×

پودر بندکشی 09127511808☎️

پودر بندکشی یا مرز بندی (Bandage powder )، فراورده ای سیمانی است که از ترکیب سیمان,مواد پلیمری,مواد آلی,فیلترهای معدنی,رنگدانه ها و... که برای پرکردن و نفوذ ناپذیری درزهای بین کاشی، آجر و سنگ، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش‌های سرامیکی هستند.

پودر بندکشی

پودر بندکشی یا مرز بندی (Bandage powder )، فراورده ای سیمانی است که از ترکیب سیمان,مواد پلیمری,مواد آلی,فیلترهای معدنی,رنگدانه ها و... که برای پرکردن و نفوذ ناپذیری درزهای بین کاشی، آجر و سنگ، پرسلان ها، اسلب ها، آجرهای نما و سایر روکش‌های سرامیکی  هستند.نصب شده در برابر رطوبت و آب بر روی سطوح استفاده می شود. بندکشی علاوه بر زیبایی نتیجه ی کار باعث عمرو کارایی مصالح به کار رفته خواهد شد.

به پرکردن شکاف ها و ترک های موجود در نمای ساختمان با مواد و مصالحی مانند ساروج یا سیمان بندکشی گفته میشود.

پودر بندکشی

ملات بند کشی علاوه بر زه کشی و مرزبندی انواع سنگ، کاشی و سرامیک و موزائیک در درز بندی قطعات پیش ساخته بتنی و سیمانی و نیز انواع ترک ها تا عمق ۱۵ میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد.  

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

برای استفاده از پودر بندکشی و به دست آوردن ملات فقط کافی است این پودر با مقدار مشخصی آب مخلوط شود. پس از آن می‌توان به شیوه‌های مختلفی در فواصل میان کاشی‌ها و سرامیک‌ها عملیات بندکشی را انجام داد. کاربرد بندکشی در سرویس‌های بهداشتی بسیار رایج است. 

در گذشته از معمولا از مخلوط سیمان و پودر سنگ صورت دوغاب استفاده می‌شد، برای روان شدن و نفوذ در درزها باید آب زیادی به مخلوط اضافه کرد که میزان زیاد آب در زمان کوتاهی پس از تبخیر آب سبب فرو رفتگی بندها شده که این فرورفتگی محل تجمع آلودگی و جرم خواهد بود. 

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی آجر نسوز

استفاده از ابزار ضدعفونی و پاک کننده‌هابه تدریج باعث کنده شدن این لایه شده و با ایجاد تخلخل و موجب آلودگی بیشتر و سریعتر بندها میشود. با توجه به رنگ سیمان در دو رنگ سفید و خاکستری وجود داشت. در مواردی برای ایجاد ظاهری زیبا و متناسب با طرح از پودرهای رنگی چون دوده، اخرا و لاجورد استفاده می‌شد، اما استحکام لازم را نداشت. 

نوع مواد بندکشی بر اساس کاربری فضا انتخاب می شود:

1-مواد بندکشی اپوکسی

مواد بندکشی مناسب برای فضای صنعتی و کارخانجات تولید مواد غذایی که باید مدام با اسید های قوی شسته شود، پایه اپوکسی است که در برابر اسید ها و بازها بسیار مقاوم می باشد.

در پودرهای اپوکسی از سیمان و آب استفاده نمی شود. این پودرها از رزین اپوکسی، مواد پرکننده سیلیس، رنگدانه ها و یک ماده سخت کننده تشکیل شده اند. پودرهای اپوکسی نسبت به پودرهای سیمانی به میزان قابل توجهی بدون تخلخل هستند و در مکانهایی که اسیدها و روغن ها وجود دارند، مانند آشپزخانه ها بسیار مناسبند.

پودرهای اپوکسی به دو صورت بدون ماسه و با ماسه تولید می شوند. این نوع پودرها گران قیمت هستند ولی مکان هایی که زیاد کثیف می شود یک انتخاب عالی هستند. این نوع پودر کاش های بدون لعاب و سنگ آهک را لکه دارمی کند. قبل از شروع کار باید لبه کاش ها پوشانده شود.پودرهای اپوکسی نیاز به آب بندی ندارند.

صفحه اینستاگرام ما: powermix.mortar@

2-مواد بندکشی سیمانی

برای فضای مسکونی یا اداری از پودرهای بندکشی پایه سیمان استفاده می شود که دارای رزین های پودری است و بعضا در برابر اسید های خانگی مقاوم می باشند که می توان در فضاهایی چون سرویس بهداشتی و حمام که با مواد پاک کننده و ضدعفونی کننده مورد شستشو قرار می گیرند استفاده شود. 

پودرهای سیمانی دارای طیف وسیعی از رنگ ها هستند. این پودرها با آب مخلوط می شود. برای استفاده از پودرهای سیمانی با کاشی های متخلخل یا سنگ های طبیعی ابتدا باید لبه کاشی ها را پوشاند.

بیشتر بخوانید: کاربرد پودر بندکشی آجر نسوز

3-مواد بندکشی پایه پولی یورتان 

این مواد نیز جهت درزهای انبساط یا درزهای ژوئن استفاده می شود .این نوع مواد به راحتی و آماده در سطل های بسته بندی شده به فروش می رسد. بسیار محکم و ضد لک هستند و برای سرویس های بهداشتی نیز مناسبند.

4. مواد بندکشی فوران (Furan)

پودرهای فوران مانند اپوکسی است، اما از پلیمرهای الکل های غنی شده ساخته می شود و از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی برخوردار است. این نام از الکل فوفوریل موجود در فرمول گرفته شده است. در این نوع پودرها از آب استفاده نشده است. 

فوران ها دو جزئی هستند که حاوی یک رزین فوران و یک پودر پرکننده با کاتالیزور اسیدند. این کاتالیزور اسیدی است که باعث بهبود رزین های فوران شده و یک رزین حرارتی را تشکیل می دهد که دارای مقاومت شیمیایی، فیزیکی و حرارتی بی نظیر است.

پودر Furan در مناطقی که در معرض مواد شیمیایی و چربی هستند استفاده می شود. این پودرها معمولاً برای پروژه های صنعتی مانند آزمایشگاه ها، کارخانه های لبنیات و کارخانه های بسته بندی گوشت استفاده می شوند چون مراحل نصب آسانی ندارند. پودرهای فوران معمولاً فقط به رنگ مشکی موجود هستند.

بخارات این مواد سمی است و مهارت های خاصی لازم است و باید در مواقعی  انجام شود که دما باید بین 60 درجه و 90 درجه فارنهایت باشد.

تقسیم بندی پودر بندکشی از نظر مواد تشکیل دهنده

1-پودر بندکشی رنگی

پودرهای بندکشی به دلیل وجود سیمان سفید یا سیمان پرتلند معمولا سفید هستند اما برای ایجاد هماهنگی بیشتر در رنگ و ظاهر با کاشی و سرامیک، محصولات متنوع در طیف های رنگی تولید می شود که اضافه کردن رنگ در ترکیب، تغییری در خصوصیات شیمیایی این محصول نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: قیمت پودر بندکشی آجر 

2-پودر بندکشی پلیمری

نانو ماده اصلی در ساخت پودر بندکشی پلیمری است و پلیمر با سیمان پرتلند ترکیب می شود. این ترکیب باعث ایجاد یک ماده بسیار مناسب و مستحکم و غیر قابل نفوذ در برابر رطوبت برای بندکشی به وجود آورده است.

3-پودر بندکشی ضد اسیدی

این پودر از مواد معدنی ویژه ساخته شده می باشد که از رزین‌های پودری به عنوان تکمیل کننده آنها استفاده شده ا و در برابر اسیدهای متوسط و ضعیف، مقاومت خوبی دارد. پودر بندکشی ضد اسید در کف آزمایشگاه‌های شیمیایی استفاده می شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

4-پودر بندکشی آنتی باکتریال

کاشی و سرامیک‌های آنتی باکتریال در بیمارستان‌ها و درمانگاه کاربردی است و از هر گونه رشد باکتری و میکروب جلوگیری می کند. به همین دلیل در کنار کاشی‌ها و سرامیک‌های آنتی باکتریال سعی می‌کنند که از پودرهای بندکشی آنتی باکتریال هم استفاده کنند. این پودرها در مقایسه با سایر انواع از قیمت بالاتری دارند.

بیتشر بخوانید: قیمت پودر بندکشی آجر نسوز

بسیاری از ساختمان‌های بهداشتی از جمله بیمارستان‌ها و درمانگاه با توجه به کاربری که دارند و همچنین محل های دارای رطوبت و نم مانند سرویس های بهداشتی و حمام و استخرها هستند چون در ترکیب آنها از مواد ضد باکتری و ضد قارچ استفاده شده است ترجیح می‌دهند که از کاشی و سرامیک‌های آنتی باکتریال استفاده کنند تا از هر گونه رشد میکروارگانیسم‌های خطرناک مانند باکتری و میکروب جلوگیری کنند. 

این پودر قیمت بالایی دارد و همچنین بسیار قابل انعطاف و شکل پذیر می باشد.

پودر بندکشی آجر

5-پودر بندکشی ضد آب

همه پودرهای بندکشی به میزان مختلف توانایی جلوگیری از نفوذ رطوبت را دارند اما این نوع از پودرهای بندکشی توانایی ضد آب در مقیاس بالایی دارد.در ساخت این نوع پودرها اغلب از رزین‌ها استفاده می‌کنند.

تقسیم بندی پودرهای بندکشی از نظر مصالح

1-پودرهای بندکشی آجر

این نوع از ترکیب سیمان پرتلند و پودر سنگ ساخته می شود. اندازه دانه‌های این نوع از پودرها نسبت به پودرهای بندکشی مورد استفاده در کاشی و سرامیک درشت‌تر است و برای پر کردن فواصل ۶ تا ۲۰ میلی‌متری قابل استفاده می باشد. چون عموما آجر در فضاهای خارجی استفاده می شود ، مقاومت پودر بندکشی آجر در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف بسیار بالا است.

صفحه اینستاگرام ما: powermix.mortar@

2-پودرهای بندکشی کاشی و سرامیک

این نوع پودر بسیار رایج و مورد استفاده در فضاهای داخلی مانند آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی می باشد. انواع و تنوع مختلفی هم در بازار موجود است. اندازه بسیار ریز، مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و همخوانی با فضای داخلی از مهم‌ترین  مزایای این نوع پودر بندکشی هستند.

بیشتر بخوانید: روش مصرف پودر بندکشی آجر نسوز

3-پودرهای بندکشی سنگ تراوتن و سایر سنگ ها

فاصله میان سنگ‌ها نسبت به مصالح دیگر بیشتر است و به همین علت از پودرهای با اندازه‌های درشت‌تر مثل پودرهای بندکشی آجراستفاده می‌شود. این پودر‌ها چون در فضای خارجی و در تماس  با شرایط آب و هوایی مختلف هستند از از دو نوع دیگر مقاومت تر و دارای  استحکام بیشتری هستند. با توجه به اینکه فرآیند و مواد خاصی در ساخت به کار برده نمی‌شود، ارزان‌تر از دو نوع دیگر است. این محصول با نام های دیگری مانند پودر سنگ و سیمان سفید در صنعت ساخت و ساز شناخته می شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

12مزیت استفاده از بندکشی

1-ایجاد عایق رطوبتی

2-ایجاد لایه آنتی باکتریال

3-ایجاد استحکام در سطح در برابر ترک خوردگی و شکستن

4-سهولت در اجرا

5-ملات پس از خشک شدن منقبض نمی شود 

6-تنوع رنگ 

7-ایجاد استحکام بیشتر بین سطوح

8-ماندگاری رنگ ها در مدت طولانی

9-صرفه جویی در زمان

10-صرفه اقتصادی

11-افزایش سرعت کار در کاشی کاری 

12-حفظ پاکیزگی کاشی و سرامیک 

پودر بندکشی آب بند

پودر بندکشی ماده ای خشک و ریزدانه است که در انواع و رنگ های مختلف در بازار در دسترس است، در نوع استاندارد پودر بندکشی افزودن اندکی آب به ماده خشک می توان به ماده ‌ای سیال دست یافت که به راحتی در فواصل میان کاشی و سرامیک نفود  می‌ کند. 

از پودر بندکشی در نماهای آجر و سنگ می توان استفاده کرد اما کاربرد انواع مرغوب آن در سرویس های بهداشتی رایج تر است.

معیارهای پودر بند کشی استاندارد چیست؟

1)مقاومت خمشی

تعریف در استاندارد: مقدار شکست روان ملات که در اثر وارد کردن نیروی خمشی در سه نقطه، اندازه گیری می شود.

تعریف عمومی: مقاوم خمشی ویژگی است که بیانگر حداکثر تنش فشاری یا کششی (هر کدام که باعث شکست می ‌شود) است که ماده قبل از شکست تحت خمش در آزمون می ‌تواند تحمل کند.

صفحه اینستاگرام ما: powermix.mortar@

اهمیت گذراندن کنترل خمش در بند کشی: بسته به ابعاد بند اجرا شده، در بسیاری موارد مقاومت بند کمتر از اهمیت مقاومت خود کاشی یا سرامیک نیست، استفاده از بندکشی مقاوم که بتواند نیروهای وارد شده به خود را تحمل کند بسیار با اهمیت است، چون که ممکن است منجر به کنده شدن بندها از کاشی شده و با ایجاد ترک به آب بندی صدمه زده و به راحتی از سطوح کف و جانبی خود جدا و به تدریج موجب خالی شدن بندها شود.

روش انجام آزمون: در شکل زیر روش انجام کار به وضوح مشخص شده است.

پودر بندکشی آب بند

2)مقاومت فشاری

تعریف استاندارد: مقدار شکست روان ملات که در اثر وارد کردن نیروی فشاری در دو نقطه مقابل هم، اندازه گیری می شود.

تعریف عمومی: عبارت است از ظرفیت تحمل یک جسم، مصالح ساختمانی یا سازه در مقابل نیروهای فشاری محوری مستقیم. موقعی که حد مقاومت فشاری یک ماده فرا می ‌رسد، آن ماده منهدم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: دلایل استفاده از پودر بندکشی آجر

اهمیت گذراندن آزمون مقاومت فشاری در بندکشی: با در نظر گرفتن کاشی و سرامیک به عنوان یکی از مرسوم ترین کف پوش ها، اهمیت میزان فشار قابل تحمل بندکشی بسیار زیاد است تا در مقابل فشار وارد شده خرد نشده و به تدریج منجر به خالی شدن بندها و حذف بندکشی نشود.

روش انجام آزمون: دو نیمه نمونه منشوری شکسته شده در آزمون خمش، بوسیله ابزار مخصوص آزمون مقاومت فشاری، مورد آزمون قرار می گیرد، حداکثر نیروی بارگذاری هنگام شکست نمونه ثبت و مقاومت فشاری به صورت نیرو بر واحد سطح گزارش می شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

 

3)مقاومت سایشی

تعریف در استاندارد: میزان مقاومت یک روان ملات در مقابل ساییدگی

تعریف عمومی: توانایی ماده برای حفظ ظاهر و ساختار اولیه، موقعی که در معرض مالش یا کاردک ‌زنی یا برخورد قرار می‌ گیرد.

اهمیت گذراندن آزمون سایش در بند کشی: از آنجایی که ملات بندکشی بر روی سطح و همتراز کاشی قرار می گیرد، در معرض پاخوردگی، رفت و آمد، کشیدن اجسام سخت بر روی آن و همه نوع سایش متدوال در منازل مسکونی، واحدهای تجاری و … قرار خواهد داشت، نباید به سادگی ساییده شده و از بین برود.

روش انجام آزمون: در این آزمون نمونه در مقابل چرخی دوار و مواد ساینده قرار گرفته و میزان سایش اندازه گیری می شود .

4)انقباض

تعریف استاندارد: کاهش حجم یک روان ملات در مدت زمان خشک شدن

تعریف عمومی: جمع شدگی، انقباض یا افت ملات عبارت است از تغییر حجم ملات بدون وابستگی به تاثیر نیروی خارجی می باشد.

اهمیت گذراندن انقباض کنترل شده در بند کشی: واضح است که انقباض بندکشی منجر به جدا شدن ملات از کاشی شده و منجر به کنده شدن تدریجی بندکشی و نفوذ آب و شوینده ها، جرم و آلودگی و باکتری ها  به زیر بندها خواهد شد، این مسئله باعث ایجاد محیطی مناسب برای رشد انواع قارچ و باکتری و ایجاد بیماری و بو های نا خوشایند است .

روش انجام آزمون: طول نمونه قالب گیری شده در سن ۱ و ۲۸ روزگی اندازه گیری می شود، میزان انقباض از نسبت تغییرات طول ۲۸ روزه به طول اولیه (یک روزه) محاسبه می شود.

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی رنگی آجر نسوز

5)جذب آب

تعریف استاندارد: مقدار آب جذب شده به وسیله عمل مویینگی، زمانی که سطح روان ملات در تماس با آب باشد.

اهمیت میزان جذب: هر قدر بند کشی جذب آب کمتری داشته باشد از کیفیت و دوام بیشتری برخوردار خواهد بود .

روش انجام آزمون: آزمونه از وجوه جانبی عایق شده و از وجه انتهایی عایق نشده درون آب قرار می گیرد، میزان جذب آب آزمونه بر اساس تغییر وزن ثبت می شود.

پودر بندکشی آب بند با کد تجاری MCM  یک ملات بند کشی پایه سیمانی است که به روش هیدرولیکی سخت می شود.

صفحه اینستاگرام ما: powermix.mortar@

مزایا پودر بندکشی آب بند:

اعمال آسان

مقاوم در برابر آب

تنفس پذیر

مصرف های پودر بندکشی آب بند:

پودر بندکشی آب بند MCM قابل مصرف به عنوان ملات بند کشی در کاشی کاری بر روی سطوح افقی و عمودی برای سرامیک، آجرهای سفالین، کاشی های شیشه ای و آجری، آجرهای کف، اسلب های بتنی، کاشی های سنگی قالبی و… می باشد.

توصیه می شود برای سنگ مرمر سبک از پودر بندکشی آب بند با رنگ سفید و جهت سطوح دیگر از ملات بندکشی خاکستری استفاده شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

آب بندی و کاشی کاری در حمام

• دیتیل لایه آب بند کننده MCI

• چسب کاشی FARA FIX

• درزگیر یا ملات بند کشی MCM

• مصالح بنائی

• پلاستر سیمانی

• نوار تقویت درز FARA -TAPE در محل اتصال دیواره به کف

• ماهیچه کشی با استفاده از پودر ترمیم¬کننده MCM

• نبشی

روش پیشنهادی جهت آب بندی سرویس های درحال بهره برداری

در مواقعی که محل کاشی شده ی قبلی در حال بهره برداری می باشد و مشکل نشتی در آن وجود دارد، می توانید پس از ترمیم محل بند کاشی و سرامیک ها با استفاده از پودر بندکشی آب بند، نسبت به اجرای عایق بی رنگ X-Proof  بر روی محل بندها بر اساس مراحل زیر اقدام کنید.

• تمیزکردن محل بند کاشی و سرامیک

• خالی کردن قسمت های سست از بندکشی قبلی در محل بندها

• آماده کردن ملات بندکشی (اختلاط آب و پودر آماده بندکشی MCM)

• اجرای ملات بندکشی در محل بندها

• پاک کردن قسمت های اضافی اجرا شده بلافاصله پس از اجرای بندکشی در محل بندها تا قبل از خشک شدن ملات اجرا شده

• به مدت ۲۴ ساعت از محل بندکشی شده استفاده نکنید تا کاملا ملات اجرا شده خشک شود.

• از عدم وجود رطوبت در محل بندها مطمئن شوید.

• دو جزء A و B عایق رطوبتی X-Proof را با هم مخلوط کنید و در تا قبل از حدود ۴۵ دقیقه از اختلاط دو جزء A و B نسبت به اجرای عایق X-Proof در محل بند کاشی ها اقدام کنید.

• مجددا به مدت ۴۸ ساعت فرصت خشک شدن به عایق مذکور بدهید و از محل بهره برداری کنید.

بیشتر بخوانید: پودر بندکشی آجر نسوز

پودر بندکشی آجر

می توان گفت بندکشی مکمل زیبایی آجر نما است. آجرنما جزو مصالح پرکاربرد است که هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. پودر بندکشی از نظر مصالح به سه دسته تقسیم می شود:

1- پودرهای بندکشی کاشی و سرامیک

2- پودرهای بندکشی سنگ تراوتن و سایر سنگ ها

3- پودرهای بندکشی آجر

پودر بندکشی رنگی

پودر بندکشی آجر نما به ملاتی که در فاصله بین آجر نماها قرار می‌گیرد گفته می شود. پودر بندکشی آجر نما از پلیمرهای پودری، سنگدانه‌های مناسب، سیمان، غلیظ کننده و افزودنی‌های شیمیایی مجاز تشکیل شده است که برای استفاده با آب ترکیب می شود و ملات چسب مانندی به دست می آید و درزهای خالی بین آجرها را با استفاده از قلم بندکشی آجر یا دستگاه بندکشی آجر نما را پر می کند. 

بندکشی دیوار آجری علاوه بر زیبایی، باعث استحکام و چسبندگی بیشتر آجر نما روی سطح کار می شود. پودر بند کشی آجر نما در رنگ های متنوع در بازار عرضه می شود و برای انواع آجر و آجر نما مثل آجر نسوز، سفال، سنتی و آجر کف استفاده می شود.

اگر بندکشی آجرنما ترک بخورد علاوه بر زشتی نمای ساختمان، آب وارد ترک می شود و در فصل سرما یخ می زند و پس از منبسط شدن باعث خرابی در دیوار خواهد شد. پس انتخاب پودر بندکشی مناسب دارای اهمیت زیادی است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید پودر بندکشی آجر با ما در ارتباط باشید 09127511808)

مراحل ساخت خمیر بندکشی

امروزه پودر بندکشی آماده در بازار عرضه می شود که نسبت ترکیب مواد به خوبی رعایت شده و تنها با اضافه کردن آب ملات آماده می شود. بزرگترین مزیت این پودرهای آماده حذف خطای انسانی در ترکیب مواد اولیه پودربندکشی آجر می باشد. 

این ملات ها تنوع زیادی دارند از جمله پودر بندکشی نانو که افزایش مقاومت بندها در برابر نوسانات دمایی و مقاومت در برابر اشعه های خورشید از مهمترین مزیت های این نوع محصول است. این محصول به صورت یک به یک با آب ترکیب می شود. الیاف پروپیلن موجود در ترکیب پودر بندکشی آماده، مقاومت بالایی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: ترکیبات پودر بندکشی آجر 

پودر بندکشی سنتی به این صورت ترکیب می شود: 

به ازای هر پیمانه پودر سیمان سفید 3 پیمانه پودر خاک سنگ که باید الک شود تا پودر یکدست شود. مرحله بعد اضافه کردن آب است و بعد از به هم زدن مواد ملات آماده می شود.

در صورتی که بخواهیم خمیر بندکشی رنگی درست کنیم در مرحله ترکیب مواد خشک بهتر است رنگ پودری مورد نظر را اضافه کنیم. البته پودرهای بندکشی آماده در رنگ های مختلف تولید و عرضه می شود. 

برای استفاده کافی است سطح آجر با آب مرطوب شود و استاد کار با قلم‌های مخصوص بندکشی بین آجرها  را پر می کند به این صورت که اول بندهای افقی و سپس بندهای عمودی پر می شود و در صورت نیاز بعد از انجام بندکشی با برس و پارچه‌های تمیز، لکه های ملات پاک می شود.

صفحه اینستاگرام ما: powermix.mortar@

15 مزیت استفاده از پودر بندکشی آجر

1- به دلیل چسبندگی بسیار زیاد به آجر باعث افزایش استحکام و مقاومت بنای آجری می شود.

2- در زیبا سازی نمای خارجی و داخلی ساختمان نقش مهمی دارد.

3- از سقوط آجر نما جلوگیری می کند.

4- یک عایق رطوبتی است.

5- ایجاد استحکام در سطح در برابر ترک خوردگی و شکستن

6- به راحتی قابل اجراست.

7- در زمان صرفه جویی می شود

8- باعث افزایش سرعت کار می شود.

9- ملات پس از خشک شدن منقبض نمی شود 

10- تنوع رنگ زیادی دارد.

11- رنگ ها در مدت طولانی ماندگار هستند.

12- صرفه اقتصادی دارد.

13- ضد شوره و ترک  می باشد.

14- در برابر باران اسیدی مقاوم است.

15- در برابر تابش خورشید و اشعه یو وی مقاوم است.

چند توصیه کاربردی در موقع استفاده از پودر بندکشی آجر

1- حداقل 24 ساعت بعد از اتمام نصب آجر نما بندکشی را شروع کنید.

2- ملات را ۱۵ دقیقه استراحت دهید و پس از آن استفاده کنید.

3- در هنگام کار از دستکش، ماسک و عینک مخصوص استفاده کنید.

4-  ظرافت در بندکشی نما بسیار مهم است.

5-  از بندکشی دیوار آجری در سرما و یخبندان اجتناب کنید.

6- در صورت استفاده از رزین برای ضد آب کردن آجر نما، نما را کاملا خشک کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
برگشت به بالا