×

مزایا و معایب بلوک عایق حرارت - قیمت پودر بندکشی

بهترین زمان برای عایق‌ کاری دیوارها موقعی است که ساختمان در مرحله سفت ‌کاری یا نازک ‌کاری قرار دارد. در مرحله سفت ‌کاری برای عایق کردن دیوارها می‌ توان از بلوک های سیمانی سبک استاندارد که دارای آزمایشات عایق حرارت هستند استفاده کرد.

مزایا و معایب بلوک عایق حرارت

مزایا و معایب بلوک عایق حرارت

چه عایق حرارتی مناسب است؟

عایق حرارتی با مقاومت بالا در برابر حرارت

عایق مطابق با شرایط آب و هوایی و منطقه ‌ای

عایق حرارتی نباید از نظر شیمیایی واکنش نشان ندهد

عدم استفاده از مواد سمی در ساخت عایق

مقاوم در برابر پرتوهای فرابنفش و مادون‌ قرمز

خاصیت مویینگی بالا و چگالی خوب

ساختار مستحکمی یک عایق خوب

عایق حرارتی خوب نباید واکنش زیادی در برابر گرما و سرما از خود نشان دهد و منبسط و منقبض نشود

مقاوم بودن عایق حرارتی در برابر آتش

بیشتر بخوانید: آشنایی با سیمان نسوز و ویژگی های آن

انواع عایق‌ های حرارتی 

عایق حرارتی معدنی

عایق حرارتی پلیمری

عایق ‌های حرارتی معدنی

عایق ‌های حرارتی معدنی

این عایق‌ های حرارتی ضد قارچ و کپک شامل پشم سنگ، پشم‌شیشه (فایبرگلاس) و پشم معدنی و پرلیت هستند.

پرلیت

پرلیت یک عایق‌ حرارتی معدنی است. پرلیت در واقع نوعی سنگ آتشفشانی است که طی فرآیند صنعتی سازی به قطرهای مختلف تبدیل و عرضه می ‌شود. پرلیت، مقاوم در برار آتش است در واقع پرلیت می ‌تواند در دمای 1000 درجه هم تاب بیاورد و عایق خوبی برای حرارت و صدا بوده و رطوبت را جذب نمی ‌کند.

عایق‌ های حرارتی پلیمری

این عایق ‌ها شامل پلی استایرن، پلی یورتان، پلی اتیلن، پلی وینیل کلراید، اوره فرم آلدئید، الاستومری، ایزوبز، انواع فوم ها و نیترل فوم هستند و به‌ صورت ورق، رول و مایع (تزریقی) به فروش می‌ رسند.

چگونه دیوار را عایق حرارتی کنیم؟

بهترین زمان برای عایق‌ کاری دیوارها موقعی است که ساختمان در مرحله سفت ‌کاری یا نازک ‌کاری قرار دارد. در مرحله سفت ‌کاری برای عایق کردن دیوارها می‌ توان از بلوک های سیمانی سبک استاندارد که دارای آزمایشات عایق حرارت هستند استفاده کرد. در مرحله نازک ‌کاری هم می‌ توان از انواع عایق معدنی و پلیمری به‌صورت ورق یا تزریق مایع استفاده کرد.

دیوارهای دارای استاندارد عایق حرارتی در مرحله سفت‌کاری

 در این مرحله از بلوک سیمانی سبک استاندارد که دارای آزمایشات عایق حرارت هستند می ‌توان برای عایق ‌کاری دیوارها استفاده کرد، یا از انواع بتن ‌هایی که عایق هم هستند می توان استفاده کرد. این بلوک های بتنی نسبت به بتن‌ های معمولی چگالی کمتری دارند اما مقاومت آن ‌ها تغییری نکرده است.

عایق‌کاری دیوار در مرحله نازک‌ کاری

در این مرحله دیوار با مصالحی که در برابر برودت عایق نیستند ساخته‌ شده است که پیشنهاد می شود در همان ابتدا ساختمان سازی به انتخاب مصالح باکیفیت و دارای استاندارد که عایق هستند دقت کنید، انواع بلوک سیمانی سبک لیپر با گذراندن آزمایشات بسیار و دارا بودن گواهی تایید از سازمان های مربوط به عنوان بلوک سبک عایق حرارت، صوت و مقاوم در برابر آتش شناخته شد.

در مرحله نازک‌ کاری با استفاده از دیگر مصالح به عایق‌ کاری اقدام می ‌شود. از جمله این عایق های ساختمانی: عایق حرارتی پشم شیشه و پشم سنگ، عایق حرارتی چوب ‌پنبه، عایق حرارتی فوم سخت، عایق حرارتی الاستومتری، عایق حرارتی ایزوبز، انواع عایق های پلیمری رولی و عایق ‌های حرارتی تزریقی استفاده می ‌شود.

بیشتر بخوانید: بلوک سبک پوکه ای چیست؟

بلوک ‌عایق چیست؟

بلوک ‌عایق چیست؟

بلوک عایق نقش عایق را در ساختمان سازی ایفا می کند. بلوک‌ عایق با خاصیت عایق حرارتی و برودتی خود، امروزه در حفظ انرژی ساختمان نقش زیادی دارد. علاوه بر این بلوک سبک، عایق صوتی است.

استفاده از بلوک عایق در دیوارهای جدا کننده‌ ی واحد های ساختمانی بسیار کار آمد عمل می‌ کند و به واسطه‌ حباب های فراوان هوا در فوم موجود در این بلوک میزان عبور صدا را کاهش می ‌دهد.

بلوک فوم‌ دار چیست و چگونه یک بلوک سیمانی بلوک ‌عایق می شود؟

به بلوک های عایق حرارتی، اصطلاحا بلوک فوم دار یا بلوک سیمانی فوم دار می گویند. بلوک‌ عایق بلوکی متخلخل است که از سبک دانه ها و سیمان تشکیل می شود.

وجود حباب های گازی و حباب هوای فراوان و متراکم در این نوع بلوک، باعث شده است که یکی از مصالح عایق حرارتی، صوتی و برودتی محبوب در ساخت و ساز باشد. در بیشتر این بلوک ها از فوم های هوادار و سبک دانه ها استفاده می شود.

این استفاده، منجر به کاهش وزن مرده ساختمان، مصرف ملات کمتر و کاهش دیگر هزینه ‌ها برای نصب عایق های مختلف در دیوار می شود.

اجرای بلوک عایق

اجرای بلوک ‌عایق در دیوارهای جانبی و جدا کننده، به خاطر وجود آهک و چسبندگی بالای آن، به ملات کمتری نسبت به دیگر مصالح مشابه نیاز دارد.

تفاوت این بلوک با آجر در این است که می توان آجر را به صورت خام استفاده کرد، ولی در بعضی موارد اول بلوک‌ عایق را باید کاملا خیس کرد. با این روش بعد از خشک شدن این بلوک خاصیت عایق برودتی را حفظ می کند.

بلوک‌ عایق در بیشتر موارد قابل برش است. به صورتی که با یک اره معمولی یا شیارزن های متفاوت می توان برای نصب تاسیسات آب، برق و گاز و… روی آن اقدام کرد.

ملات به کار رفته در چینش بلوک ‌عایق عموما ملات پودری ساده است. در بعضی از این بلوک ها وجود کام و زبانه باعث استحکام در چیدمان آن برای می شود.

مزایا و معایب بلوک عایق 

عایق حرارت

عایق صوت و برودتی

مقاوم در برابر زلزله

مقاومت بالا در برابر حریق و آتش سوزی

قابل برش بودن

وزن سبک تر

کاهش وزن مرده ساختمان که باعث عدم تخریب در زلزله می شود.

افزایش سرعت نصب چند برابری در اجرای آن

کاهش هزینه ها

معایب مهم این نوع از بلوک های سبک و بلوک ‌عایق این است که بلوک عایق مناسب اجرا در دیوارهای حامل نیست.

انواع بلوک عایق

بلوک سیپورکس یا بلوک  AAC

بلوک سبک اتوکلاو نشده  NAAC

بلوک پرلکس  CLC

بلوک سیمانی لیکا

بلوک هبلکس

بلوک سیپورکس یا بلوک  AAC:

این بلوک ¬‌های متخلخل که جایگزین دیگر بلوک ¬‌های بتنی، سیمانی، سنگ ¬‌ها و آجرها هستند، از مقاومت بالایی برخور دارند.

بلوک سبک AAC معمولا به عنوان دیوار غیر باربر در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ایران، بلوک AAC با نام های تجاری متفاوتی از قبیل سیپورکس، هبلکس، کیبکس و … عرضه می شود.

مزایای بلوک AAC سیپورکس

مزایای بلوک AAC سیپورکس

کاهش هزینه‌ها و مدت زمان اجرای کار

این نوع بلوک به راحتی نصب می‌ شود و زمان و نیروی کار کمتری برای استفاده از آن در ساخت و ساز نیاز است.

از طرف دیگر بلوک سبک سیپورکس به راحتی قابل برش است و توپر بودن و خراش پذیری آن، سهولت در نصب در و پنجره و عملیات برق کشی و سیم کشی ساختمان را به دنبال دارد.

دستمزد کارگران کاهش پیدا می کند و در مدت زمان کمتری کارهای اجرایی به اتمام می‌ رسد.

تاییدیه‌ مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی و نتیجه‌ آزمون آزمایشگاه آکوستیک و عایق حکایت از این دارند که استفاده از بلوک ‌های سبک سیپورکس باعث کاهش چشمگیری در هزینه تاسیسات می‌ شوند.

وجود تعداد بسیار زیاد حباب‌ های هوای ریز محبوس در سیپورکس، کاهش مصرف انرژی را به دنبال دارد و می ‌تواند از هزینه ‌های جاری بخش تاسیسات بکاهد.

استفاده از بلوک سبک سیپورکس، کاهش هزینه ‌های جا به ‌جایی و حمل و نقل را هم در پی خواهد داشت. این نوع بلوک‌ ها با شکل هندسی منظم و با وزن پایین تولید می ‌شوند. در هر مرتبه حمل و نقل، حجم بیشتر و وزن کمتری نسبت به مصالح مشابه بارگیری می ‌شود. با کاهش دفعات بارگیری هزینه حمل و نقل کاهش زیادی خواهد داشت.

کاهش وزن ساختمان

بلوک سبک سیپورکس وزن بسیار پایینی دارد و میزان مصرف آهن ‌آلات، میلگرد و بتون در ساخت و ساز را به کمترین حد ممکن می ‌رساند.

حذف گچ و خاک و ملات ماسه و سیمان در این بلوک‌ ها، باعث شده تا بار مرده‌ ساختمان کاهش یابد. مشخص است که استفاده از آن باعث کاهش وزن کلی ساختمان خواهد شد.

افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله

سبکی مصالح باعث افزایش مقاومت مصالح می‌ شود. با استفاده از این بلوک سبک سیپورکس، می ‌توانید مقاومت ساختمان را در برابر زلزله افزایش دهید.

مقاومت در برابر جذب آب و رطوبت

به خاطر این که بلوک سبک سیپورکس بسیار متخلخل است و منافذ زیادی دارد، شکاف‌ های ریز و درزها به حداقل ممکن می ‌رسند و همین موضوع باعث مقاومت بلوک سیپورکس در برابر نفوذ باران و رطوبت می ‌شود.

بلوک سبک عایق صدا

سر و صدای شهر مثل عبور وسایل نقلیه و عبور و مرور در خیابان، آرامش محیط داخلی ساختمان ‌ها را بر هم می ‌زند، ولی استفاده از بلوک سیپورکس به شما این اطمینان را می ‌دهد که این آرامش هیچ وقت به هم نمی ‌خورد.

ساختار مولکولی و نحوه پخش حباب‌ های هوا موجب شده تا سیپورکس یکی از مصالح خوب ساختمان برای عایق سازی در برابر صدا باشد.

این بلوک ‌ها مثل یک عایق صدا عمل می ‌کنند و محیطی آرام را در داخل ساختمان به وجود می ‌آورند. اهمیت عایق ‌سازی یکی از مهم ترین مواردی است که امروزه برای خیلی از افراد قابل توجه است.

ماندگاری بالا

بلوک‌ های سیپورکس فاسد نمی‌ شوند؛ چون بر پایه مواد غیرآلی هستند و امکان رشد کپک و یا میکرو ارگانیزم ‌های دیگر در بافت آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: کاربرد انواع آجرنما در ساختمان

بلوک aac سبک و مقاوم

بلوک های AAC مزایای گوناگونی دارند. شاخص ترین مزیت این بلوک ها وزن سبک آن است که منجر به سبکی سازه و صرفه جویی در فولاد ساختمان می شود.

وزن پایین بتن‌ ها و نسبت جرم به حجم کم آن ها در مقایسه با مصالح مورد استفاده¬‌ ی قبلی (سنتی) مزایای زیادی دارد.

ابعاد نسبتا بزرگ بلوک  aac، کار با آن را بسیار آسان کرده‌ است. بلوک سیپورکس با وجود وزن پایین، مقاومتی بیشتر از مصالح مشابه دارد. تمامی مواد مورد استفاده در تولید آن طبیعی، معدنی و تجدیدپذیرند.

عایق حرارتی

حباب های ریز هوای داخل بتن ها، صوت عبوری را می شکنند. به جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و کنترل گرما و سرمای داخل بنا (با استفاده در دیوارهای بیرونی) و کنترل ورود و خروج صدا (با استفاده در دیوارهای داخلی) استفاده از این بلوک ها مناسب و به صرفه است.

بلوک‌ AAC یا بلوک سبک  AAC، ساختمان را از عایق کاری مجدد و هزینه های مرتبط با آن بی نیاز می سازند.

بلوک AAC مقاوم در برابر آتش و حریق

در ساخت بلوک ‌های سیپورکس از سیلیس استفاده می ‌شود که دمای ذوب بسیار بالایی دارد.

به کار بردن این ماده موجب شده تا محصول به دست آمده حرارت را به کندی انتقال دهد و به نوعی نسوز باشد و مقاومت خوبی در برابر آتش از خود نشان دهد.

دیوارهای ساختمانی که با بلوک سبک AAC ساخته شده غیرقابل اشتعال است. نقطه ذوب آن بسیار بالا است. در صورت احتراق، آتش‌ سوزی و خسارات جانی و مالی آن قابل کنترل است و به حداقل می رسد.

این ویژگی بلوک AAC را برای استفاده در ساختمان کتابخانه ها (جهت جلوگیری از احتراق کتب) مناسب می سازد.

به خاطر مقاومت در برابر یخ زدگی و رطوبت می توان از AAC سیپورکس در مناطق سردسیر و مرطوب استفاده کرد.

نفوذ ناپذیر در برابر حشرات موذی

ترکیبات به کار رفته در آن ها، حشرات موذی مثل موریانه ‌ها را دور نگه می‌ دارد.

بلوک‌ های سبک سیپورکس سدی در برابر حشرات موذی به حساب می ‌آیند و خیالتان را از این جهت راحت می‌ کنند.

سازگاری با محیط زیست

به خاطر عدم تولید زباله و مواد آلاینده و عدم استفاده از سوخت فسیلی در فرآیند تولید، ضرری برای محیط زیست ندارد. بلوک ‌های سیپورکس را دوستدار محیط زیست و مصالحی پایدار می‌ دانند.

معایب بلوک سبک  AAC

هزینه ی تهیه آن‌ ها نسبت به دیگر بلوک ها بیشتر است. ولی در نهایت با کاهش یا حذف دیگر هزینه ها استفاده از بلوک سبک توجیه اقتصادی دارد. (هزینه کارگر، عایق سازی، حمل و نقل، صرفه جویی در زمان و...)

برای دیوارهای حمال و دیوار باربر نمی توان از بلوک های سیپورکس استفاده کرد.

دیواره ها بعد از خشک شدن، اندکی جمع و منقبض می شوند.

در صورتی که بعد از دیوار چینی، سطح دیوار را کاملا خیس نکنید از استحکام قسمت های خشک کاسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی چیست

بلوک سبک اتوکلاو نشده  NAAC:

بلوک سبک

بلوک NAAC

بلوک غیر اتوکلاو شده یا به اصطلاح دیگر بلوکNAAC  روش تولید این نوع بلوک تلفیقی از روش سنتی استفاده از کوره و روش نوین تولید بلوک سبک است. این بلوک ها همانند بلوک سبک تولید می شود ولی به جای قرار گرفتن درون اتوکلاو درون کوره قرار می گیرد.

بلوک NAAC  (بلوک سبک بتنی هوادهی شده اتوكلاو نشده)

بلوک NAAC  بسیار سبک وزن است و به همین خاطر در کاهش بار های مرده ساختمان تاثیر بسزایی داشته و به میزان قابل توجهی عملکرد ساختمان ها را در برابر لرزه بهبود می بخشد و باعث افزایش ایمنی می شود. کاهش وزن مخصوص بتن تا یک چهارم بتن معمولی به میزان ۶۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب باعث می شود بار مرده ساختمان به میزان قابل توجهی کاهش داشته که این کار خود باعث کاهش مصرف فولاد در ساختمان می شود.

مزایای بلوک NAAC

ضریب هدایت حرارتی بلوک NAAC

به خاطر بافت متخلخل داخل بلوک های NAAC، این بلوک ها عایق بسیار مناسبی در برابر حرارت بوده به صورتی که ضریب انتقال حرارت این بلوک حدود 13 / 0 ~ 14 / 0 بر متر درجه کلوین است.

بلوک NAAC ضد حریق

بلوک NAAC به خاطر وجود حباب های هوا ، عایق حرارت بوده و حرارت را به کندی انتقال می دهد. به صورتی که میانگین سرعت آتش در مکان های ساخته شده با این نوع بلوک تقریبآ 3cm در ساعت است. به عنوان دیوار ضد آتش (Fire wall) در همه ساختمان ها به ویژه کتابخانه ها، بیمارستان ها، مرکز آموزش، مجتمع های مسکونی و اداری جهت جلو گیری از گسترش آتش در طبقات استفاده می شود.

بلوک NAAC عایق صوتی

بلوک NAAC سبک، بلوکی بسیار موثر در جذب آلودگی های صوتی محیط بوده و به عنوان یک فاکتور رفاهی مهم مورد توجه طراحان و متخصصین ساختمان قرار گرفته است. این محصول با داشتن بافت متخلخل و اسفنجی، عایق صوتی مناسبی بوده و می توان جهت استفاده در دیوار های اتاق خواب، کتابخانه، بیمارستان و مراکز آموزشی از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین پاک کننده شوره و سیمان

بلوک NAAC از چه ساخته شده

•         آهک

•         سیمان

•         پودر آلومینیوم

•         پوزولان (خاکستر بادی، زئولیت، سرباره کوره آهن و …)

•         ماسه سیلیسی (پودر کوارتز)

•         گچ

مواد اصلی این بلوک آهک، سیمان و پودر آلومینیوم هستندو در بعضی از برندها ممکن است از ماسه سیلیسی(پودر کوارتز) یا خاکستر بادی استفاده کنند و یا از سنگ کچ پودر شده به میزان خیلی محدود.

عایق رطوبت بلوک NAAC

به علت ساختار سلولی بسته مواد، جذب آب در بلوک گازی NAAC بسیار کمتر از آجرهای معمولی و مصالح مشابه است.

معایب بلوک NAAC  

نداشتن مقاومت لازم این بلوک به خاطر اینکه درون اتوکلاو قرار نمی گیرد مقاومت خوبی ندارند و مقاومت این بلوک ها برای هر سانتی متر مربع ۱۰ کیلوگرم است.

 نداشتن عایق قوی: این بلوک از عایق خوبی برخردار نیستند البته این معایب نسبت به بلوک های اتوکلاو شده در نظر گرفته شده است. ولی به نسبت بلوک ها اتوکلاوه شده عایق خوبی ندارند. این نوع بلوک عایق رطوبت ندارند. نداشتن مقاومت در برابر حرارت جزء معایب این بلوک ها است.

کاربرد بلوک NAAC  

کاربرد بلوک

قابلیت کاربرد در دیوارهای داخلی و خارجی

بتن کامل تو پر و با حباب های ریز هوای محبوس شده در داخل آن

قابلیت چسبندگی بسیار بالا با انواع دوغاب بتنی در دیوارهای محیط های مرطوب ساختمان مثل سرویس های بهداشتی و آشپزخانه و مقاومت بالا در برابر رطوبت

قابلیت چسبندگی بسیار بالا با انواع ملات های مورد استفاده در نما کاری و انواع ملات های پایه گچی

چسبندگی بسیار خوب بین بلوک و ملات سیمانی به خاطر همجنس بودن بلوک و ملات (هر دو سیمانی)

کاهش هزینه های مربوط به نازک کاری و حذف گچ و خاک به خاطر سطح صاف زیرکار

کاهش مصرف ملات در نما کاری و هزینه های اندود کاری بیرونی (نما) به خاطر وجود سطح صاف

سرعت اجرای بسیار بالا در زمان دیوار چینی

قابلیت اجرای رنگ و روکش PVC و HPL  قابلیت بالای سوراخ کاری، برش کاری، اره کاری و نصب آسان تجهیزات روکار بر روی بلوک

سرعت اجرای بسیار بالا به دلیل ابعاد بزرگ و مناسب و استفاده کم از ملات

کاهش هزینه حمل و نقل و نگهداری به خاطر استفاده کمتر از مواد اولیه بتن با کارایی بالا

طول عمر بالا و مقاوم در برابر موریانه زدگی و حشرات موذی، قارچ ها و دیگر عوامل محیطی مزاحم و ضد حریق و مقاومت بسیار بالا در برابر هوازدگی

بیشتر بخوانید: ملات چیست

بلوک پرلکس  CLC:

ویژگی های بلوک های دیواری عایق و سبک پرلکس

عایق حرارتی:

بلوك های بتنی سبگ پرلكس به خاطر وجود تخلخل و تعداد بسیار زیاد حباب های ریز هوا در آن به عنوان یكی از بهترین مصالح عایق حرارتی و برودتی در ساختمان جهت اجرای دیوارهای جانبی و دیوارهای تیغه ای جدا كننده عمل کرده و از اتلاف مقادیر زیاد انرژی جلوگیری می کند كه با توجه به لزوم رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ، بلوك های پرلكس در ضخامت های متعارف این الزامات را به خوبی تامین می کند.

مقاومت حرارتی بالای بلوك های بتنی سبك پرلكس باعث كاهش سرعت انتقال حرارت در آن ها شده كه منافع متعددی را به دنبال خواهد داشت یكی از این موارد كاهش تلفات انرژی است كه هم در انتقال حرارت از داخل به خارج از ساختمان در فصل زمستان و هم انتقال حرارت از خارج به داخل ساختمان در فصل تابستان مطرح خواهد بود. به صورتی که در شرایط یكسان دیواری با ضخامت یك دهم متر از بتن سبك معادل دیواری با ضخامت یك متر از بتن معمولی در برابر انتقال حرارت مقاومت خواهد داشت.

عایق صوتی:

بلوک های پرلکس به خاطر وجود مواد اولیه خاص و پخش یکنواخت حباب های هوا و دارا بودن تیغه پلاستو فوم به عنوان یکی از مصالح بسیار مناسب عایق صوتی است. طبق آزمایش های انجام شده عایق صوتی بلوک های بتنی پرلکس معادل 50 دسی بل است.

سرعت بالای اجرا و نصب و کاهش چشمگیر ملات مصرفی:

سرعت اجرای دیوار با بلوک های سبک پرلکس به خاطر ابعاد مناسب، سبک بودن، داشتن کام و زبانه در مقایسه با سایر بلوک های موجود چندین برابر بیشتر است، دقت ابعادی در این بلوک ها باعث شده تا میزان ملات مصرفی و دستمزد اجرا، کاهش بسیار چشمگیری داشته باشد.

برش پذیری و سهولت اجرای تاسیسات (بدون ضایعات):

بلوک های بتنی سبک پرلکس به راحتی با اره معمولی قابل برش بوده و عبور تاسیسات آب، برق و گاز و ... با شیار زنی به سهولت در دیوارهای ساخته شده با این بلوک ها قابل اجرا است. ضایعات این بلوک ها به خاطر سهولت در برش بسیار پایین و ناچیز است.

بلوک هبلکس:

بلوک هبلکس

هبلکس به یک نوع بتن متخلخل می گویند که در ساختمان ها قابل استفاده و کاربرد دارد. مقاومت فشاری بالا و وزن پایین از مزایای هبلکس است. لوله گذاری و سیم کشی ساختمانی که در آن از هبلکس استفاده شده به راحتی انجام می پذیرد چون هبلکس به راحتی توسط اره برش خورده و میخ و پیچ به راحتی در آن فرو می رود. مقاومت بالای هبلکس در مقابل آتش بسیار مورد توجه قرار گرفته. عایق بسیار مناسب حرارت و صدا از محسنات هبلک است. با توجه به قانون جدید تصویب شده  که عایق بودن ساختمان ها  را در نظر گرفته چنانچه از هبلکس برای دیوارها استفاده شود، دیگر نیاز به عایق کاری مجدد نیست.

ویژگی های هبلکس:

وزن پایین هبلکس

یکی از بارزترین مزایای هبلکس وزن پایین هبلکس نسبت به آجر و دیگر مصالح دیوارچینی است. یک عدد هبلکس در ابعاد 20×25×60 به تعداد 46 اجر حجم دارد اما وزن هبلکس حدود یک به 4  نسبت به آجر است.

هبلکس مقاوم در برابر زلزله

سازه های سبک ساختمانی در برابر زمین لرزه استحکام و مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. این نوع ساختمان ها در مقابل فشارها و تنش های بیرون مقاومت بالا دارند. در سازه هایی که از هبلکس استفاده شده وزن ساختمان به مقدار قابل توجه ای پایین امده و مقاومت ساختمان را در مقابل زمین لرزه بالا می برد.

عایق حرارتی هبلکس

هبلکس به لحاظ ویژگی های که دارد دارای عایق گرما، سرما و صدا می باشد. قانون های جدید عایق بودن ساختمان باعث شده مهندسان و مالکان از هبلکس استفاده کنند تا احتیاج به عایقی دیگری نباشد.

عایق آش سوزی هبلکس

هبلکس حرارت را به کندی هدایت و انتقال می دهد. استفاده از سلیس در هبلکس باعث می شود هبلکس نسوزد. انتقال آتش به قسمت های دیگر ساختمانی که در آن از هبلکس استفاده شده به سختی انجام می شود. جلوگیری از انتقال آتش از مزیت های مهم هبلکس است.

   

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا