌کند. 

فصل‌های گرم سال بهترین زمان برای اجرای نمای ساختمان است، در فصول سرد به علت یخ‌زدگی و سرما امکان شوره زدن کار، زیاد است. در اجرای نما باید از ملات مرغوب استفاده نمود چرا که درصد بالایی از علل شوره زدن آجر نسوز استفاده از ملات بی کیفیت در پشت کار است و علت آن نیز جز وجود نمک و آهک محلول در این ملات‌هاست.

دستورالعمل نصب و اجرای این آجرها به صورت شمش ملاتی است بدین صورت که با رعایت موارد توصیه شده شمش آجر بر روی نما قرار داده می‌شود و ملات مرغوب را پشت آن ریخته و در نهایت بند کشی آجر نسوز انجام می گیرد. به طور کلی می‌توان گفت که الگوی اجرای نما بر اساس یک کله و یک راسته آجر همراه با دو عرض بند کشی در طول و عرض بر اساس یک عرض آجر به علاوه یک عرض بند کشی تنظیم می‌شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

در طراحی نماهای آجری لازم است به گونه‌ای پیش بینی شود که نیاز به قطعات کوچکتر و یا نیمه نباشد. بنابراین بسته به نوع الگو و طرح مورد نظر می‌توان به صورت راسته از طول آجر در نماکاری استفاده کرد.

استفاده از انواع رزین و نانو بر روی آجرهای نسوز نما توصیه نمی‌شود، این مواد با پوششی که بر روی آجر بر جای می‌گذارند از تنفس طبیعی آن جلوگیری نموده و مانع خشک شدن ملات می شود و با ایجاد شوره، ظاهری نامناسب به نما می دهد.

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی آجر نسوز

نحوه اجرای آجر نسوز نما در کف

زیر ساخت مناسب، مهم‌ترین عامل در بحث اجرای آجر نسوز کف می باشد، اگر کف سازی به صورت مناسب و دقیق انجام نشود به اصطلاح  زیر ساخت آجرها لق شده است و در این صورت احتمال شکستگی آن‌ها بسیار زیاد است. زیرا آجر نسوز کف در تماس مستقیم با آب است، علاوه بر ملات مناسب باید از عایق نیز در این کار استفاده کرد که با این کار از تماس مستقیم آجر با خاک جلوگیری نموده و مانع از شوره زدن آجر خواهد شد.

 پودر بندکشی آجر

نحوه اجرای آجر نسوز در نمای داخلی

در دکوراسیون داخلی آجرهای نسوز به دلیل گیرایی بالا نیازی به ملات ماسه و سیمان ندارند و به راحتی با چسب‌های مناسب و مخصوص می‌توان آن را به دیوار نصب کرد و فضای داخلی زیبایی خلق نمود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا